beantwoord

BTW in standaard abonnementskosten verrekend?

• 24 september 2012
  • 7 reacties
  • 2457 keer bekeken

Op de website stel ik een gewenst abonnement samen en kom dan uit op een bedrag van bijv. €30,-. Is dit bedrag incl. BTW of excl. BTW?
Vanaf 1 oktober wordt de BTW verhoogd van 19% naar 21%, gaat de €30,- abonnementskosten dan ook omhoog?
icon

Beste antwoord door Laila 25 september 2012, 12:57

@Mobiel89,

Welkom op het forum Mobiel89! De tarieven in onze online shop voor particulieren zijn altijd inclusief BTW. Ja, vanaf 1 oktober gaan de abonnementskosten omhoog.

Laïla
Bekijk reactie

7 reacties

Badge
Ik denk dat je vanaf 1 oktober meer gaat betalen...
Ik heb afgelopen juni een abo afgesloten voor 7 euro en dat wordt 7,12.. BTW-verhoging.
Ik neem aan dat Telfort na 1 oktober met 'ronde' prijzen zal adverteren (net zoals nu). Daar zit dan de 21% BTW al in, net zoals nu in de geadverteerde prijzen 19% BTW zit verrekend.
Of zouden ze gaan adverteren met de huidige prijs+2%? Dan krijg je van die vreemde bedragen, zoals mijn 7,12. '300 belminuten voor 7,12' bekt toch minder lekker dan '300 belminuten voor 7 euro', hahahaha.
Ik ga uit van 2 opties: OF de nieuwe abo's worden vanaf 1 oktober gewoon '300 minuten voor 7 euro' en da's dan incl. 21% BTW, OF Telfort verandert de tarieven zodat het toch redelijk mooie ronde prijzen blijven.. Zo zou ik me voor kunnen stellen dat mijn 7,12 'geupgrade' wordt naar 7,50.
In het eerste geval kun je dus het beste even wachten met je abo afsluiten, in het tweede geval is nu afsluiten en de rest van je looptijd 2% extra gefactureerd krijgen wellicht voordeliger...
Ik lees met je mee voor het antwoord van Telfort!
Badge
@Mobiel89,

Welkom op het forum Mobiel89! De tarieven in onze online shop voor particulieren zijn altijd inclusief BTW. Ja, vanaf 1 oktober gaan de abonnementskosten omhoog.

Laïla
Badge
@Laila, kun je me vertellen hoe ze omhoog gaan? Wordt het huidige tarief +2% of komen er nieuwe tarieven?
Badge +2
Als de huidige prijs 7 euro is inclusief 19% btw, betekent het nieuwe btw tarief gevoelsmatig een verhoging van 1,68%.
Gerekend wordt 100/119 *7 = 5,88
Dat is daarmee je abonnementstarief exclusief btw.
Dit vermenigvuldig je met 1.21 en dit is dan je nieuwe standaard maandprijs (7,12). Dit is tov 7 een verhoging van 1,68%.
Badge
@Matthijs, ik snap hoe mijn nieuwe abo-prijs tot stand gekomen is, maar het lijkt me sterk dat Telfort vanaf oktober gaat adverteren met '300 belminuten voor 7,12', (of dus 300 belminuten voor 6,10, gezien de actie.. je weet wel, mijn andere reactie), vandaar mijn vraag. Ik schat zo dat de bedragen 'mooi afgerond' zullen worden.
Badge
@Petuut,

De tarieven per 1 oktober zijn niet bekend, houd de online shop in de gaten.

Laïla
@Laila
Bedankt voor je antwoord op mijn eerste vraag.

Maar het is vreemd dat Telfort nog niet bekend heeft wat de nieuwe tarieven zijn, want maandag gaat de BTW verhoging al in. Zoals verwacht wordt hierover gezwegen tegen over de klant door Telfort. Wanneer Telfort wel de tarieven bekend heeft verwacht ik hier bericht over op het forum. Bij voorbaat dank!

Reageer