beantwoord

Bellen over wifi

• 20 december 2017
  • 16 reacties
  • 3830 keer bekeken

Beste beheerders,

Op het KPN forum zie ik dat bellen over wifi binnenkort mogelijk is:

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054

https://www.btg.org/2016/03/08/kpn-kondigt-bellen-over-wifi-aan/

Wanneer dit geïntroduceerd wordt door KPN, wordt deze dienst ook gelijk beschikbaar gemaakt voor Telfort klanten?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 20 december 2017, 20:27

Hoi MIC_NL, welkom op het forum! Hier heb ik er nog niks over voorbij horen komen in de wandelgangen. Met bepaalde dingen lopen KPN en Telfort niet gelijk qua releases en ondersteuningen. Zodra ik een datum te horen krijg wanneer we bellen over 4G of WiFi kunnen verwachten, dan laat ik je dat weten hier in het topic. Als je nog verdere vragen hebt, stel ze gerust!
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hoi MIC_NL, welkom op het forum! Hier heb ik er nog niks over voorbij horen komen in de wandelgangen. Met bepaalde dingen lopen KPN en Telfort niet gelijk qua releases en ondersteuningen. Zodra ik een datum te horen krijg wanneer we bellen over 4G of WiFi kunnen verwachten, dan laat ik je dat weten hier in het topic. Als je nog verdere vragen hebt, stel ze gerust!
Als ik het zo lees valt dat binnenkort mogelijk zijn wel mee zie de laatste reactie in deze draad het wordt getest dat is toch iets anders.
https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/vowifi-volte-428966?postid=554509
Reputatie 1
Gelukkig is Vodafone blij met nieuwe klanten 😉
Het is inmiddels al 4 maanden geleden dat ik deze vraag gesteld heb.
Is er inmiddels al meer bekend over bellen op wifi?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi MIC_NL, ik heb er nog geen update over. Zodra ik die wel heb, dan hoor je dat zeker van me 🙂.
Reputatie 1
Telfort wil gewoon heel graag dat wij overstappen.
Immers Tele2 heeft nu ook over wifi bellen....
Reputatie 8
Badge +17
Telfort wil gewoon heel graag dat wij overstappen.
Immers Tele2 heeft nu ook over wifi bellen....

Als er 1 schaap over de dam is volgen er vast wel meer denk je ook nietb
Reputatie 3
Badge +8
Hi DeFiets, we willen zeker niet dat mensen overstappen natuurlijk, we zouden dat heel jammer vinden. Ik heb nog niets gehoord over mogelijkheden voor WiFi bellen via Telfort. Wanneer hier iets over bekend wordt, wordt dit op het forum natuurlijk ook bekend gemaakt! Laat je het me weten als ik je nog ergens mee kan helpen?
Reputatie 1
Badge
Bij KPN wordt hier druk aan getest en ik denk dat t.z.t. Telfort het dus ook wel zal krijgen.
Bij KPN wordt hier druk aan getest en ik denk dat t.z.t. Telfort het dus ook wel zal krijgen.

Inmiddels heeft KPN het bellen over wifi geactiveerd, zie https://tweakers.net/nieuws/145105/kpn-activeert-voice-over-wifi-voor-samsung-smartphones-en-iphones.html
Is er al meer nieuws over wifi bellen bij telfort?

Daarnaast lees ik in het artikel hierboven:
"Voor het telefoongesprek dat je voert via wifi is nog steeds een connectie nodig met het mobiele netwerk."

Dat lijkt mij nou juist onhandig, omdat je juist wilt bellen over wifi op de plekken waar je geen verbinding hebt...
ik ben hier ook benieuwd naar. Ik weet wel dat het bij Simyo al mogelijk is.
Is er al meer nieuws over wifi bellen bij telfort?

Daarnaast lees ik in het artikel hierboven:
"Voor het telefoongesprek dat je voert via wifi is nog steeds een connectie nodig met het mobiele netwerk."

Dat lijkt mij nou juist onhandig, omdat je juist wilt bellen over wifi op de plekken waar je geen verbinding hebt...

Je belt wel via WiFi in huis maar het gesprek wordt doorgezet op het mobiele netwerk daarom moet je evengoed belkosten betalen
Reputatie 5
Badge +8
Hi allen, Galdor heeft wat werking betreft gelijk. Dit is onlangs bij KPN ook uitgerold, ik heb de vraag voor Telfort ook uitgezet. Kom ik op terug.
Hallo Alex,

Is hier al meer nieuws over?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb net even met Alex gesproken, hij heeft een update mogen ontvangen welke ik even zal delen. Het staat op de wensenlijst dat is eigenlijk alles wat we er nu over kunnen zeggen. Het is nog wachten op concrete plannen, maar wanneer die komen, daar kan ik niets over zeggen.

Reageer