Defecte sim ontvangen en wordt niet geholpen.

• 13 mei 2014
  • 1 reactie
  • 50 keer bekeken

Pff. Waar moet ik beginnen. Heel verhaal dus.

Voor moederdag via internet nieuw toestel gekocht. Simlock vrij natuurlijk. Goed. het oude toestel had een normale sim, het nieuwe toestel een ' micro' sim.

Dus een nieuwe simkaart-combo via internet besteld. Dat lukte. Sim ontvangen en op zondag geactiveerd. Op moederdag.
Tot zover geen probleem. Toen begon het. Sim deed het niet: geen simkaart was de melding in 3 verschillende toestellen.
Dus maandag bellen. Klantenservice: kan u niet helpen. U moet naar een phonehouse of de telfort winkel.
Dus toestel mee, sim mee en naar telfort winkel.
Meneer; kan u niet helpen want u bent niet de houder vh abo. (kan ik nog inkomen).
Ik zal u helpen: ik maak een notitie ih interne systeem en als u thuis bent, kunt u de simkaart opnieuw aanvragen via internet.

Leek ok. Eenmaal thuis na het werk; inloggen en nee hoor. Kan niet, te kort geleden sim aangevraagd. Grrrr.
Dus bellen. Nee hoor. ik mag u niet helpen; u bent niet de houder. Grrr. Dat weet ik. Kijk nou eens naar de notitie. Meneer ik mag u niet helpen.
Grrrrr..
Dus vandaag moeders v 70 naar de phonehouse en wat zegt de meneer daar: U moet naar de telfort winkel. U ga u niet helpen.
Kluitje/riet en ik ben d'r klaar mee.
IK wordt helemaal gaar van Telfort. Wat een bureaucratisch k*tbedrijf.

Ik hoef slechts een werkende simkaart te hebben. Verder helemaal niets. Kan iemand mij wel helpen.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +15
Vervelend om te lezen dat het zo gaat.
Ze hebben echter wel gelijk. Als het contract niet op jouw naam staat dan mogen ze je niet helpen zonder toestemming van de contractant. Een notitie maak niet uit want bij telefonisch contact zal men elke keer de controle uitvoeren. Wet bescherming persoonsgegevens/privacy. Niets bureaucratisch k*tbedrijf maar het is de wet die het verplicht.

Je kan echter jezelf wel machtigen om geholpen te worden tijdens telefonisch contact. Via Mijn Telfort > Mijn gegevens > Klantenservice wachtwoord kan je een pincode instellen van minimaal 4 cijfers. Bel je dan de volgende keer dan zullen om dat wachtwoord vragen met de gegevens van de contractant. Ook je moeder zal dan voortaan dit wachtwoord op moeten noemen bij telefonisch contact.

Zover ik weet kan je 1 keer in een week nieuwe simkaart bestellen.

Reageer