beantwoord

Bel ik na 10 minuten gratis?

• 10 mei 2012
  • 27 reacties
  • 19084 keer bekeken

Naar ik begrepen heb geldt het na 10 minuten bellen dat het gratis is ook als sprake is van binnen een bundel

Nu heb ik een bundel van 300 minuten, ik had onder andere 2 gesprekken waarvan 1 van 22 minuten en 1 van 15 minuten

Deze gesprekken worden vol afgetrokken op de bundel als ik ga kijken naar de overgebleven minuten , waar blijft dat na 10 minuten gratis bellen http://forum.telfort.nl/images/smilies/mad.png
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 29 januari 2013, 00:17

Alle abonnementen (prive) die afgesloten zijn NA 16 april 2012 hebben per definitie het gedeelte 'Na 10 minuten gratis'. Alle abonnementen die voor 16 april 2012 zijn ingegaan OF aangevraagd hebben dus niet het gedeelte 'Na 10 minuten gratis bellen'. Als Merah op de website goed had gelezen, had hij/zij dit ook kunnen zien voordat er zomaar klakkeloos vanuit werd gegaan dat dit ineens tussentijds ook voor hem/haar zou gaan gelden.

Verduidelijkt dit de zaak 'Moonlight'?
Bekijk reactie

27 reacties

Badge +4
Heb je een abonnement afgesloten NADAT deze actie er kwam? Anders gelden gewoon de oude voorwaarden van je bestaande abonnement en dus niet gratis bellen na 10 minuten.
Complete volksverlakkerij de marketing van telfort

Telfort.nl - Gratis bellen na 10 minuten
www.telfort.nl
U heeft dit openbaar een +1 gegeven. Ongedaan maken
Voordelig Bellen, Sms & Internet.
Telfort Mobiel
Telfort Sim Only
Telfort iPhone 4S Telfort Internet
Telfort Televisie
Al klant? Bekijk je verlengaanbod

Elk gesprek na 10 minuten gratis bellen
Bij Telfort bel je bij elk gesprek na 10 minuten gratis naar alle mobiele en vaste nummers in Nederland. Zo kun je lekker lang bellen zonder je zorgen te maken over een hoge telefoonrekening.

Hier staat helemaal niks over oude en nieuwe baonnmenten en binnen adwords is de slogan bel na 10 minutren gratis

Nergens maar dan ook nergens wordt een onderscheid gemaakt tussen bestaande en oude abonnementen

In tegendeel er wordt gesproken over binnen en buiten de bundel altijd na 10 minuten gratis bellen

Maar goed ik ben er weer ingestonken was vast de bedoeling om wat langer te bellen en met ongevraagde consquenties te worden geconfronteerd

Maar zijn we dat niet allemnaal gewend van telco"s en misschien is dit wat voor de reclame commissie http://forum.telfort.nl/images/smilies/mad.png
Badge +1
volgens mij is dit gewoon een kwestie van logisch nadenken.

Toen jij jouw abonnement afsloot deed je dat onder bepaalde voorwaarden. Nu Telfort op de huidige abonnement na 10 minuten gratis bellen heeft wil dat niet zeggen dat jij dat op jouw (oude) abonnement ook zomaar kan.

Als mijn dealer een nieuwe auto op de markt brengt met een verbruik van 1 op 20 wil dat toch ook niet zeggen dat mijn 5 jaar oude exemplaar met dezelfde naam opeens veel zuiniger gaat rijden... ???
Flauwekul, er is nog nooit geweest dat ik marketing of een andere uiting van een telecom provider moet of moest intrepeteren

Ik kijk naar wat er staat en das echt wat anders als jouw intrepetatie die volledig in de lucht hangt dat het gekoppeld zou zijn aan bestaande of nieuwe contractsvormen en abonnementen

Het vervelende met jouw logisch nadenken is dat het ALTIJD ten koste van de klant kennelijk gaat, maar goed jij als "toegewijd" zou uitstekend passen in een of andere sekte, daar wordt je ook geleerd niet na te denken of althans "logisch"na te "denken" wat een ander jouw voorkouwt
Badge +1
ach, ik volg in ieder geval niet slaafs elke marketing uiting die ik buiten in het bushokje tegen kom...
Badge +2
@Merah,

Om de situatie voor u te verduidelijken, ontvang ik graag uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer waar het om gaat. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken. Na ontvangst kijk ik voor u na wanneer u de overeenkomst met ons bent aangegaan en de bij behorende voorwaarden.

Daphne
Badge +2
@Merah,

Na ontvangst van uw nummer heb ik uw abonnement bekeken. De bijbehorende Algemene Voorwaarden zijn anders dan van de abonnementen die van start zijn gegaan na 16 april 2012. Kortom, u belt niet gratis na 10 minuten.

Daphne
@Merah, Na ontvangst van uw nummer heb ik uw abonnement bekeken. De bijbehorende Algemene Voorwaarden zijn anders dan van de abonnementen die van start zijn gegaan na 16 april 2012. Kortom, u belt niet gratis na 10 minuten. Daphne

Helaas kan ik alleen maar constateren dat u kennelijk ook niet meer heeft geleerd te denken of op zijn minst te lezen wat staat op uw eigen website althans de website van de organisatie welke u kennelijk geacht wordt te vertegenwoordigen

En dat ik niet na 10 minuten gratis bel heb ik inmiddels ook door schade en schande ondervonden

Als laatste geldt tegenwoordig kennelijk dat de klant naar eigen dunken de marketing of een andere uiting van een telecom provider moet intrepeteren

Ik kijk naar wat er staat en das echt wat anders als uw intrepetatie die volledig in de lucht hangt dat het gekoppeld zou zijn aan bestaande of nieuwe contractsvormen en abonnementen
DIt is raar dat dit wordt gezegd dat de oude voorwaarden gelden.
Ik heb vorig jaar 2012 in dec mijn abb verlengd. Toen ik mij inlogde op mijn telfort gaf het aan bij mijn abb aan dat ik nu een abb heb met na 10 min gratis bellen.
Ik heb hierover gebeld naar jullie en werd gezegd dat dit klopt en dat ik alleen de eerste 10 min van mijn bundel betaal en daarna gratis. Nu denk ik lekker lang bellen, nou dus niet. Alle minuten worden gewoon van mijn bundel gehaald. en niks gratis bellen.

Nu lees ik hier dat de oude voorwaarden gelden. Ik heb mijn abb verlengd, hoe zit dat dan? en waarom geeft mijn telfort aan dat ik na 10 min gratis kan bellen en jullie zeggen precies het zelfde als ik bel
Badge +2
@Moonlight,

Het antwoord hangt af van het type abonnement. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer in een privébericht om je te kunnen voorzien van de juiste informatie.

Daphne
beetje raar dat het vh type abb afhangt, als dat zo is waarom geeft mijn telfort dit dan aan en de klantenservice ook als je belt.
van de 500 min heb ik nog maar 129 min over deze maand. Ik zou het heel raar vinden als dit ineens vh type abb afhangt, dan zouden jullie dit moeten aanpassen en niet vermelden bij mijn abb gegevens op mijn telfort.
ik heb je hierover ook een pb verstuurd.
Reputatie 8
Badge +17
Die eerste 10 minuten (of korter) moet je natuurlijk wél gewoon betalen uit je bundel...
ja dat begrijp ik Kees-Jan. Maar de overige minuten toch niet?
Reputatie 8
Badge +17
Dat is Daphne nu voor je aan het uitzoeken, want dat ligt aan de voorwaarden van je abbo
Badge +2
Alle abonnementen (prive) die afgesloten zijn NA 16 april 2012 hebben per definitie het gedeelte 'Na 10 minuten gratis'. Alle abonnementen die voor 16 april 2012 zijn ingegaan OF aangevraagd hebben dus niet het gedeelte 'Na 10 minuten gratis bellen'. Als Merah op de website goed had gelezen, had hij/zij dit ook kunnen zien voordat er zomaar klakkeloos vanuit werd gegaan dat dit ineens tussentijds ook voor hem/haar zou gaan gelden.

Verduidelijkt dit de zaak 'Moonlight'?
Badge +2
@Moonlight,

De informatie van Kees-Jan en Matthijs1986 klopt 😉

Daphne
Badge +1
ach, ik volg in ieder geval niet slaafs elke marketing uiting die ik buiten in het bushokje tegen kom...

Jij kan dat uiteraart met de grootste toewijding bewijzen???

Reklame is misleiding, men wordt wijsgemaakt dat je leest wat je denkt dat er staat,
niet wat er wordt bedoelt.

Maar dat een bedrijf met diverse leveringsvoorwaarden voor om het even welk product
wegkan komen vind, ik opzijn zachtst gezegt, een smerige praktijk.

Maar ja telcoos zijn smerig nietwaar, uitpersen afpersen uitknijpen en het kadaver
voeren aan de kuikens.

Wil je gebruik maken van de nieuwe spelregels moet je dus je abo vernieuwen,
dat dit inhoud dat je jezelf de das omdoet staat vast, want nieuw is niet per definitie
beter.
Badge +2

Jij kan dat uiteraart met de grootste toewijding bewijzen???

Reklame is misleiding, men wordt wijsgemaakt dat je leest wat je denkt dat er staat,
niet wat er wordt bedoelt.

Maar dat een bedrijf met diverse leveringsvoorwaarden voor om het even welk product
wegkan komen vind, ik opzijn zachtst gezegt, een smerige praktijk.

Maar ja telcoos zijn smerig nietwaar, uitpersen afpersen uitknijpen en het kadaver
voeren aan de kuikens.

Wil je gebruik maken van de nieuwe spelregels moet je dus je abo vernieuwen,
dat dit inhoud dat je jezelf de das omdoet staat vast, want nieuw is niet per definitie
beter.

Bij reclame gaat het praktisch altijd (bij alle bedrijven) om wat er nieuw is (voor nieuwe klanten, of klanten die iets om zetten bij het bedrijf waar ze al zitten). Om te roepen dat telcoos smerig zijn is op basis van bovenstaande nergens op gebaseerd. Sterker nog, het klopt simpelweg niet; sommige oude abonnementen hadden weer andere voordelen, of sommige oude abonnementen hadden een voordeligere prijs. Je weet vantevoren precies wat je krijgt, niks smerigs/onduidelijks aan.

Zie je wat in het nieuws, dan kan je, voordat je iets aanneemt, zonder problemen even navraag doen, of e.e.a. lezen op een website, of bijv. via een forum als dit iets checken.

Juist het toonbeeld van duidelijkheid en goede fijne communicatie naar een klant toe, dat die mogelijkheden allemaal bestaan.
Ik heb precies hetzelfde. 24 april 2012 mijn abonnement verlengt. Dit is de eerste keer dat ik waarschijnlijk boven mn bundel uit kom. Ik uitzoeken en jawel hoor, gewoon alle minuten (na de eerste 10 minuten) van de bundel afgetrokken. Zou dus niet mogen.
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb precies hetzelfde. 24 april 2012 mijn abonnement verlengt. Dit is de eerste keer dat ik waarschijnlijk boven mn bundel uit kom. Ik uitzoeken en jawel hoor, gewoon alle minuten (na de eerste 10 minuten) van de bundel afgetrokken. Zou dus niet mogen.
Als je de precieze datum nog kan nagaan kan je in de post https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/na-10-minuten-gratis-bellen-maar-niet-heus-26394/index2.html#post322188

nagaan of het voor jouw abbo uberhaupt wel geldt...

[edit] ik zie net dat je de 24e erbij hebt gezet, maar is toen je abbo ingegaan en had je al eerder aangevraagd? vóór de 16e dus?
Ik heb precies hetzelfde. 24 april 2012 mijn abonnement verlengt. Dit is de eerste keer dat ik waarschijnlijk boven mn bundel uit kom. Ik uitzoeken en jawel hoor, gewoon alle minuten (na de eerste 10 minuten) van de bundel afgetrokken. Zou dus niet mogen.
Als je de precieze datum nog kan nagaan kan je in de post https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/na-10-minuten-gratis-bellen-maar-niet-heus-26394/index2.html#post322188

[edit] ik zie net dat je de 24e erbij hebt gezet, maar is toen je abbo ingegaan en had je al eerder aangevraagd? vóór de 16e dus?

Zowel aangevraagd als verlengt per 24-04-2012. Dus ik ga ervan uit dat dit gecorrigeerd word

Aangevraagd eerder maar verlengt per 24-04-2012. Mijn inziens is ingangs datum altijd leidend dus ik ga ervan uit dat dit gewoon gecorrigeerd word

..............
Reputatie 8
Badge +17
Als je vóór de 16e hebt aangevraagd ben je accoord gegaan met de AV en prijsstelling van toentertijd...

Als je een auto koopt van een specifiek merk en model, krijg je ook niet zomaar een nieuwer model geleverd...
Badge +2
Als jouw abonnementsverlenging is aangevraagd voor 16 april is jouw verlenging volgens andere voorwaarden en dus zonder het na 10 minuten gratis gedeelte. 0900 en buitenland vallen hier sowieso buiten.
Badge
oke, zouden jullie het voor mij na kunnen kijken? Ik heb mijn contract in augustus 2012 afgesloten, maar wordt ook gewoon berekend voor meer dan 10minuten?

Reageer