beantwoord

Data verbruik ineens verdubbeld

• 27 februari 2014
  • 7 reacties
  • 2042 keer bekeken

Geachte heer, mevrouw,

Ik ben al heel wat jaren bij Telfort en tot op heden heb ik nooit klachten gehad.
Ik heb mijn belbundel al tijden op 300 minuten per maand staan en ik heb al 3 jaar de zelfde telefoon, een Iphone 3Gs.
Voor mijn data gebruik heb ik meer dan voldoende gehad aan mijn 500 MB, aangezien ik steeds rond de 200 MB zat. ( Maximaal 300 in de zomer bij de caravan)
Regelmatig zit ik op internet en ook genoeg buiten de Wifi spots.

Nu kreeg ik in januari ineens een SMS dat ik op 80% van mijn verbruik van mijn data bundel zit.
Dat vond ik wel een beetje raar om te geloven, maar goed.. Ik dacht, even rustig aan doen en dan is het volgende maand weer ok.
Gisteren ontving ik echter wederom een sms. Dat ik meer dan 80% heb verbruikt. ( meer dan 470 MB)

Hierop heb ik Telfort klantenservice gebeld. Dat was op zich al weer een opgave om in het juiste menu te komen. Je kan niet meer terug naar het begin als je iets verkeerd hebt ingetikt  en dat deed ik wel….Dus ik moest 2 keer bellen, wat me ook het starttarief twee keer kost.

Hoe dan ook, ik heb met een medewerker gesproken en deze vertelde me dat hij niks voor me kan doen. Hij kan niet inzien waar mijn verbruik aan op gaat.
Hij zegt dat de simkaart registreerd en dat die geen fouten maakt. Alle fouten die worden gemaakt, hebben een menselijke inbreng..
Dank u wel.. Dus 1, hij kan niks doen 2, ik krijg op mijn donder dat ik iets fout heb gedaan, maar hij kan me dan weer niet zeggen wat ik fout heb gedaan en hoe ik dat kan herstellen.
Uiteindelijk heb ik mijn abonnement maar aangepast naar 1000MB, maar ik ben het er niet mee eens.

Ik kan er met mijn pet niet bij dat ik al 3 jaar lang hetzelfde verbruik heb ( ruim onder de 500MB) en dat ik nu ineens halverwege de maand al over mijn verbruik heen zit. Het is niet zo dat ik mijn goede voornemens in januari ineens heb veranderd in continu door dingen downloaden.

Op het internet heb ik al de nodige klachten gelezen over een explosieve stijging van het aantal MB’s verbruik per maand. Daarom vraag ik aan u nogmaals: Wat kan hier de verklaring voor zijn? En kunt u me vertellen wat ik, of u hieraan kunt doen?

Met vriendelijke groet,
Joyce Schuijt
icon

Beste antwoord door Laila 28 februari 2014, 10:23

@Enjoyce,

Welkom op het forum! Wij kunnen alleen zien hoeveel data jij totaal hebt verbruikt, maar wij kunnen niet zien waar dit precies aan op is gegaan. Ik snap dat dit vervelend overkomt, maar het zou gek zijn als wij precies wisten waaraan jij jouw data hebt verbruikt. Ik adviseer je om een app te downloaden die jouw verbruik bijhoudt, zodat je weet waaraan jouw data opgaat. Houd er ook rekening mee dat een toestel in Stand-by-modus overschakelt van WiFi naar 3G. Gebruik je jouw telefoon veel thuis, zet dan mobiele data uit als je thuis bent.

Laïla
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Badge +2

Op het internet heb ik al de nodige klachten gelezen over een explosieve stijging van het aantal MB’s verbruik per maand. Daarom vraag ik aan u nogmaals: Wat kan hier de verklaring voor zijn? En kunt u me vertellen wat ik, of u hieraan kunt doen?

Met vriendelijke groet,
Joyce Schuijt

Heb je toevallig een iPhone model? Door de upgrade naar iOs7 staan vaak ineens allerlei instellingen aan die je data op slurpen. Deze kan je het beste na lopen, omdat het voor je gevoel plotseling is, maar in feite 'Apple' je data heeft laten opslurpen...

Als het geen Apple betreft, kan hetzelfde verhaal gelden (dat een recente update van het toestel de instellingen standaard anders heeft gezet dan ze voorheen stonden).

Ben benieuwd...
Badge
@Enjoyce,

Welkom op het forum! Wij kunnen alleen zien hoeveel data jij totaal hebt verbruikt, maar wij kunnen niet zien waar dit precies aan op is gegaan. Ik snap dat dit vervelend overkomt, maar het zou gek zijn als wij precies wisten waaraan jij jouw data hebt verbruikt. Ik adviseer je om een app te downloaden die jouw verbruik bijhoudt, zodat je weet waaraan jouw data opgaat. Houd er ook rekening mee dat een toestel in Stand-by-modus overschakelt van WiFi naar 3G. Gebruik je jouw telefoon veel thuis, zet dan mobiele data uit als je thuis bent.

Laïla
Kan deze chat aub verwijderd worden?
Nee, dat kan niet.
Als je hem zelf niet weer naar voren gehaald had was hij diep in de historie van dit forum begraven gebleven.
Beste Nelly,

Ik denk dat uw reactie vriendelijk bedoeld is, vandaar dat ik u ook graag wil uitleggen waarom ik mijn vraag stelde;

Toen ik op Google mijn naam intikte, kwam ik deze pagina tegen.
Voor de zoekmachine was de datum niet oud genoeg.

Ik vernam hierbij dat de wijze waarop ik toentertijd Telfort heb benaderd, geen methode is die ik hedendaags zou gebruik. Daarbij heb ik het over mijn onbeleefde toenaderingspoging.
Aangezien ik de oude zaken, welke er niet meer toe doen, af, en graag opgeruimd zie, besloot ik te reageren.

Dank u wel voor uw duidelijke uitleg.

Vriendelijke groeten,
Joyce Schuijt
Hoi Joyce,

Mijn opmerking was zeker vriendelijk bedoeld!
Ik weet nav eerdere verzoeken dat Telfort geen topics verwijderd, om zo andere gebruikers de mogelijkheid te geven eerdere vragen en antwoorden te raadplegen.
En ik vind je vraag indertijd helemaal niet zo onbeleefd.
Je wide gewoon uitleg over plotseling meer verbruik. Niets mis mee, toch? :)
Daar is dit forum ook voor.
Reputatie 8
Badge +16
Het is niet zo moeilijk... Telfort verwijdert geen topics omdat het forum ook een archieffunctie heeft.

Maar ze kunnen wel je naam verwijderen uit je posts. Dat zal zeker geen probleem zijn. Dus even wachten op Telfort webcare...