beantwoord

Contract - transparantie

• 23 mei 2018
  • 7 reacties
  • 129 keer bekeken

Sinds Telfort actief is in Nederland ben ik klant. Ik heb een hoop veranderingen meegemaakt (ook de transitie naar O2 en weer terug naar telfort). De klantenservice is een periode behoorlijk teruggelopen, maar lijkt nu weer goed in elkaar te zitten. Toch heb ik voor het eerst in jaren wat last met de transparantie.

In januari verleng ik mijn contract met een jaar. Omdat ik een werktelefoon kreeg, was ik niet bekend met hoeveel data ik privé zou gebruiken. Ik had ergens gelezen dat je het contract maandelijks kan wijzigen. Limieten verhogen onbeperkt, maar alleen verlagen tot het initieel contract. Dus ik dacht er goed aan te doen geen data af te sluiten.

In het aanbod werdt ik niet/slecht geïnformeerd over de enorme tariefverschillen in deze "flexibele" vorm van contractwijziging. De prijzen voor data zijn 200% tot 250% van de prijzen voor data bij een initieel contract. Nu snap ik dat er voor flexibiliteit betaald moet worden, maar deze percentages raken kant nog wal!

Nu koop ik los iedere maand 500MB omdat dit goedkoper is dan mijn abonnement flexibel aan te passen. Op zijn minst vreemde situatie.

Na telefonisch contact hierover met klantenservice, blijkt er geen enkele mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos aan te passen (ik ben dus bereid meer te betalen, dan het initiële contract). Voor het eerst ben ik onaangenaam verrast door prijsstelling van producten, informatievoorziening over producten en het oplossend vermogen bij klachten aan het adres van Telfort.

Met dit verhaal hoop ik op een positieve reactie die mij klant kan laten blijven. In het geval dat er geen passende oplossing is, zal ik mijn loyaliteit wel moeten laten varen en overstappen.

In afwachting van reactie,

Groet,

Gijs
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 28 mei 2018, 15:52

Hi Gijs,

Heel begrijpelijk dat dit erg teleurstellend voor je is. Je kunt als het goed is je databundel verhogen binnen je contract. In dit geval zie ik dat het bij bijvoorbeeld 1 GB zou gaan om 10 euro per maand. Dit is inderdaad meer dan wanneer je op dit moment een contract zou afsluiten. Wellicht ben je het goedkoopst uit wanneer je af en toe de extra MB bundel aan zet. Zou je je profiel willen aanvullen met het 06-nummer waar het om gaat? Dan weet ik zeker dat het om hetzelfde nummer gaat. Ik hoor het graag van je!
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Gijs,

Heel begrijpelijk dat dit erg teleurstellend voor je is. Je kunt als het goed is je databundel verhogen binnen je contract. In dit geval zie ik dat het bij bijvoorbeeld 1 GB zou gaan om 10 euro per maand. Dit is inderdaad meer dan wanneer je op dit moment een contract zou afsluiten. Wellicht ben je het goedkoopst uit wanneer je af en toe de extra MB bundel aan zet. Zou je je profiel willen aanvullen met het 06-nummer waar het om gaat? Dan weet ik zeker dat het om hetzelfde nummer gaat. Ik hoor het graag van je!
Beste Rozemarijn,

Fijn dat je antwoord. De "extra data kopen" oplossing heb ik in mijn betoog genoemd en gebruikt als ondersteuning van mijn punt. Daarom kan ik nu niet helemaal plaatsen, waarom dit in jouw antwoord nu voor mij een oplossing zou zijn. Feitelijk herhaal je mijn bezwaren zonder concreet een alternatief/oplossing te bieden. Kun je graag nog eens kijken naar mijn post en zoeken naar een passende oplossing?
Ik weet niet of je je klant of mobiele nummer bij je profiel hebt staan, dus niet op dit Forum?
Dan kan Rozemarijn waarschijnlijk wat specifieker naar jou situatie kijken.
Beste Rozemarijn,

Fijn dat je antwoord. De "extra data kopen" oplossing heb ik in mijn betoog genoemd en gebruikt als ondersteuning van mijn punt. Daarom kan ik nu niet helemaal plaatsen, waarom dit in jouw antwoord nu voor mij een oplossing zou zijn. Feitelijk herhaal je mijn bezwaren zonder concreet een alternatief/oplossing te bieden. Kun je graag nog eens kijken naar mijn post en zoeken naar een passende oplossing?

Zoals ik het lees en begrijp is deze methode voor jou op dit moment de beste oplossing.

Eigenlijk had je het minimale internet pakket (1gb) moeten afnemen aan het begin er zou ten opzichte van Januari hoe dan ook een verschil zijn op getreden gezien in maart de prijzen etc zijn gewijzigd.

Verder kan ik me wel vinden in je startpost je moet goed lezen en zoeken wil je weten waar je aan toe bent, je moet soms te vaak naar het forum of de veelgestelde vragen om een helder beeld ergens van te krijgen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik weet niet of je je klant of mobiele nummer bij je profiel hebt staan, dus niet op dit Forum?
Dan kan Rozemarijn waarschijnlijk wat specifieker naar jou situatie kijken.

Dit heb ik gedaan.
Het gaat inderdaad om de info voorziening vooraf en het "scheve" prijsbeleid. Daarnaast ben ik van mening dat als je dit "scheve" prijsbeleid i.c.m. de ondoorzichtige informatievoorziening constateert, je best flexibel kan opstellen in het geval van een opwaardering van het contract (lees: de tarieven bij aanvang gebruiken bij een definitieve tussentijdse en dus niet flexibele verhoging van het contract).

Reageer