beantwoord

Dag tussen einde contract en nieuw contract

• 22 november 2017
  • 10 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Bijna te flauw om te vragen maar toch: Mijn contract loopt af op zaterdag 25-11 en de sim van mijn nieuwe provider (sorry!) wordt maandag de 27e geactiveerd.
Wordt de sim meteen de 25e gedeactiveerd?
icon

Beste antwoord door Reacher 22 november 2017, 18:20

Reactie van iemand op forum nieuwe provider: Bij nummerbehoud worden de afsluit en aansluit datum op elkaar afgestemd. In het weekend wordt niet geporteerd. Je oude sim blijft dus tot de 27e actief.

Dat zou me fijn wezen!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als je contract per 25 november afloopt dan betekent dat ook dat je het stopt, wellicht is het handiger om je nieuwe provider te benaderen om on air te blijven
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Reacher, de simkaart zou je in principe meteen kunnen activeren zodra je hem in bezit hebt. Heb je ook nummerbehoud aangevraagd en gaat je abonnement bij je nieuwe provider op 27 november van start?
Reputatie 2
Badge +3
Abo bij jullie loopt af 25-11 en nieuwe provider activeert 27-11. Nummerbehoud aangevraagd. Nieuwe provider bellen of het eerder kan of gewoon weekendje zonder bereikbaar te zijn? 😉
Reputatie 2
Badge +3
Nagevraagd. Datum nummerbehoud is niet meer te wijzigen. Als Telfort strikt zaterdagmorgen deactiveert, zit ik even zonder. Heb wel eens horen zeggen dat dit soort dingen niet in weekend gedaan worden maar zou ook volautomagisch kunnen gaan natuurlijk.
Reputatie 2
Badge +3
Reactie van iemand op forum nieuwe provider: Bij nummerbehoud worden de afsluit en aansluit datum op elkaar afgestemd. In het weekend wordt niet geporteerd. Je oude sim blijft dus tot de 27e actief.

Dat zou me fijn wezen!
Je Telfort simkaartje in je toestel houden tot de verbinding weg valt, dan je nieuwe kaartje erin.
Is je nieuwe simkaart al geactiveerd?
Dan hoef je dat niet meer te doen op het moment dat je Telfort kaartje stopt, en kan je (bijna) naadloos over.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Reacher, ik weet niet zeker of het ook geval is bij je nieuwe provider maar zodra je de nieuwe simkaart activeert dan zou je daarmee bereikbaar moeten zijn, dus kunnen bellen en gebeld worden. De kosten hiervoor worden wellicht wel buiten de bundel gerekend tot de 27e wanneer je abonnement van start gaat. Dus mocht de Telfort simkaart de 25e niet meer actief zijn dan kan je dat nog eventueel proberen. Zou je na het weekend willen aangeven hoe het is gegaan? Bij voorbaat dank!
Reputatie 2
Badge +3
Topic mag dicht. Maandag stopte mijn telfort-sim er pas mee. Het is dus waar dat in het weekend nooit geporteerd wordt. Top.
Reputatie 2
Badge +3
Topic mag dicht. Maandag stopte mijn telfort-sim er pas mee. Het is dus waar dat in het weekend nooit geporteerd wordt. Top.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden! Hierbij plaats ik een slotje op dit topic. 🙂