beantwoord

Contract verlengen, maar telefoon kwijt

• 27 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 170 keer bekeken

Reputatie 1
Beste,

Ik wil graag mijn contract verlengen via de Telfort-site maar ben mijn telefoon en sim-kaart kwijt geraakt. Via de chat kom ik niet aan de beurt en bellen is ook geen optie want ik heb geen telefoon. De dichtstbijzijnde Telfort-winkel zit 130km (enkele reis) verderop, dus dat doe ik ook liever niet.

Hierdoor kom ik bij mijn vraag, hoe kom ik nu aan de code die nodig is om het contract te verlengen?

Alvast bedankt!

Steffan
icon

Beste antwoord door Alex - Telfort 28 augustus 2018, 21:12

Hij Steffan. Zonder toestel/simkaart kun je inderdaad niet verlengen. Dit komt doordat wij verplicht zijn om te verifiëren dat jij het daadwerkelijk bent die via internet gaat verlengen, en dat gaat door middel van een code. Als een winkel te ver is blijft er nog 1 optie over. Dat is jou een nieuwe simkaart toesturen zodat je daarop de code kunt ontvangen. Ik zie dat dit inmiddels ook is gebeurd. Dan zul je een oud toestel even erbij moeten pakken of vrienden, familie, collega of een goede buurman moeten vragen om je hun toestel 5 minuten te mogen lenen.

Dank je wel Alex, zoiets had ik inderdaad al verwacht maar ik dacht toch even kijken of het anders kan. Simkaart ga ik zo activeren en dan hopen dat de telefoon (Vodafone) van mijn vriendin de simkaart accepteert.🙏

Fijn. Dat zou wel moeten, zo goed als alle telefoons met abonnement zijn simlockvrij sinds een aantal jaren. Ik hoop dat het lukt! Laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan doen.
Bekijk reactie

7 reacties

Heb je je simkaart wel laten blokkeren?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telefoon-kwijt-of-gestolen.htm

Webcare zal je wel kunnen vertellen hoe je alsnog kan verlengen.
Staat je 06 nummer en je postcode+huisnummer al in je forumprofiel? Dan weet webcare om welk abo het gaat.
Reputatie 1
Heb je je simkaart wel laten blokkeren?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telefoon-kwijt-of-gestolen.htm

Nee, maar dat is meer in de hoop dat iemand de telefoon vindt en lang genoeg aanzet om een gps-signaal te kunnen sturen en internet verbinding te kunnen maken. Dit om de telefoonblokkades van Samsung in werking te zetten.

Overigens, via de Samsung "Find my mobile" telefoon wel laten blokkeren en een blokkade ingesteld dat de telefoon niet meer uitgeschakeld kan worden.
Doe je goed!
Ook naar toestel gebeld voor het geval hij ergens onder of tussen ligt?
Reputatie 1

Webcare zal je wel kunnen vertellen hoe je alsnog kan verlengen.
Staat je 06 nummer en je postcode+huisnummer al in je forumprofiel? Dan weet webcare om welk abo het gaat.

Dank je wel, dat stond er inderdaad nog niet in. Gelijk maar even geupdate.
Reputatie 5
Badge +8
Hij Steffan. Zonder toestel/simkaart kun je inderdaad niet verlengen. Dit komt doordat wij verplicht zijn om te verifiëren dat jij het daadwerkelijk bent die via internet gaat verlengen, en dat gaat door middel van een code. Als een winkel te ver is blijft er nog 1 optie over. Dat is jou een nieuwe simkaart toesturen zodat je daarop de code kunt ontvangen. Ik zie dat dit inmiddels ook is gebeurd. Dan zul je een oud toestel even erbij moeten pakken of vrienden, familie, collega of een goede buurman moeten vragen om je hun toestel 5 minuten te mogen lenen.
Reputatie 1

Dank je wel Alex, zoiets had ik inderdaad al verwacht maar ik dacht toch even kijken of het anders kan. Simkaart ga ik zo activeren en dan hopen dat de telefoon (Vodafone) van mijn vriendin de simkaart accepteert.🙏
Reputatie 5
Badge +8

Fijn. Dat zou wel moeten, zo goed als alle telefoons met abonnement zijn simlockvrij sinds een aantal jaren. Ik hoop dat het lukt! Laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan doen.

Reageer