beantwoord

Belbundel onbeperkt niet zichtbaar in app

• 1 juni 2019
  • 12 reacties
  • 291 keer bekeken

Ik heb 29/5 via de app de belbundel in mijn abo gewijzigd naar "onbeperkt bellen".
Prompt via sms een bevestiging gekregen van de wijziging, maar de bundel is nu (1/6) nog steeds niet zichtbaar in de app.

Kan ik nu wel of niet al onbeperkt bellen, heb geen zin in buiten bundel kosten dadelijk.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 1 juni 2019, 20:57

Hoi @Renee1966, ik heb meteen even meegekeken. Ik zie dat onbeperkt bellen 29 mei is aangevraagd. Deze is alleen nog niet actief, vandaar dat je deze nog niet ziet. De wijziging gaat namelijk de eerst volgende factuurperiode in. Dat is in jouw geval de 8e.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Renee1966, ik heb meteen even meegekeken. Ik zie dat onbeperkt bellen 29 mei is aangevraagd. Deze is alleen nog niet actief, vandaar dat je deze nog niet ziet. De wijziging gaat namelijk de eerst volgende factuurperiode in. Dat is in jouw geval de 8e.
Dat klopt m.i. niet, in de app staat:

Wijzigingen worden binnen een dag verwerkt en kun je daarna niet meer annuleren.
Je nieuwe bundel geldt voor de GEHELE HUIDIGE factuurmaand

Dan mag ik er toch vanuit gaan dat de bundel NU actief wordt en niet de volgende factuur periode.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is exact wat er stond? Want het klopt wel dat de wijziging direct gereed gezet wordt. Deze gaat dan in in de volgende factuurperiode? Dat staat er dus niet? Want dat is het enige wat klopt namelijk, dat lees je ook terug op deze pagina.
Ja, dat is exact wat er stond, anders schrijf ik het niet.

Als ik nu "wijzigen" kies, komt die tekst ook zo tevoorschijn.

Dus graag mijn bundel per direct activeren, want ik heb geen zin buiten bundel kosten.
Overigens staat het volgende op de link die je invoegt

• Een verhoging of een verlaging van een sms- of belbundel gaat met terugwerkende kracht in voor de huidige factuurperiode.
Dat is hetzelfde als wat in de app aangegeven wordt en wat ik hiervoor al aangaf.
En niet hetzelfde als wat jij zegt, per 8 juni, de volgende factuurperiode.
Reputatie 8
Badge +11
Dan klopt die informatie helaas niet. Ik zie het inderdaad staan onder de voorwaarden. Ik ga dat laten aanpassen. Excuses.

Erboven staat ook:

Wanneer gaat je bundelwijziging in?

Mijn abonnement verlengd op of na 26 februari 2018. Eerstvolgende factuurperiode

Jouw abonnement is pas dit jaar afgesloten. Hiervoor gelden dus deze regels. Hoe graag ik ook wil, ik kan de bundel niet per direct activeren. Anders had ik dat zeker gedaan.
Zo werkt het natuurlijk niet Bart.

Telfort promoot zelf aan abonnees om wijzigingen via de "mijn telfort app" te regelen.
Dan mag ik er als consument vanuitgaan, dat de informatie die tot mij komt via diezelfde app, wanneer ik een wijziging aanvraag, correct is.

Ik krijg zodra ik op "wijzigen" druk, eerder genoemde info te zien (bundel wordt actief in huidige factuurmaand), daarna pas ik mijn bundel aan en bevestig mijn aanvraag.
Dan kan Telfort niet achteraf ineens andere voorwaarden van toepassing verklaren.

Dus nogmaals graag mijn bundel activeren, of dit doorzetten naar iemand die dit wel kan.
Reputatie 8
Badge +11
Ik snap dat je ontzettend baalt. De informatie had inderdaad niet mogen verschijnen. Het is een hele vervelende situatie, maar ik kan deze niet aanpassen. Niemand kan dat. Anders had ik dat zeker voor je geregeld.

Daarom moet de tekst ook aangepast worden. Ik ga dit melden. Spijtig genoeg is dit voor jou te laat, dat begrijp ik heel goed. Helaas is het nog even wachten tot de 8e. Dan gaat de nieuwe bundel in. Meer kan ik er op dit moment echt niet van maken helaas.
Ik baal hier niet alleen van, dit is ronduit misleiding.

Waar kan ik een klacht indienen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik snap het zeker. De informatie die je gekregen hebt klopt niet helemaal. Nogmaals excuses. Ik ben net ook even langs de klachtafdeling gelopen. Mijn collega heeft meegekeken naar je klacht. Hij kan de bundel niet activeren zoals ik al eerder aangaf, dat is jammer genoeg niet mogelijk. Wat mijn collega wel heeft gedaan is je 200 minuten gegeven. Dus voor vandaag en morgen heb je nog 200 minuten om te spenderen voor jouw nieuwe bundel ingaat. Zo ben je toch nog even voorzien.

Mijn collega gaat ook uitzoeken waar het mis gaat in de communicatie. Dit is voor jouw niet meer zo relevant, maar wij zijn er heel blij mee.
Die 200 minuten is fijn, dank daarvoor.

Nu was tijdens het bestelproces ook zichtbaar dat ik mijn opgespaarde mb's meeneem.
Ik mag hopen dat díé informatie i.i.g. wel correct is?
Want anders heb ik straks een probleem in de vakantieperiode.
Ik heb ruim 70g gespaard.
Reputatie 8
Badge +11
Ja dat staat wel goed. Op dit moment heb je er nog 65GB. Let er wel op dat de data maximaal 3 maanden geldig is.

De onbeperkt belbundel is inmiddels ook actief. Dus je kan net zoveel bellen als je wilt.

Mocht er nog iets zijn, laat het ons weten.

Reageer