beantwoord

data bewaarplicht

• 16 april 2014
  • 3 reacties
  • 459 keer bekeken

Beste webcare,

Het is mij ter oren gekomen dat u nog niet de data heeft vernietigd die u van mij de afgelopen jaren heeft verzameld.
Nu er een europees arest is, lijkt het mij dat u daar nu wel een wetelijk plicht op heeft.

http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2014-04/cp140054nl.pdf

Daarom, kunt u per direct alle data die u van mij verzameld heeft vernietigen,

Dank
icon

Beste antwoord door Koffiemok 16 april 2014, 22:21

Voor je zo hoog van de toren gaat blazen lijkt het me verstandig dat je dit artikel eens leest na bekenmaking dat de wet bewaarplicht ongeldig is.
ik citeer:
Niet automatisch ongeldig in Nederland

“Die wet is gebaseerd op de Richtlijn,” vertelt Arnoud Engelfriet (ICTRecht). “Sterker nog, is ingevoerd omdat de Richtlijn zei dat dat moest. Maar formeel staat een wet los van een Richtlijn. Hij is dus niet automatisch ongeldig verklaard.”

In Nederland nog steeds verplichting
Alex Bik (BIT) vertelt dat hij het een goede uitspraak vindt, maar als provider voorlopig geen maatregelen treft. “Zolang de Nederlandse wet nog van kracht is verandert er voor Nederlandse ISP’s niets. We zijn nog steeds verplicht gegevens te bewaren. Het enige wat er is veranderd is dat er vanuit Europa geen verplichting meer is naar de lidstaten toe om een wet te implementeren die bewaren van gegevens verplicht stelt. Dat is natuurlijk mooi en ik hoop dat Nederland de wet zal afschaffen. Maar dat zal nog wel wat voeten in aarde hebben.
Bekijk reactie

3 reacties

Badge +2
1: je verwijst naar jouw prive gegevens terwijl je er geen gegevens bij zet
2: we zitten hier op een openbaar forum dus je gegevens hier neer zetten is niet aan te raden.
3: je verwijst naar dat iets jou ter ore is gekomen zonder duidelijk te maken hoe het jou ter ore is gekomen, wat je ter ore is gekomen (welke data denk je dat Telfort van jou bewaard die niet rechtmatig zou zijn) en wat je nou precies van Telfort wil
4: je verwijst heel leuk naar een website maar wie zegt dat dat van toepassing is

Kortom; wil je iets van Telfort gedaan krijgen, stuur ze dan een aangetekend schrijven wat duidelijk omschrijft wat er speelt en welke stappen je wilt dat Telfort onderneemt, dan krijg je wellicht iets voor elkaar. Succes!
Reputatie 8
Badge +15
Voor je zo hoog van de toren gaat blazen lijkt het me verstandig dat je dit artikel eens leest na bekenmaking dat de wet bewaarplicht ongeldig is.
ik citeer:
Niet automatisch ongeldig in Nederland

“Die wet is gebaseerd op de Richtlijn,” vertelt Arnoud Engelfriet (ICTRecht). “Sterker nog, is ingevoerd omdat de Richtlijn zei dat dat moest. Maar formeel staat een wet los van een Richtlijn. Hij is dus niet automatisch ongeldig verklaard.”

In Nederland nog steeds verplichting
Alex Bik (BIT) vertelt dat hij het een goede uitspraak vindt, maar als provider voorlopig geen maatregelen treft. “Zolang de Nederlandse wet nog van kracht is verandert er voor Nederlandse ISP’s niets. We zijn nog steeds verplicht gegevens te bewaren. Het enige wat er is veranderd is dat er vanuit Europa geen verplichting meer is naar de lidstaten toe om een wet te implementeren die bewaren van gegevens verplicht stelt. Dat is natuurlijk mooi en ik hoop dat Nederland de wet zal afschaffen. Maar dat zal nog wel wat voeten in aarde hebben.
Badge
@leeuwa,

Wat in het citaat van Koffiemok staat, is juist. Zolang de Nederlandse wet nog niet is aangepast, verandert er niets. Wij volgen de Nederlandse wet, het is aan de overheid om het arrest op te volgen en de regels te veranderen.

Laïla

Reageer