Contract afkopen wat kost dat??

• 10 oktober 2012
  • 20 reacties
  • 11001 keer bekeken

Badge
Ik overweeg mijn contract af te kopen inernet met bellen.
Mijn contract loopt tot 12 juni 2013

Wat zijn de mogelijkheden wat kost het.

20 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij betaal je bij afkopen gewoon het resterende bedrag van je contract in één keer.
Badge +2
Waarom zou je je abonnement uberhaupt af willen kopen? Als je ergens ontevreden over bent, zijn er voldoende mogelijkheden om hiernaar te (laten) kijken, zodat dit opgelost wordt. Of zie ik iets over het hoofd?
Badge
Zij beloven snelheden die niet waargemaakt worden, met name de uploadsnelheid, is de heft van het geen bij mijn aanvraag stond.
Ook de downloadsnalheid is een stuk lager. Ik vind dit bedrog.
En dan achteraf zeggen deze snelheid is alleen bij glasvezel.

Vaak klachten zowel via de post en per telefoon neergelegt bij Telfort. Maar er iets aan doen homaar

Verder is het geluid met de telefoon veel te zacht, en veel echo op de lijn 
Het volumme staat in de modem al mel mximaal 

Dit zijn dus een paar van de redenen.
En dan ook nog eens bij afkoop contract de volle prijs laten betalen, zonder daar iets voor te hoeven doen ?????
Badge
Klopt dat snelheden nooit kunnen worden beloofd. Dat hangt af van waar u woont.
Als het goed is staat dat ook in de voorwaarden.
Indien het geluid van de telefoon handsfree te zacht is, kan dat ook liggen aan de veroudering van de speakers van de telefoon.
Probeer anders even een nieuwe uit en als het dan nog zo is, dan ligt het niet bij u.

De echo klopt doordat u het volume van uw telefoon hoger zet en dan hoort de andere kant echo en andersom.
Dus als de ander kant de volumeknop te hoog heeft gezet.

Als Telfort de klachten die onder de voorwaarden van het contract niet oplost is u het recht voorbehouden het abonnement zonder kosten op te zeggen.

Uiteraard moet u ze daarvoor wel in de gelegenheid hebben gesteld.

Maar zoals ik lees heeft u daaraan voldaan.

Misschien heeft u hier iets aan:

http://www.justitia.nl/consumentenrecht.html

Mvg, Hope
Badge
Als ik op de poscode controleer, mag ik er vanuit gaan dat dit redelijk klopt. Dit is dus onzin !!!!!
Het geluid van deze telefoon, was bij mijn vorige provider duidelijker en met veel minder echo 
Deze telefoon aangesloten bij mijn buren is veel duiderlijker harder, en zonder die vervelende echo. Dat is dus niet de oorzaak

Ik heb herhaaldelijk deze klachten bij Telfort neergelecht via brieven, en 4 weken geleden ook een paar keer per telefoon.
Het enige wat zij doen, niets !!!!!!

Ik heb Telfort nu al meer dan een maand de tijd gegeven, maar het is niet opgelost.
Dit is voor mij de redenen op mijn contract te willen beëindigen.

Ik heb naar het consumentenrecht gekeken, maar heb liever een oplossing. als dat niet lukt, contract beëindigen.
Reputatie 8
Badge +16
In dit soort gevallen is de beste oplossing om er alsnog met de provider uit te komen.

Als je ècht van de provider af wilt, dan zul je aannemelijk moeten maken dat de oorzaak van de problemen bij de provider ligt. En dat je ze er meermaals op gewezen hebt maar dat ze de problemen niet kunnen of willen verhelpen.

De snelheid die je haalt is geen ècht argument. Tenzij je in de praktijk aanzienlijk minder haalt dan de Telfort postcodecheck aangeeft als haalbare snelheid op jouw adres. En de uploadsnelheid is bij ADSL maximaal 1Mbps.

Voor wat betreft de werking van je telefonie... vaak is het een combinatie van het toestel, het modem en het kabeltje hiertussen. Echo is heel erg irritant... maar zoals Hope hierboven al aangaf, komt dat wel eens door een verkeerde volumeinstelling. Bij VoIP zit er een vertraging in het geluid... en als de microfoon van je toestel het geluid van de speaker oppikt krijg je dus een echo op de lijn. Advies is om het dan eens met een ander toestel te proberen en met de standaard-instellingen van het modem.
Badge
Het licht niet aan de telefoon. Deze is geprobeerd bij mijn buren.
Ook met een andere vaste telefoon het zelfde probleem
Brieven heb ik niet aangetekend verzonden, dus bewijzen kan ik niets.
Als de snelheid geen argument kan zijn, mag de provider van alles beloven, maar hoeft het vervolgens niet na te komen ????

Ik zou het fijn vinden als de provider zelf eens antwoord, en aangeeft wat zij er aan kunnen doen.
Badge
Hierbij het geen de provider aangeeft voorbeeld mijn upload is nog geen 1 Mb/s
terwijl zij 3 Mb/s beloven.  Zie in bijlagen.
Reputatie 8
Badge +16
Bij 13Mbps download heb je vermoedelijk ADSL en helaas dus maximaal 1Mbps upload...

In tegenstelling tot een geschatte downloadsnelheid wordt er geen geschatte uploadsnelheid vermeld, alleen de maximale snelheid binnen de abonnementsvorm.

En met name door de laatste regel van je printscreen, maak je weinig kans op basis hiervan je contract op te zeggen... zeker als de downloadsnelheid wèl goed is.
Badge
Zij hebben zich zelf weer goed ingedekt.
Maar ik hoop dat de provider er zelf iets mee gaat doen, zie mijn andere klachten

Als je upload snelheid nog geen derde deel is van het geen is toegezecht,  en Telfort komt  daar mee weg, Schandalig
Reputatie 8
Badge +16
3Mbps is niet toegezegd... alleen aangegeven als maximumsnelheid binnen de abonnementsvorm. En met ADSL kom je eenvoudigweg niet hoger dan 1Mbps... al woon je in de centrale.

Misschien zou het duidelijker zijn als Telfort ook voor de upload een indicatie geeft... maar feitelijk doen ze het op deze manier niet fout.
Badge
Het staat er toch echt !
Zie nogmaals in bijgevoegd
Reputatie 8
Badge +16
Scherp gezien... ik moet je na een paar keer lezen gelijk geven dat het wat ongelukkig is geformuleerd... je zou dit kunnen lezen alsof "maximale" alleen geldt voor de genoemde downloadsnelheid.

Toch denk ik dat het voorbehoud in de laatste regel aan alle verwarring een einde maakt... namelijk dat de genoemde snelheden puur indicatief en dus niet bindend zijn.

Het staat er zelfs eerder al een keer in dat de snelheid lager kan uitvallen.
Badge
Dat de snelheid lager kan uitvallen begrijp ik wel.maar in plaats van 3 nog geen 1 is een erg groot verschil
is het 2,5 dan zou ik zeggen kan nog.

Stel je verkoop iets aan mij voor € 300, en ik geef je € 100, neem jij daar genoegen mee ??
Reputatie 8
Badge +16
Bij de download neem je blijkbaar wel genoegen met het feit dat je maar 40% haalt...

Los daarvan... waarvoor heb je specifiek een hoge upload nodig? Want die ga je ook bij andere DSL-providers niet halen.
Hooguit bij een kabelprovider of via glasvezel. Maar dan praat je wel over een ander prijskaartje.
Badge
Mijn download is 15 MB/s ook wel te laag, maar deze is redelijk stabiel
hiervan kreeg ik wel te horen dat deze lager is dan wordt vermeld. (medewerker Telfort winkel)
Daar ben ik op gewezen. maar een upload die maar een derde is ??

Maargoed de telefoon is van begin af aan wel met veel echo en een te laag volume

Als Telfort het allemaal oplost, laat ik het zo. Maar tot op heden hebben mijn acties niets opgeleverd
Badge +2
Wanneer de download lager is dan het maximaal haalbare, geldt dat ook voor de upload. Haal je dus ipv 30MB op uw adres maar 15MB, dan haal je ook qua upload ivp 3 max 1,5. Telfort heeft hier verder geen invloed op; op basis van uw postcode kon u ook vantevoren zien dat het abonnement met een snelheid tot 30 mb op uw adres dat niet kon halen. Ditzelfde zou overigens ook gelden wanneer u een dergelijk abonnement besteld bij KPN/Online/Tele2; de beperkende factor is in feite uw specifieke postcode/huisnummer.

Voor wat betreft de telefonieklachten is het inderdaad even de reactie van Telfort webcare afwachten.
Badge
Komplete onzin.

Bij Telfort hed ik wel het geen zij beloofde Download 28 Mb/s Upload 2 Mb/s En Telfort kan dit niet ??????

En wat de telefoon betreft, wacht ik nu al meer dan een maand. Kop op zeg !!!!!!!!
Telfort.los het nu maar snel op, anders ga ik er mee naar mijn advocaat.

Het enige wat jullie goed kunnen, is het abonnemendsgeld innen, ik moet betalen voot iryd ondeugelijks.
Badge +2
De postcodecheck geeft een realistische inschatting wat er op uw adres als maximale snelheid en upload mogelijk is. Deze kan ook voor de aanvraag worden bekeken, om u daarmee een afweging te laten maken wat voor u interessant is. Er kunnen diverse redenen zijn waardoor de maximale snelheid/upload niet gehaald wordt, maar dit vergt daardoor helaas ook soms actie van jezelf. Het leven is helaas (gelukkig) geen eenrichtingsverkeer.

Idem het probleem met de telefoon.
Badge
Hier ben ik het niet mee eens. Telfort hed mij in iedergeval moeten benaderen, maar nog altijd niets meer vernomen
Verder sluit dit onderwerp maar !!!!!!

Ik heb er genoeg van.

Reageer