Cyanogenmod9 en SMS

• 3 november 2012
  • 4 reacties
  • 3030 keer bekeken

Badge
sinds 1 november heb ik een abo bij Telfort en had een klein probleem. Ik kan geen interner verbinding krijgen. Via Tweakers.net ben ik er achter gekomen dat ik andere instellingen moet gebruiken om internet te kunnen gebruiken, dat werkt nu dus wel.  Nu kom ik er achter dat ik wel smsjes kan ontvangen maar niet versturen. Heeft iemand enig idee wat ik moet wijzigen aan mijn instellingen? Ik heb een SGS2 met cyanogenmod9 erop draaien. Ik heb naast de internet APN ook een MMS APN toegevoegd, dit wel volgens de Telfort instructies, maar blijkbaar gaat er iets niet goed. Alvast bedankt!

4 reacties

hier kun je lezen hoe je handmatig de android settings kan aanpassen
hier vind je het smsc nummer van telfort
Badge
ik heb dit net geprobeerd maar als ik vernieuwen zeg krijg ik 00 in beeld. Als ik de sms-centrale van Telfort wil invoeren en "bijwerken" indruk dan krijg ik de boodschap "update error". Ik neem aan dat ik de hele code in moet voeren: +31626000230? Ik heb ook ergens gelezen dat ik het voorkeursnetwerktype moet veranderen. Nu staat er WCDMA preferred. Als ik deze wijzig in GSM only verandert dit automatisch weer terug naar WCDMA preferred. Heb jij enig idee hoe verder te gaan?
Badge
@glenmorangie, het is me toch gelukt. De "converting to PDU format" werkte uiteindelijk. Ik heb geen idee wat ik allemaal heb veranderd met deze actie maar alles werkt.

Heel erg bedankt!!
graag gedaan, WCDMA is wat we in nederland umts noemen, een verbeterde mobiel netwerk, telfort maakt alleen gebruik van umts frequenties. door het op preferred te houden, ipv ''only'' kun je ook roamen op kpn zonder extra kosten. de telefoon kiest dan het beste netwerk.

Reageer