beantwoord

"Dat kan Telfort niet, meneer...

• 26 september 2016
  • 6 reacties
  • 783 keer bekeken

Telfort kan de klant niet laten weten dat je belbundel leeg is...Nee nee...
Direct als ik de grens over rijd, merkt Telfort dat en krijg ik een SMS bericht met tariefinfo. Plus een aanbieding voor een databundel in het buitenland. Super handig. Nog handiger: ik word gewaarschuwd als 80% van dat databundeltje gebruikt is. En bij 100% krijg ik weer een waarschuwing. Top.
Maar als mijn tienerdochter buiten haar belbundeltje van nog geen 5 euro belt, gaan we pas een bericht sturen als de rekening meer dan 25 euro bedraagt... Waarom kan daar niet gewoon een seintje worden gegeven dat de bundel leeg is? Plus de klant attent maken op de kosten van bellen buiten de bundel. Laat me raden... daar zit een verdienmodelletje achter. Want voor bellen buiten de bundel kunnen we 20 of 30 cent rekenen. En op hele minuten omhoog afronden.
Ik vind het niet erg klantvriendelijk...
icon

Beste antwoord door Erwin_Random 18 oktober 2016, 12:50

Hi Erwin,

Mijn collega's hebben je inmiddels benaderd. Wat is hier precies uitgekomen?

Lees het graag.

Paar dingen: MijnTelfort App geïnstalleerd op m'n dochter haar telefoon, abonnement vernieuwd (=belminuten verhoogd) en als het goed is, ontvangt ze nu een SMS bericht als de bundel op z'n eind loopt. Beetje advies, beetje eigen actie plus actie van Telfort. Let's see.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hallo Erwin,

Welkom op het forum van Telfort!

Ik kan goed begrijpen dat dit je verbaast. Iedereen hoort een waarschuwing sms'je te krijgen als je dreigt buiten de bundel te gaan, ook jouw dochter. Dit heeft niets te maken met de hoogte van het abonnement of een verdienmodelletje. Dit zou inderdaad klantonvriendelijk zijn.

Kun je het 06-nummer van je dochter naar mij sturen in 'n privévenster? Ik ga er dan voor zorgen dat dit wordt uitgezocht, zodat we dit kunnen verklaren.

Alvast bedankt en mijn excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Erwin,

Dank voor je bericht.

Ik heb mijn collega's verzocht om hiernaar te kijken. Ik vermoed dat zij hier duidelijkheid over kunnen geven. Ze zullen je binnen enkele dagen hierover benaderen.

Wil je het mij laten weten als je meer weet? Dank je wel!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Erwin,

Lees het graag.
Hi Erwin,

Lees het graag.

Paar dingen: MijnTelfort App geïnstalleerd op m'n dochter haar telefoon, abonnement vernieuwd (=belminuten verhoogd) en als het goed is, ontvangt ze nu een SMS bericht als de bundel op z'n eind loopt. Beetje advies, beetje eigen actie plus actie van Telfort. Let's see.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Erwin,

Dank voor de terugkoppeling. Fijn om te lezen dat het nu duidelijk(er) is. Ik ben zelf ook benieuwd. Houd je me op de hoogte?

Bedankt alvast.
Ook ik heb geen sms gekregen dat ik buiten mijn bundel zat.
Ik betaal elke maand 41 euro, en die was nu 51 euro wat mij best wel verbaasde.
Bij nakijken bleek dat ik buiten mijn bundel zat, maar geen sms heb gekregen.
Wanneer ik met 80% mijn internet bundel heb verbruikt krijg ik wel een melding, maar niets gekregen bij overschrijding belminuten.

Reageer