beantwoord

Bellen naar buitenlands nummer lukt niet

• 14 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 576 keer bekeken

Bij bellen naar buitenlandse nummers krijg ik de melding ‘u kunt van dit nummer geen gebruik maken’.

Waar ligt dit aan en hoe kan dit worden opgelost?

mvg

M.
icon

Beste antwoord door GJC 14 oktober 2018, 12:23

Gaat het om vanuit Nederland naar het buitenland of om van buitenland naar buitenland?

Voor dat laatste kun je even naar je instellingen kijken in Mijn Telfort:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/instellingen.htm#/instellingen/blokkades
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Gaat het om vanuit Nederland naar het buitenland of om van buitenland naar buitenland?
Voor dat laatste kun je even naar je instellingen kijken in Mijn Telfort:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/instellingen.htm#/instellingen/blokkades
Het gaat om bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer
Reputatie 8
Badge +11
Dat is iets waar we als gebruikers niet bij kunnen (er van uit gaande dat gewoon de instelling verkeerd staat). Zet in elk geval je mobiele nummer vast in je profiel. Zodra Webcare aan je topic toe is zullen ze er naar kijken.
Je kunt ook een ander contactkanaal proberen, dat gaat waarschijnlijk sneller:
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Ok dank!
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan. Laat het even weten als je via een ander kanaal geholpen bent en fijne dag verder.
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen maritaileen, ik zie dat GJC je al op weg geholpen heeft, dat is fijn 🙂 Ik heb meteen je gegevens op gezocht, en zie inderdaad dat het bellen naar het buitenland nu geblokkeerd is. Dat gebeurt vaak om (hogere) belkosten te voorkomen. Ik kan deze instelling voor je aanpassen, en ik stuur je een privébericht om een paar gegevens te verifiëren.
Reputatie 8
Badge +11
Hi maritaileen, ik heb nog geen berichtje van je gehad. Laat het me gerust weten als ik je hier nog mee kan helpen, en natuurlijk ook als je andere vragen hebt.
Hallo, het lukt mij ook plotseling niet naar het buitenland te bellen. Ik heb verschillende nummers met name mobiele nummers geprobeerd maar het lukt mij niet. Heb net klantenservice gebeld,maar na 10mi uur wachten en nog 7min gesprek moest een hele aardige mevrouw toch ophangen vanwege de brandalarm ter plekke. Het bleef mij onduidelijk of technische diensten wel of niet contact met mij zouden opnemen daarom schrijf ik nog hier. Willen jullie mij aub zsm helpen. Een familielid is opgenomen in het ziekenhuis en ik kan hem niet bereiken. Hoop zsm van jullie te horen. Met vriendelijke groet,Anna
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Anna81, je geeft aan niet naar een buitenlands nummer te kunnen bellen. Ik heb dan ook even meegekeken naar het nummer in jouw profiel. Ik zie daar zo geen blokkades staan. In theorie zou je dus gewoon naar het buitenland moeten kunnen bellen. Want wat krijg je precies te horen? Heb je het toestel al eens uit en weer aangezet?

Of gaat het om een heel ander nummer? Zo ja, wil je die dan toevoegen aan jouw Forumprofiel?

Heb je intussen wel al via een andere weg contact gehad? Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen.
Hoi Bart, bedankt voor je reactie. Toevallig doet mijn telefoon weer (naar buitenlandse nummers bellen) ik heb het enkele keer aan en uit gezet en het heeft eerst niks veranderd en dan zomaar is het mij wel gelukt. Vind ik het raar maar hij doet het wel nou,fijn dus.
Groetjes,
Anna
Reputatie 8
Badge +12
Ik durf ook niet te verklaren hoe het kan. Gelukkig heeft het uit en aanzetten geholpen. Fijn.

Mocht er nog een keer weer wat zijn, laat het ons vooral weten.

Reageer