beantwoord

Bestelling aanpassen of annuleren wegens bestellen verkeerde telefoon

• 12 juli 2019
  • 22 reacties
  • 537 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb de verkeerde telefoon besteld. De a40 ipv de A50.

Ik kan dit nergens wijzigen. Ook niet via bestelstatus inloggen . Dan zie ik wel de status ( nr 3 nu)
Maar nergens een annulerings of wijzigings link oid

Bestellings nummer : 19********

Admin: ordernummer verwijderd uit bericht.
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 12 juli 2019, 14:43

Hallo @LinLin. Van harte welkom hier. Allereerst: leuk dat je je abonnement hebt verlengd! ☺ Nu lees ik dat je het verkeerde toestel hebt besteld. Ik heb direct je bestelling erbij gepakt en zie dat het toestel al is verstuurd. Je kunt de bestelling dan alleen nog annuleren door het toestel te weigeren aan de deur (PostNL stuurt het dan retour naar ons) of het toestel zelf terug te sturen met het retourformulier. Zodra we het toestel retour hebben ontvangen, wordt je bestelling automatisch geannuleerd. Daarna kun je opnieuw je bestelling plaatsen.
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hallo @LinLin. Van harte welkom hier. Allereerst: leuk dat je je abonnement hebt verlengd! ☺ Nu lees ik dat je het verkeerde toestel hebt besteld. Ik heb direct je bestelling erbij gepakt en zie dat het toestel al is verstuurd. Je kunt de bestelling dan alleen nog annuleren door het toestel te weigeren aan de deur (PostNL stuurt het dan retour naar ons) of het toestel zelf terug te sturen met het retourformulier. Zodra we het toestel retour hebben ontvangen, wordt je bestelling automatisch geannuleerd. Daarna kun je opnieuw je bestelling plaatsen.
Reputatie 1
Hallo

Hoe weet ik of mn bestelling geannuleerd is? Hoe lang duurt dat ongeveer ?

Ik heb de telefoon aan de deur geweigerd. En volgens track en trace werd hij volgende dag bij jullie bezorgd.

Gtjs Lin
Reputatie 8
Badge +9
Dag @LinLin. Na retour ontvangst wordt je annulering binnen 5 werkdagen verwerkt. Je ontvangt daar ook een bevestiging van per e-mail. Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt.
Reputatie 1
Bedankt @Natasja - Telfort voor je snelle antwoord.
Dan wacht ik het even af. Tel is voor mn dochter en ja die kan niet wachten tot haar nieuwe telefoon komt.
Ze wilde zelfs wel voor de A40 gaan, alleen omdat ze m dan Gelijk kreeg en we m niet hoefden te weigeren en wachten op verwerking annuleren etc

Is ook sneu. Mag je eindelijk een nieuwe telefoon; komt ie lekker snel; moet je m gewoon weigeren bij de deur, omdat mama niet goed opgelet heeft! Ahum..
(Ik had 2 schermen open en was beide telefoons aan het vergelijken. Toen verlengen en ja, verkeerde tel)

Kan het eventueel sneller gaan als ik met klantenservice bel?

Omdat er staat na ontvangst retour wordt bestelling binnen 5 dagen geannuleerd. Als ik bel kunnen ze toch in systeem zien dat tel terug is en dan gelijk in orde maken?
Of is dat wel heel leuk bedacht maar werkt het niet zo ?

Alvast bedankt

Ggrtjs Lin
Reputatie 8
Badge +9
Geen probleem! Haha, volgens mij is dit iets wat alle moeders kan overkomen. Maar natuurlijk wel sneu voor je dochter. 😞 Vooral als ze zich zo op haar nieuwe telefoon verheugt (en terecht). Ik heb de status van de bestelling erbij gepakt en zie dat de status gisteren is geüpdatet naar 'returned'. Ik verwacht dan ook dat de annulering snel wordt verwerkt. Dat proces kan ik jammer genoeg niet versnellen. Ik houd in ieder geval voor je in de gaten of er updates zijn en houd je op de hoogte.
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort of andere medewerkers...
De annulering is nog steeds niet verwerkt!
De telefoon was vorige week zaterdag al bij jullie binnen. Dus nu ruim een week.
Vorige week stond de telefoon al als "returned" in jullie systeem.
Maar de anulering is nog steeds niet verwerkt en ik kan dus nog steeds niet de juiste telefoon bestellen.
Al een paar keer gebeld met jullie klantenservice.

De -binnen 5 werkdagen- regel klopt dus niet.

Ook staat op de site; als je de telefoon nog niet ontvangen hebt kun je de bestelling anuleren via pagina... etc en dan een link naar je bestelling. Maar daar is nergens een knop of link oid om je bestelling te wijzigen of anuleren.
Vervolgens wordt er gezegd dat de telefoon weigeren bij de deur de snelste oplossing is.
Dit blijkt toch veel langer te duren dan de paar dagen die door de klantenservice gezegd werd. En ook op de site en in mail staat binnen 5 werkdagen.

Ik vind het jammer dat jullie klantenservice niet zelf de bestelling kan annuleren. Ik begrijp dat ze eerst de telefoon terug willen ontvangen. Maar als die dan als "returned " in het systeem staat en ik ook nog eens niet gewoon de bestelling wil annuleren ; maar abbo gewoon weer wil verlengen en een andere (de juiste ) telefoon wil ik bestellen; dan zou dat toch gelijk telefonisch geregeld moeten kunnen worden???

Oke

Ik hoop dat het toch echt vandaag geregeld wordt!!

Alvast bedankt;

Grtjs Lin
De 5 werkdagen zijn hierbij deels van belang de zaterdag en zondag tellen daarbij niet mee, de werkdagen zijn nog steeds letterlijk maandag tot en met vrijdag. In dit geval zijn deze als ik het goed lees nu ook voorbij. Je hebt nog geen annullerings bevestiging ontvangen?

Het vervelende is je zou binnen Mijn Telfort de bestelling terug moeten vinden en de status als je via Mijn Telfort opnieuw kan verlengen zou het afgerond moeten zijn.
Reputatie 1
Nee nog geen annulerings bericht of mail oid gehad. En ook kan ik nog niet opnieuw verlengen in mijn telfort omdat het abbo nog niet geannuleerd is.
Staat nog op zelfde bedrag en staat ook nog toestelbedrag etc

Ik kijk paar keer per dag inmiddels of t al veranderd is want voor mn dochter van elf duurt t ontzettend lang. Ze heeft zelfs spijt dat ze niet gewoon de A40 dan maar genomen had.

Maar probeer haar steeds voor te houden dat als t uiteindelijk geregeld is en ze nieuwe telefoon kan bestellen ; dat die dan (als t goed is ) heel snel in huis is !
Ik hoop voor jullie beiden dat het niet al te lang meer duurt.
Ik heb de twee vergeleken met die A40 had ze een in mijn ogen prima toestel. Op basis van het formaat net iets kleiner wellicht mijn voorkeur. Dochter lief zal waarschijnlijk weinig belang hebben bij de technische zaken het scherm van de A40 heeft betere cijfers. Op overige gebieden is de A50 waarschijnlijk slimmer onder andere meer ruinte voor foto's en app's
Reputatie 8
Badge +9
Het duurt nu inderdaad wel erg lang, @LinLin. 😞 Ik kan me heel goed voorstellen dat je dochter baalt als een stekker. Omdat de 5 werkdagen nu zijn verstreken heb ik contact gehad met een achterliggende afdeling. Een collega heeft zojuist een annuleringsverzoek gedaan. Zodra de annulering is verwerkt, ontvang je een bevestiging per mail. Ik verwacht dat je in de loop van vandaag een nieuwe bestelling kunt plaatsen. 🙂
Reputatie 1
@Natasja - Telfort
Bedankt voor je hulp!
Het is idd nu geannuleerd.
Ik probeerde echter opnieuw te verlengen ; maar als ik ip de 'bekjjk nu uw verlengingsaanbod' druk dan kan ik niet verlengen omdat er of al een verleningsaanvraag bezig is of er een rekening open staat.

Ik moet idd nog betalen maar dat gaat automatisch en wordt pas over een paar dagen afgeschreven.

Moet ik nu eerst weer wachten op de betaling dat die is afgeschreven en dan nof zoveel werkdagen voordat het verwerkt is ?

Zo ja kun je me dan een ideal betalings link sturen zodat ik het zelf kan overmaken en dat het er dan hopelijk sneller staat of sneller verwerkt wordt ?

Tenminste als dat de reden is. Wel bizar eigenlijk: ik ben al meer dan tien jaar trouwe klant bij jullie dus dan zou een openstaande rekening als reden wel sneu zijn: vooral omdat het geen achterstand is aangezien het nog niet wordt afgeschreven.

Kun je nakijken waarom ik niet kan verlengen?

Avvast bedankt

Grtjs Lin
Reputatie 1

Reputatie 8
Badge +9
Goed dat je me dit laat weten, @LinLin. Het wordt nu natuurlijk wel heel frustrerend zo. Ik begrijp zelf ook niet wat er misgaat, want ik zie aan deze kant wel dat de verlenging daadwerkelijk is geannuleerd. Ik wil het graag voor je uitzoeken. De afdeling die me daarbij kan helpen is nu niet aanwezig, maar ik ga er morgenochtend meteen voor je achteraan.

Als we trouwens spreken over een openstaande rekening gaat het echt om een achterstallige betaling. De factuur die klaarstaat (om afgeschreven te worden) staat dus los van het niet kunnen verlengen via Mijn Telfort. Dat zou inderdaad nogal flauw zijn.
Reputatie 1
Hallo @Natasja - Telfort
Bbedankt voor je reactie! Vandaag weer gebeld: 22 min gebeld: waarvan grootste deel i n de wacht gestaan om daarna te horen dat de systemen er uit lagen en ze niks kon zien. Uhhhh sorry ? Kost dat 20 min om daar achter te komen?

Maar oké; t kwam waarschijnlijk omdat er een rekening voor mij gecrediteerd was ik krijg nog kleine €7,- van jullie terug en daardoor kan t niet verlengen (kopieer heffingskosten oid?)
Ik moest volgens mevrouw wachten tot dat overgemaakt was. Daarna kon ik weer verlengen.
Wanneer wordt het overgemaakt dan? "Waarschijnlijk met de nieuwe nota"

Ik zeg dat dat nog een maand duurde aangezien de laatste nota er net uit is en vandaag of morgen afgeschreven gaat worden. Dus daar zal die dan niet meer bij geschreven worden.

Nou, op de nieuwe nota zal t gecrediteerd bedrag wel staan en daarna zou ik ook weer kunnen verlengen.

Uhhuh hallo ? Een maand w88?

Oké weer een momentje.. dat duurde 20 minuten om daarna te horen te krijgen dat de systemen 'er uit liggen'
(Na t 1e momentje werd er gevraagd " oh bent u er nog? Dacht dat u er niet meer was" ... )
En antwoord op de redenen die ik aangaf : "ja dat zou kunnen "
" wachten op betaling gecrediteerde bedrag"
"Er zit ergens een kink in de kabel en weet niet waar"
' systemen liggen er uit, kunt u later even terugbellen"

Sorry maar ik zou toch verwachten dat ze het dan (als de systemen er weer in lagen) zou gaan uitzoeken en mij er over terug bellen. Maar helaas, zelf later terugbellen.

Niet meer teruggebeld. Had meer vertrouwen in dit forum en had hier mijn vraag/update inmiddels ook weer uitgezet en geweldig @Natasja - Telfort dat je laat zien dat je meeleeft / begrijpt hoe vervelend het is en duidelijke antwoorden geeft.

Fijn dat je er achteraan gaat en ik hoop zo dat het opgelost wordt!!
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @LinLin. Dat je nog niet kunt verlengen staat echt los van een creditnota of een factuur die nog moet worden afgeschreven. Erg vervelend dat je van verkeerde informatie bent voorzien en vervolgens ook niet bent teruggebeld.

Ik heb contact gehad met onze Backoffice en ik heb (denk ik) goed nieuws: de verlenging is uit het systeem gehaald en je zou nu dus een nieuwe bestelling moeten kunnen plaatsen. 🙂

Het lijkt mis te zijn gegaan bij de koppeling tussen het ordersysteem en het achterliggende systeem. In het ordersysteem was de verlenging wel geannuleerd, maar in het achterliggende systeem niet.

Laat je me weten of het is gelukt?
Reputatie 1
@Natasja - Telfort
Hallo Natasja

De telefoon is besteld!!! Super super bedankt voor al je hulp!!

Alle telefoontjes naar klantenservice hebben niks opgeleverd.
Gelukkig is dit forum er met medewerkers zoals jou!!

Super bedankt en alvast fijn weekend!

Ps. Misschien nog een idee om een memo oid uit te laten gaan naar de klantenservice met Wat er fout is gegaan en waar dat door kwam. Dus dat openstaand termijnbedrag of credietnota oid er niks mee te maken hebben.
Anders zou die verkeerde info een volgende keer weer verteld worden. En te horen krijgen dat je tot volgende nota moet wachten is echt niet leuk! Vooral als dat niet eens klopt. T was dat ik contact met jou en dit forum had want zat al te denken aan opzeggen en ergens anders abbo te nemen zodat ik gelijk de telefoon kon krijgen.

Ik wilde echter mn minuten en data niet kwijt en bij verlengen telfort neem je je data en minuten 2 mnd mee. Dus gelukkig heb jij zo snel alles opgelost @Natasja - Telfort !!

Nnogmaals super bedankt, vooral namens mn dochtertje!

Grtjs Lin
Reputatie 8
Badge +9
Ah eindelijk, @LinLin! 😄 Ik ben oprecht blij te lezen dat het eindelijk is gelukt. Ik zie dat de bezorger op dit moment onderweg is. 🎉 Hartstikke graag gedaan. En ik hoop dat je dochter veel plezier heeft van haar nieuwe toestel.

Ik heb uiteraard intern feedback doorgegeven betreft de verkeerde informatie die je eerder is gegeven.
Heb zelfde probleem.
Verkeerde kleur besteld 4 dagen geleden maar kan het nergens veranderen!
Kreeg ik vanmorgen ook nog een mail dat de kleur die ik besteld heb (verkeerde dus) op moment niet voorradig is!
Reputatie 1
Oh maar @Schenkel das alleen maar beter
Kklantenservice bellen die kunnen je hele bestelling annuleren
Em dan opnieuw bestellen
Ga ik doen!

Thnks
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Schenkel. Welkom hier op het forum. Ik zie dat @LinLin je al advies heeft gegeven. ☺ Je kunt inderdaad het beste je bestelling annuleren en opnieuw je bestelling plaatsen met het juiste toestel.
Inmiddels gedaan! 😀

Reageer