beantwoord

Coulance hoge belkosten

• 13 november 2019
  • 1 reactie
  • 55 keer bekeken

Coulanceregeling?

Op 15 oktober ontving ik van Telfort een SMS bericht dat ik mijn belbundel had verbruikt. Voor mij was toen onmiddellijk duidelijk dat de nieuwe belbundel die ik had gekozen bij de verlenging van mijn abonnement in augustus niet voldoende zou zijn. In de vele jaren dat ik klant ben bij Telfort bedraagt mijn factuur gemiddeld rond de 20 euro, die ik op tijd betaal. Direct heb ik mijn abonnement gewijzigd naar onbeperkt bellen, echter deze zou pas op 11 november in gaan.

Op 18 oktober is mijn moeder opgenomen in een verzorgingstehuis. Op 4 november is mijn vader met een gebroken nek als gevolg van kanker opgenomen in het ziekenhuis. Op 6 november krijgen wij als familie te horen dat hij uitbehandeld is. Op 10 november krijg ik  een SMS bericht dat mijn telefoonrekening boven de 250 euro uit is gekomen, echter op 11 november gaat mijn nieuwe abonnement met onbeperkt bellen in. Op 11 november bel ik met de klantenservice van Telfort, dan hoor ik dat ik op 13 november kan terug bellen voor een eventuele coulanceregeling, omdat er dan inzage is in de gespecificeerde factuur. Tijdens dit telefoongesprek krijg ik te horen dat ik hier niet voor in aanmerking kom, omdat ik op 15 oktober een bericht heb gehad dat het onbeperkt bellen pas op 11 november in zou gaan.

De telefoonnummers die ik de afgelopen weken buiten mijn bundel heb gebeld, zijn van artsen, thuiszorg, familie en vrienden. Mijn factuur bedraagt nu 278,10 euro. Ik verzoek Telfort om coulance door een beroep te doen op menselijkheid. De dame van de klantenservice gaf aan dat ze gezien de verdrietige situatie mijn verzoek begreep, maar niks voor mij kon doen. Dan rijst bij mij de vraag, wanneer kom je, als trouwe klant, wel in aanmerking voor coulance? Of is dit gewoon vette pech, bovenop een aantal treurige gebeurtenissen?

Ik verneem graag hierover uw reactie.

Vriendelijke groet,

Brenda

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 15 november 2019, 12:49

Dag @Brenda Kamerman. Welkom hier op het Forum. Allereerst wil ik jou en je familie onwijs veel sterkte toewensen. Wat een vreselijk nieuws. Ik kan me voorstellen dat dit een flinke klap moet zijn. :disappointed:  

Ik begrijp dat je bent geschrokken van de hoogte van je factuur. Ik heb je abonnement erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je op 15 oktober een sms’je hebt gehad dat je de belminuten in je bundel hebt verbruikt. In dat sms’je staat ook vermeld dat je nog wel kunt bellen, maar de kosten daarvoor apart in rekening worden gebracht. Je hebt daarna je bundel gewijzigd naar onbeperkt bellen. Voor jouw abonnementsoort geldt dat de bundelwijziging de eerstvolgende factuurperiode ingaat. In dit geval dus op 11 november. Dit maakt dat de buitenbundelkosten wel terecht zijn.

Hoe graag ik een deel van de kosten ook voor je zou willen vergoeden, dat kan ik niet voor je doen. Als het niet lukt om de factuur in één keer te betalen, dan raad ik je aan om deze te storneren. Zodra het bedrag in Mijn Telfort openstaat, kun je via telefoonnummer 0900-9596 door mijn collega's van de klantenservice worden doorverbonden met de financiële afdeling om een regeling te treffen. 

​​

Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Dag @Brenda Kamerman. Welkom hier op het Forum. Allereerst wil ik jou en je familie onwijs veel sterkte toewensen. Wat een vreselijk nieuws. Ik kan me voorstellen dat dit een flinke klap moet zijn. :disappointed:  

Ik begrijp dat je bent geschrokken van de hoogte van je factuur. Ik heb je abonnement erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je op 15 oktober een sms’je hebt gehad dat je de belminuten in je bundel hebt verbruikt. In dat sms’je staat ook vermeld dat je nog wel kunt bellen, maar de kosten daarvoor apart in rekening worden gebracht. Je hebt daarna je bundel gewijzigd naar onbeperkt bellen. Voor jouw abonnementsoort geldt dat de bundelwijziging de eerstvolgende factuurperiode ingaat. In dit geval dus op 11 november. Dit maakt dat de buitenbundelkosten wel terecht zijn.

Hoe graag ik een deel van de kosten ook voor je zou willen vergoeden, dat kan ik niet voor je doen. Als het niet lukt om de factuur in één keer te betalen, dan raad ik je aan om deze te storneren. Zodra het bedrag in Mijn Telfort openstaat, kun je via telefoonnummer 0900-9596 door mijn collega's van de klantenservice worden doorverbonden met de financiële afdeling om een regeling te treffen. 

​​

Reageer