beantwoord

Belbundels verhogen / verlagen

• 26 juni 2015
  • 5 reacties
  • 1114 keer bekeken

Badge
Het is mij niet helemaal duidelijk wat de gevolgen zijn van het verhogen of verlagen van je belbundel.
Als je bijvoorbeeld al buiten je bundel belkosten hebt gemaakt, en je verhoogd daarna je belbundel, vallen deze belminuten dan weer binnen je bundel?
Je verhoogt bijvoorbeeld van 150 naar 300 belminuten en je doet dit halverwege je factuurmaand, krijg je er dan wel 150 minuten bij of maar 75?
Kortom maakt het wat uit wanneer je in je factuurmaand je bundel verhoogd of verlaagd? Krijg je altijd de volledige nieuwe bundelminuten of na rato?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 26 juni 2015, 16:31

Je krijgt altijd de volledige bundels.

Als het met terugwerkende kracht in gaat en je hebt al minuten buiten de bundel dan vallen die weer binnen de bundel.
Bijvoorbeeld:
Je hebt 150 minuten in je bundel zitten. Nu heb je er al 200 verbruikt. Dus 50 minuten buiten de bundel.
Je verhoogt de bundel naar 300 minuten en die gaat met terugwerkende kracht in. De 50 minuten buiten de bundel vallen dan binnen de bundel. In totaal heb je dus dan 200 minuten verbeld en blijft er 100 minuten over voor de rest van de factuurmaand.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Je krijgt altijd de volledige bundels.

Als het met terugwerkende kracht in gaat en je hebt al minuten buiten de bundel dan vallen die weer binnen de bundel.
Bijvoorbeeld:
Je hebt 150 minuten in je bundel zitten. Nu heb je er al 200 verbruikt. Dus 50 minuten buiten de bundel.
Je verhoogt de bundel naar 300 minuten en die gaat met terugwerkende kracht in. De 50 minuten buiten de bundel vallen dan binnen de bundel. In totaal heb je dus dan 200 minuten verbeld en blijft er 100 minuten over voor de rest van de factuurmaand.
Badge
Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie Koffiemok. (heb je dan ook een duimpje erbij gegeven)
Het maakt dus niet uit wanneer ik binnen de factuurmaand mijn beltegoed wijzig.
De nieuwe bundel geldt dus voor de hele periode en buiten bundelkosten vervallen weer.
(mits deze binnen de nieuwe bundel blijven)

Begrijp ik goed dat als ik naar de laagste belbundel wil verlagen, ik met deze bundel moet starten?
Reputatie 8
Badge +15
Graag gedaan! :)

Begrijp ik goed dat als ik naar de laagste belbundel wil verlagen, ik met deze bundel moet starten?
Het is helemaal duidelijk wat je bedoelt.
Maar als je bedoelt aan het begin van je factuurmaand?
Hoef niet noodzakelijk. Als je tegen de einde van de factuurmaand nog binnen die bundel zit heb je geen extra kosten.

Voorbeeld:
Je hebt 300 minuten in je bundel zitten. Nu heb je er al 145 verbruikt. Dus 155 minuten nog over van de bundel.
Je verlaagt de bundel naar 150 minuten en die gaat met terugwerkende kracht in. Van de 155 minuten blijven er dan nog 5 minuten over tot einde van de factuurmaand. Je hebt dan geen extra kosten of minuten buiten de bundel.

Als je de bundel gaat verlagen en je zit al over de aantal minuten van die bundel dan worden die minuten buiten de bundel berekend.
Dus altijd goed nadenken en even uitrekenen of het verstandig is. 🙂
Badge
Wederom bedankt voor je reactie Koffiemok.
Met het starten bedoel ik bij hier kiezen van een bundel bij contractverlenging.
Zeker nu de overgebleven belminuten meegenomen mogen worden, kan het zijn dat je beltegoed aardig oploopt.
Je kan dan wat eerder naar een lagere belbundel terug gaan.
Wat je zegt wel goed in de gaten houden dat je binnen je bundel blijft!
Reputatie 8
Badge +15
Bij de keuze van de bundel bij een verlenging is het inderdaad goed bekijken wat je belgedrag is. Als je namelijk 300 minuten neemt dan kan je nooit lager. De 300 minuten is je contractuele bundel.
Als je 150 minuten neemt en je verhoogt deze in contract dan kan je altijd weer naar de 150 minuten. Want de 150 minuten is je contractuele bundel.

Ja, dat is het mooie bij Telfort. Bij de nieuwe abonnementen zijn de bundels 3 maanden houdbaar.

Wat ik bij mezelf, vrienden en familie doe is uitrekenen wat er de afgelopen 3 maanden is verbruikt. Dit deel ik dan door 3 en dit geeft goed beeld met het huidig belgedrag