beantwoord

Dataverbruik 's nachts erg hoog

• 15 maart 2014
  • 4 reacties
  • 2596 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb 500 mb en ik ben er niet een opgegaan en er staat all dat ik 100 kb overheb telfort steelt denk ik mij mb's
er staat dat ik zoveel en zoveel mb's gebruikt heb in de avond maar toen sliep ik het all ik snap het niet en zou graag mij mb's terug willen.
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 15 maart 2014, 21:09

Je verbruik wordt 's nachts verwerkt, dit zie je als datum tijd, echter is het verbuikt in de voorgaande 24 uur.

Daarnaast is het zo dat apps op je mobiel data kunnen verbruiken zonder dat je hier zelf een handeling voor hoeft te doen.

ook contact maken met het mobiele datanetwerk betekend al dat er verbruik wordt geregistreerd.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je verbruik wordt 's nachts verwerkt, dit zie je als datum tijd, echter is het verbuikt in de voorgaande 24 uur.
Daarnaast is het zo dat apps op je mobiel data kunnen verbruiken zonder dat je hier zelf een handeling voor hoeft te doen.
ook contact maken met het mobiele datanetwerk betekend al dat er verbruik wordt geregistreerd.
Reputatie 8
Badge +15
En ook belangrijk:
- Zet de mobiele dataverbinding uit als je (thuis) gebruik maakt van de wifi:
Je weet dan zeker dat je toestel alleen van de Wi-Fi gebruik maakt. Vaak is het toestel zo ingesteld dat bij slaapstand actieve verbindingen zoals de wifi uitgeschakeld worden. De mobiele dataverbinding blijft vaak dan echter nog wel actief.
- Zet in je toestel updates en toestelupdates op alleen via de wifi:
Bij Android gebasseerde toestellen vind je de optie in Playstore > Instellingen > Apps automatisch bijwerken > Apps alleen via wifi automatisch bijwerken.
- Apps downloaden:
Misschien een overbodige maar vaak vergeet men te kijken naar het aantal MB's van een app. Met een spel zit je al gemiddeld op 40/50MB.
- Bekijken/uploaden van video's op/naar YouTube of Facebook:
Vele filmpjes zijn in HD kwaliteit en kosten je aardig wat MB's en bekijken/uploaden kun je het beste alleen via de wifi doen.

Ik lees hetzelfde soort berichten bij meerdere providers hoor en het zijn niet de providers die MB's "jatten" maar het is vaak te wijten aan het niet goed gebruiken/instellen van een toestel.
Reputatie 1
dank je wel voor jullie reacties daar kan ik wel wat mee.
Reputatie 3
Badge +1
@Shailin,

Fijn dat e.a. is opgehelderd 🙂 Het topic wordt hierbij gesloten.

Denise

Reageer