beantwoord

Bundelwijziging mobiel abonnement niet gelukt

• 17 april 2019
  • 17 reacties
  • 339 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb van maandag op dinsdag mijn sim only abonnement aangepast maar ergens is er iets niet goed gegaan.
Ik heb geen email gekregen en mijn abonnement is hetzelfde gebleven, alleen het bedrag is ineens veel lager geworden, plus wat ik had aan internet en bellen is hetzelfde gebleven.
Opnieuw aanpassen gaat niet omdat je dat maar 1x per maand mag.
Wel heb ik een SMS gekregen maar daar kan ik verder niks mee.
Ik wilde van 150 belminuten naar onbeperkt bellen, internet blijft gelijk, kunnen jullie dit aanpassen?
Ik heb gisteren mijn verstandskies laten trekken vandaar dat ik nu even niet kan bellen en dit zo doe.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 19 april 2019, 11:54

Dag @Questionmark. Van harte welkom hier bij het Forum. Allereerst wil ik je sterkte toewensen. Rotdingen, die verstandskiezen. Ik begrijp dat je jouw mobiele bundel hebt gewijzigd en het idee hebt dat de wijziging niet goed is doorgekomen.

Als ik je bestelling erbij pak zie ik dat je jouw bundel op 16 april hebt gewijzigd van 2 GB + 150 belminuten naar 2 GB + onbeperkt bellen. Je hebt een sms'je ontvangen ter bevestiging. Het klopt dat de wijziging nog niet is ingegaan. Je bundelwijziging gaat namelijk de eerstvolgende factuurperiode in, dus per 1 mei.

Voor je nieuwe bundel betaal je (zonder de doorlopende korting die op je abonnement van toepassing is) € 23,50. Een verschil van € 3,50 met je vorige bundel. Weet je zo voldoende? 🙂
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 1
Kan iemand van telfort mij aub helpen?
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Questionmark. Van harte welkom hier bij het Forum. Allereerst wil ik je sterkte toewensen. Rotdingen, die verstandskiezen. Ik begrijp dat je jouw mobiele bundel hebt gewijzigd en het idee hebt dat de wijziging niet goed is doorgekomen.

Als ik je bestelling erbij pak zie ik dat je jouw bundel op 16 april hebt gewijzigd van 2 GB + 150 belminuten naar 2 GB + onbeperkt bellen. Je hebt een sms'je ontvangen ter bevestiging. Het klopt dat de wijziging nog niet is ingegaan. Je bundelwijziging gaat namelijk de eerstvolgende factuurperiode in, dus per 1 mei.

Voor je nieuwe bundel betaal je (zonder de doorlopende korting die op je abonnement van toepassing is) € 23,50. Een verschil van € 3,50 met je vorige bundel. Weet je zo voldoende? 🙂
Reputatie 1
Dank je wel Natasha voor je reactie.

Ik was in de veronderstelling dat het meteen in zou gaan, niet volgende maand, dus daar zit de fout dan denk ik.

Wat ik alleen niet snap is dat mijn abonnementskosten ineens verlaagd zijn van €12,50 naar €5,01, zeker aangezien mijn nieuwe abonnement duurder is en het volgende maand pas in zou gaan. Zou jij mij dat nog kunnen uitleggen aub?
Reputatie 7
Badge +9
Geen enkel probleem, @Questionmark. Waar zie je precies het bedrag van € 5,01 staan? Als ik je abonnement erbij pak kan ik dat bedrag niet helemaal plaatsen. Wil je eens een screenshot delen? Wees er wel alert op dat je persoonlijke gegevens onzichtbaar maakt.
Reputatie 1

Reputatie 7
Badge +9
Bedankt voor het delen van de screenshots! De kosten die je hier ziet zijn kosten die je buiten je bundel hebt gemaakt. Je hebt dus € 5,01 aan buitenbundelkosten op dit moment. Je abonnementskosten betaal je 1 maand vooruit, de verbruikskosten worden daarentegen altijd achteraf in rekening gebracht. Ik zie dat je in dit geval op 29 en 30 maart buiten je bundel hebt gebeld. Is de zaak hiermee opgehelderd?
Reputatie 1
H

Reputatie 1
Hierboven zie je dat de €5,01 voor mijn abonnementskosten staan, niet voor de kosten van buiten mijn bundel. De kosten waar jij over spreekt waren €6,90 en die zijn al betaald zoals ik kan zien in mijntelfort.
Het bedrag wat er eerst altijd stond was €12,50 (mijn oude abonnementskosten) nu staat er ineens €5,01 Dat kan niet mijn nieuwe abonnement zijn, toch?
Reputatie 1

Dat bedrag wat je ziet is inderdaad het nieuwe factuur bedrag eventueel verhoogt verbruikskosten buiten de bundel. Dat is ook het verwarrende met die tekst kosten tot nu toe. Ik zie op die plek €12,67 als ik de uitleg van Natasja volg kan daar een hoger bedrag staan bij gebruik buiten de bundel, dat is mij nog nooit opgevallen.

Vraag je hebt via Mijn Telfort aangepast? Je zou namelijk voordeliger uit zijn als je verlengt zover dit mogelijk is.
2 Gb met onbeperkt bellen zou €13,50 worden.

Nu weet ik niet hoe oud het abonnement is ik zie in mijn Telfort
Dat 2GB € 15,00 kost en Onbeperkt bellen € 19,00
Ik zou dan van €12,50 (+0,17 inflatie) naar €33,99 gaan.

Kortom die € 5,01kan niet kloppen of er moet ergens een korting meespelen die niet in Mijn Telfort zichtbaar is.
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt gelijk, @Questionmark. De buitenbundelkosten waar ik op wees zijn inderdaad op je laatste factuur in rekening gebracht. De € 5,01 die nu wordt weergegeven bij abonnementskosten kan ik niet helemaal plaatsen. Wel valt me op dat de doorlopende korting van € 7,50 voor de nieuwe bundel met 2 GB + onbeperkt bellen al actief is sinds 16 april. Die korting is daardoor nu twee keer actief: voor je huidige bundel met 2 GB + 150 belminuten én voor je nieuwe bundel met 2 GB + onbeperkt bellen. Voor je huidige bundel betaal je € 20. Als we daar tweemaal die € 7,50 korting af halen, blijft er € 5,- over. Met zekerheid durf ik het niet te zeggen. Het lijkt me daarom goed dat we je eerstvolgende factuur, die volgende week wordt opgemaakt, afwachten. Zodra je factuur is opgemaakt, ga ik ernaar kijken en hoor je weer van me.
Reputatie 1
Oké, dat is goed.
Dank je wel, tot hoors
Reputatie 7
Badge +9
Geen probleem. We houden contact, @Questionmark. 👍🏼
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Questionmark. Ik heb zojuist je factuur erbij gepakt en zie dat die gewoon klopt naar aanleiding van de bundelwijziging. Je betaalt nu € 23,50 voor 2 GB + onbeperkt bellen en ontvangt hierop de doorlopende korting van € 7,50, waarmee je nu dus € 16,- per maand betaalt. Het lijkt er dus op dat er een foutje zat of zit in de weergave van je abonnementskosten in Mijn Telfort. Zie je nog steeds die € 5,01 in Mijn Telfort? Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Questionmark. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Mag ik ervan uitgaan dat je zo duidelijkheid hebt gekregen? Mocht je mijn hulp nog ergens bij nodig hebben dan lees ik het graag.
Reputatie 1
Hoi hoi, sorry voor de late reactie, maar alles klopt idd! dank je wel
Reputatie 7
Badge +9
Geen probleem! Mooi dat alles zo klopt. 😄

Reageer