beantwoord

Continu dezelfde sms'jes ontvangen

• 20 augustus 2014
  • 9 reacties
  • 13072 keer bekeken

Sinds vandaag krijg ik van mijn vriend continu dezelfde sms'jes, terwijl hij die maar 1 keer verstuurd had. Telkens als hij een sms'je stuurt, krijg ik dat ene sms'je weer. En hij stuurt ook spontaan sms'jes, want hoewel hij vandaag maar 4 sms'jes gestuurd heeft, heb ik dat ene sms'je al ruim 20 keer gehad in een halve dag. We hebben allebei een Telfort-abonnement. Weet iemand hoe dit kan en wat we eraan kunnen doen? We hebben onze mobiel al een aantal keer uit en aan gezet...
icon

Beste antwoord door Koffiemok 20 augustus 2014, 21:23

Hoi Marleen en welkom op het forum. :)

Een smsloop is vervelend en irritant als het voorkomt. De sms die je vriend verstuurd heeft krijgt van de sms centrale niet het bericht terug dat het is afgeleverd. De sms centrale blijft dan ijverig de sms sturen.

Aan en uitzetten helpt in deze situaties vaak niet. Jullie kunnen het beste allebei de toestellen uitzetten met de simkaart eruit voor een uur of 2. Daarna de toestellen weer aanzetten en hoogstwaarschijnlijk is het daarmee gestopt. Blijven ze dan toch nog binnen komen dan deze procedure herhalen maar dan laat je de toestellen de hele nacht uit met de simkaart eruit.

Soms wil het ook wel eens helpen door een MMS te sturen. Daarmee is de kans er dat de loop onderbroken wordt.

Als het goed is zal de sms maar 1 keer in rekening gebracht worden. Laat je vriend in ieder geval de aankomende factuur controleren op sms.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Marleen en welkom op het forum. :)

Een smsloop is vervelend en irritant als het voorkomt. De sms die je vriend verstuurd heeft krijgt van de sms centrale niet het bericht terug dat het is afgeleverd. De sms centrale blijft dan ijverig de sms sturen.

Aan en uitzetten helpt in deze situaties vaak niet. Jullie kunnen het beste allebei de toestellen uitzetten met de simkaart eruit voor een uur of 2. Daarna de toestellen weer aanzetten en hoogstwaarschijnlijk is het daarmee gestopt. Blijven ze dan toch nog binnen komen dan deze procedure herhalen maar dan laat je de toestellen de hele nacht uit met de simkaart eruit.

Soms wil het ook wel eens helpen door een MMS te sturen. Daarmee is de kans er dat de loop onderbroken wordt.

Als het goed is zal de sms maar 1 keer in rekening gebracht worden. Laat je vriend in ieder geval de aankomende factuur controleren op sms.
Ik heb inmiddels alles geprobeerd; de hele nacht m'n simcard eruit gelaten en een MMS verstuurd. Het probleem is er echter nog steeds. Ik heb net als test iemand anders ook even ge-sms't, met als resultaat dat ik van die persoon nu ook achter elkaar dezelfde sms'jes blijf krijgen. Het probleem lijkt dus aan mijn kant te liggen... Zijn er nog meer opties?
Reputatie 8
Badge +15
Je zou via de klantenservice kunnen vragen of ze inkomende sms willen resetten.
Of jouw simkaart in een ander toestel. Wellicht dat er dan wel een bericht terug gestuurd wordt naar de sms centrale. Als dat wel werkt dan is je toestel het probleem.
Badge +2
Check op je toestel bij de bericht instellingen even of de sms centrale op +3126000230 staat. Zo nee, dan aanpassen.
Bedankt voor je tip. Ik heb net maar met de klantenservice gebeld en die dacht dat het zou komen door een verouderde/beschadigde simcard, dus ik kan nu een nieuwe ophalen in de winkel. Ben benieuwd of het dan opgelost is...
Reputatie 8
Badge +15
Als de simkaart oud en of beschadigd is kan dit ook de oorzaak zijn.
Ben benieuwd of het daarmee opgelost is. 🙂
Helaas bestaat het probleem nog steeds... Ik ben vandaag langs de Telfort-winkel geweest om een nieuwe simcard op te halen, maar hij was nog niet net vervangen of er stroomde weer oude sms'jes binnen. Een uur later kreeg ik wel ineens wat recentere binnen, maar bij herhaling. Heb toen thuis voor de 2e keer de klantenservice gebeld die mijn netwerkinstellingen heeft gereset en adviseerde om het KPN-netwerk als standaard in te stellen. Dat heb ik toen gedaan, maar sindsdien heb ik weer 2 oude sms'jes gehad. Ik weet nu ook niet meer wat ik moet doen..
Inmiddels is het probleem voorbij! Het heeft zich spontaan opgelost vannacht... Gistermiddag voor een 3e keer gebeld met de klantenservice en die wisten het ook niet meer (behalve dat ik nogmaals maar eens al m'n berichtjes moest verwijderen). Ze zouden een klacht indienen en tot die tijd moest ik maar even afwachten. Maar inmiddels ontvang ik alle sms'jes weer netjes 1 keer.
Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +15
Ik was er al bang voor dat een nieuwe simkaart niet de oplossing zou zijn.
Ik hoopte voor je van wel omdat met een activatie van een nieuwe simkaart de verbindingen worden verbroken en opnieuw ingesteld. Een sms loop speelt zich voornamelijk af in de sms centrale.

Dat het spontaan is gestopt is wel duidelijk te verklaren.
Een sms wordt maximaal 72 uur bewaard. Na de 72 uur komt de sms automatisch te vervallen. Afgeleverd of niet.

Reageer