Bedrag bij ' belstatus' hoger dan bij 'mijn abonnement'

• 17 juni 2012
  • 14 reacties
  • 3407 keer bekeken

Badge
Ik heb een belbasisabo van 300 belminuten (8 euro) en 500 smsjes (6 euro) en bij mijn belstatus staat op DIT moment dat ik een bedrag van 16 euro moet betalen. Als ik kijk naar mijn abonnement, staat het daar wél goed .. dus 14 euro/maand. Hoe kan dit? Graag uitleg. Bvd.

14 reacties

Hallo!

Ik heb nu een maand telfort en het bevalt me wel redelijk. Eerst een hoop gedonder met nummerbehoud en mobiel internet, maar dit is ook opgelost.
Toen ik het abbonement afsloot, stond er €17 per maand. Nou kijk ik bij belstatus en daar staat dat mijn abbo €23 per maand is.

Hoe kan dit?
Badge
@wibootje en dewit1111,

Graag kijk ik dit voor jullie na. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Ik heb mijn gegevens verzonden. 
Badge
@dewit1111 en wibootje,

Gegevens ontvangen, het wordt voor jullie uitgezocht.

PS. abonnementskosten worden wel gewoon juist gefactureerd zie factuur en 'Mijn abonnement'. U hoeft zich daar geen zorgen over te maken.

Laïla
Badge
Ik heb mijn vraag al een week of langer geleden gesteld, maar kan hem nergens meer terugvinden. In ieder geval heb ik eenzelfde soort probleem. Ik heb per 28 mei mijn abonnement verlengd en nu een sim only abo. Basis abo van 300 belminuten (8 euro) en 500 smsjes (6 euro). Op mijn abonnement staat dit correct, hoewel ik nu nét ineens zie dat er bij de belminuten staat 9 euro en bij de smsjes 7, maar onderaan staat weer het bedrag van 14 euro/maand.

Op mijn belstatus staat echter een bedrag van 16 euro per maand. HOE KAN DIT NOU???? Het gaat 'maar' om 2 euro/maand, maar dat is op jaarbasis 24 euro en een deal is een deal, toch? 

Wil iemand van Telfort mij dit uitleggen? Ik heb net een enquete van KPN in mijn mailbox met de vraag hoe ik over de service van Telfort denk, dus willen jullie een GOEIE beoordeling, zou het prettig zijn dat ik hier eindelijk eens antwoord op krijg. Ik heb op mijn vorige vraag totáál NIETS gehoord en ben geabonneerd op de reacties van de topics waar ik reageer.

Graag reactie dus. Bvd. 

Edit moderator: bericht verplaatst.
Badge
@wibootje en dewit1111,

Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Achter de schermen stond een instelling niet goed waardoor het verkeerde bedrag werd getoond. Het is nu opgelost 🙂. Onze excuses voor de verwarring.

Laïla
@wibootje en dewit1111,

Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Achter de schermen stond een instelling niet goed waardoor het verkeerde bedrag werd getoond. Het is nu opgelost 🙂. Onze excuses voor de verwarring.

Laïla

bij mij klopt het nu ook:)
@wibootje en dewit1111, Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Achter de schermen stond een instelling niet goed waardoor het verkeerde bedrag werd getoond. Het is nu opgelost 🙂. Onze excuses voor de verwarring. Laïla

Beste Laila,

Bij mij is het nog niet opgelost. Bij abonnement staat E10,- en bij BelStatus staat E12,-. Het zal hopelijk wel goed gefactureerd worden, maar het staat toch wat slordig.

Groet,

Ruben
Badge
@pietrka,

Bedankt voor uw terugkoppeling, ben u vergeten te berichten 😮.

@BoyInBlack,

Ik vermoed dat hetgeen wat u aangeeft los staat van het probleem wat is opgelost. Graag ontvang ik in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres zodat ik het kan nakijken.

Update: Bedankt voor uw gegevens. De abonnementskosten in BelStatus wijken af omdat u net klant bent geworden. De periode in BelStatus gaat namelijk over een periode langer dan één maand. Uw abonnement is ingegaan op 25-06-2012, de ingangsdatum van uw factuurperiode is vastgesteld op de eerste van de maand. Kosten in BelStatus zijn dus als volgt opgebouwd:

Abonnementskosten van 25-06 tot 01-07
Vooruitbetaling abonnementskosten 01-07 tot 01-08

Nadat de nieuwe factuurperiode ingaat (1 juli) zult u zien dat het bedrag gewoon precies gelijk is aan één maand abonnementskosten.

Laïla
Beste Laila,

Wederom hartelijk dank voor de snelle reactie, zo'n vermoeden had ik al, maar gezien de eerdere reactie dacht ik dat het misschien toch een foutje was. Maar dat is dus niet het geval.

Groet,

Ruben
Badge
Goedemorgen,
Helaas is het bij mij ook weer zover. Mijn Telfort en de app geven bij de belstatus een hoger bedrag aan dan dat er bij mijn abonnement staat.
Kan het even nagekeken worden? Bedankt!
Ik heb ook het probleem dat "Mijn Telfort app" onder verbruik een bedrag aangeeft dat hoger is dan mijn abonnement in werkelijkheid is.
Hij geeft het bedrag aan van € 37,09 in plaats van €25,-
Als ik in de "Mijn Telfort app" kijkt onder abonnement dan klopt daar het bedrag wel.
Waar komt die 12 euro extra vandaan?
Ik hoor graag wat er aan de hand is en of dit opgelost kan worden.
Waarom krijg ik pas een smsbericht als ik €25 euro over mijn belbundel heen ben terwijl dat bij de Internetbundel al vóór de bundel op is het geval is. Ik vind dit inconsequent en niet volgens het verwachtingspatroon van jullie service. Ik ben nog nooit buiten mijn bundel geweest en al jaren klant tenzij ik naar het buitenland belde. Dat wist ik dan ook. Nu krijg ik pas een bericht ver ná het overschrijden van de bundel. Kennelijk kunnen jullie de service wel bieden maar halen jullie er genoegen uit het pas veel te laat aan de kaak te stellen.
Badge +2
@Josuf,

Welkom op het forum!

Ontzettend fijn te vernemen dat je al jaren klant van ons bent. Het is dan ook goed voor te stellen waarom je baalt dat je achteraf een sms-notificatie over de kosten buiten de bundel hebt ontvangen. Echter, is dit een extra service van ons, geen verplichting. Ik raad je aan BelStatus vaker te raadplegen, zodat je op de hoogte blijft van het verbruik en geen extra kosten buiten de bundel genereert.

Daphne

Reageer