beantwoord

Bundel gewijzigd, belminuten kwijt

• 12 juli 2018
  • 5 reacties
  • 133 keer bekeken

Na het wijzigen van mijn belbundel van 300 minuten naar 0 minuten, om - zo dacht ik - mijn gespaarde bijna 1200 minuten op te maken, zijn ineens alle belminuten verdwenen. Aanpassen kan niet meer, en contact met een medewerker leerde mij dat ik de minuten kwijt ben, en mijn abonnement pas weer kan wijzigen over 29 dagen... Dus, nu 29 dagen betalen om te bellen als jarenlang trouw betalende klant en mijn gespaarde belminuten mij zomaar afnemen. Mag dit? Ben heel benieuwd!

Admin: naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 16 juli 2018, 13:32

Bedankt voor het nummer Tessa, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat de belbundel niet meer actief is. Dat je die uit kon zetten is een beetje vreemd, het is namelijk een onderdeel van het abonnement waarmee je het contract begonnen bent en normaal gesproken kan je die pas uitzetten na de 2 jaar van het contract. De opgespaarde minuten zie ik op die moment nog wel staan, maar als de belbundel wordt uitgezet hoort die te vervallen. Zie jij deze nog wel in de Mijn Telfort omgeving staan, of zijn ze daar niet meer te zien?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het nummer Tessa, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat de belbundel niet meer actief is. Dat je die uit kon zetten is een beetje vreemd, het is namelijk een onderdeel van het abonnement waarmee je het contract begonnen bent en normaal gesproken kan je die pas uitzetten na de 2 jaar van het contract. De opgespaarde minuten zie ik op die moment nog wel staan, maar als de belbundel wordt uitgezet hoort die te vervallen. Zie jij deze nog wel in de Mijn Telfort omgeving staan, of zijn ze daar niet meer te zien?
Als je pech hebt, kan je niet eens meer terug naar je 300 minuten standaard abo's zijn nu 150 minuten waarbij de data variabel is.
Vermoedelijk waren die 300 minuten al te veel en was je beter af met 150 belminuten.

Ik ben wel benieuwd hoe je dit op nul zet via de app en op Mijn Telfort zie ik het niet wel staat helemaal onderin bij abonnement wijzigen de opmerking: Kies je voor geen bundel, dan komen ook de eventueel meegenomen minuten en/of Mb's te vervallen. Dus we worden er wel voor gewaarschuwd.

Dit is dus het nadeel van die bundels als je het niet verbruikt heb je er niks aan. Plus om daar toch nog even op terug te komen worden we verder benadeeld door afronding naar boven op hele minuten in plaats van per seconde.
Hallo Jasper,
Heel graag! Mijn nummer staat nu toegevoegd in mijn profiel. Alvast bedankt voor het kijken.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Tessa, welkom op het Telfort forum. Ik kan me voorstellen dat het een nare verrassing is als er zoveel belminuten zomaar verdwijnen! Ik wil de situatie voor je bekijken, zou je daarvoor jouw 06-nummer in je profiel kunnen invoeren? Die zijn daar alleen voor mij en jou zichtbaar. Als je me daarna hier een reactie geeft kan ik het voor je bekijken.
Reputatie 3
Na het wijzigen van mijn belbundel van 300 minuten naar 0 minuten, om - zo dacht ik - mijn gespaarde bijna 1200 minuten op te maken, zijn ineens alle belminuten verdwenen. Aanpassen kan niet meer, en contact met een medewerker leerde mij dat ik de minuten kwijt ben, en mijn abonnement pas weer kan wijzigen over 29 dagen... Dus, nu 29 dagen betalen om te bellen als jarenlang trouw betalende klant en mijn gespaarde belminuten mij zomaar afnemen. Mag dit? Ben heel benieuwd!

Als ik het me goed herinner staat het zo in de voorwaarden. Bij data is het idem dito. Dit zal men wel doen om te voorkomen dat klanten goedkoper uit zijn dan Telfort bedoeld heeft... Het mag dus wel denk ik. Of het netjes is, is een andere vraag...

Dat is over het algemeen het beeld dat ik bij mobiele providers (niet alleen Telfort, maar allemaal) heb: via allerlei slinkse trucs geld binnenharken, in plaats van eenvoudige en transparante tariefsstructuren.

Idem dito het gegoochel met kortingen. Ik vrees (maar dat weet ik niet zeker), dat als je je bundel weer terugzet op 300 minuten, dat je dan meer gaat betalen. Je initiële korting op de bundel is door de bundelwijziging komen te vervallen. Maar nogmaals: dit weet ik niet helemaal zeker.

Reageer