BB.

• 8 december 2010
  • 28 reacties
  • 18502 keer bekeken

hoi, ik heb nu een simpel sim only abbonement maar ik wil graag een BlackBerry kopen ervoor, nu zie ik dat telfort die niet verkoopt kan ik dan dus niet een blackberry kopen en die simkaart erin doen + de kosten van internet voor die bb?
bvb

ps; zet het onderwerp hier neer wist niet waar het anders moest staan

28 reacties

Luc, je bent geweldig!!! Bedankt voor het posten, scheelt me een ritje naar de Telfort winkel!
Groetjes, Monique

Ben zelf aan het klooien geweest en het is me gelukt ... pffft.

Het is vrij eenvoudig, wel vreemd dat dit nu nergens omschreven staat.
Wel hier komt het zoals ik het gedaan heb.

code:
Klik in het beginscherm of in een map op het pictogram Opties
Klik op Toestel > Geavanceerde systeeminstellingen > TCP/IP(onderste)
APN inschakellen (vinkje erbij)
naam: Internet (met Hoofdletter)

Ook vinkje bij 2e gedeelte zetten
username: leeg laten
wachtwoord: ook leeg laten

Alles opslaan en dan het verhaal met de batterij erin en eruit, en toen werkte het bij mij,
Veel succes mensen, hopelijk werkt het zo.

Gr. Luc

Reputatie 8
Badge +17
De typische BlackBerry apps, zoals pingen werken niet.

Om Je BlackBerry toch met je Telfort Bel-abonnement te kunnen gebruiken voor hyves, msn enz., heb je een Surf&Mail (data) abonnement nodig. Volgens mij kan je dat via "Mijn Telfort" bij je bestaande abbo toevoegen.
Hé iedereen,

Deze week ben ik van plan om een blackberry te kopen en ook ik heb een Telfort abbonement, ik kwam tot de ontdekking dat Telfort dus geen blackberry internet biedt. Mijn vraag is, houdt dat in dat je alleen niet kunt pingen, en dat de rest wel werkt, hyves, msn, twitter? En zou ik er dan een internet abbonement bij moeten doen, en zo ja wat voor internet abbonement? Ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken 🙂
Als je een Surf & Mail abo hebt kun je GMail en Hotmail ook instellen via de standaard mail app van BB?
@fesfood

Dit staat op de website van Telfort:

Telfort verkoopt geen BlackBerry toestellen. Telfort heeft geen overeenkomst met BlackBerry voor het leveren van diensten van BlackBerry, zoals BlackBerry Internet Services (BIS) of ping. Telfort biedt geen ondersteuning voor het gebruik van de BlackBerry. Wilt u toch een BlackBerry toestel gebruiken voor uw Telfort abonnement? Houd er dan rekening mee dat niet alle diensten (volledig) zullen werken, en dat de klantenservice u niet kan helpen bij problemen met de BlackBerry.
Deze tips heb ik al eens eerder gelezen, maar helaas werkte dat allemaal bij mij niet 😞 Nog een maandje, dan gaat mn abbo eindelijk over naar HI en kan ik mn blackberry uit de kast halen die daar nu ligt te verstoffen!
Beste allemaal,

Om even in te springen op het Blackberry verhaal. Zolang Telfort geen BIS ondersteunt kan er niet 'volledig' gebruik worden gemaakt van de Blackberry services zoals pingen, msnen etc. etc. Ik heb zelf een Telfort abbo met Surf & Mail. Ondanks ik wist dat Telfort tot op heden geen BIS ondersteunt heb ik toch van kennis van mij een Blackberry Bold 9700 overgekocht.

Na veel gepruts met instellingen, heb ik toch redelijk veel voor elkaar gekregen! Zo werkt de gewone browser, doet Blackberry App World het, kan ik apps downloaden en installeren en die werken dan ook nog naar behoren! 😃

Ik heb de volgende instellingen gebruikt:
Via Opties > Geavanceerde opties > TCP/IP

- Vinkje bij APN-instellingen ingeschakeld;
- APN: Internet
- Vinkje bij APN-verificatie ingeschakeld
- Gebruikersnaam: telfort
- Wachtwoord: telfort

Met deze instellingen zou het moeten werken!! Ik heb gister (16 feb. 2011) nog contact gehad met iemand van het Backoffice team van Telfort. Deze aardige meneer wist mij te vertellen dat er 'ergens dit jaar' BIS beschikbaar werd voor Telfort gebruikers. Dit wordt dan een aanvulling op het huidige Surf & Mail abbo. Tot die tijd blijf ik m'n Blackberry gebruiken met deze instellingen en beperkingen, maar wacht ik met smart op de komende BIS ondersteuning!

Ik hoop dat ik jullie hiermee verder heb geholpen 😃
Reputatie 8
Badge +17
tjonge jonge, vandaag aangemeld op dit forum, 2 exact dezelfde berichten geplaatst, en dan op zo'n manier communiceren [-X

jij komt er echt wel... #-o
ik weet niet wat voor vage marktstrategie dit is maar jullie horen die BIS gewoon te ondersteunen,
en met die 'webcare' admins kom ik ook niet verder, jullie lijken me stuk voor stuk amateurs.
Helaas, ik blijf gewoon de melding houden:

"Browsing over the cellular network is not included as part of your current service plan. To browse the web you must use Wi-fi or contact your service provider to change your service plan."

precies dezelfde melding die ik vanaf het begin al krijg... :(

Ik heb precies hetzelfde probleem!!!! Heb alles geprobeerd..... 😶
Helaas, ik blijf gewoon de melding houden:

"Browsing over the cellular network is not included as part of your current service plan. To browse the web you must use Wi-fi or contact your service provider to change your service plan."

precies dezelfde melding die ik vanaf het begin al krijg... 😞
Ben zelf aan het klooien geweest en het is me gelukt ... pffft.

Het is vrij eenvoudig, wel vreemd dat dit nu nergens omschreven staat.
Wel hier komt het zoals ik het gedaan heb.

code:
Klik in het beginscherm of in een map op het pictogram Opties 
Klik op Toestel > Geavanceerde systeeminstellingen > TCP/IP(onderste)
APN inschakellen (vinkje erbij)
naam: Internet (met Hoofdletter)

Ook vinkje bij 2e gedeelte zetten
username: leeg laten
wachtwoord: ook leeg laten

Alles opslaan en dan het verhaal met de batterij erin en eruit, en toen werkte het bij mij,
Veel succes mensen, hopelijk werkt het zo.

Gr. Luc
Hoi allemaal,

Net als nelleke83 heb ik vrijwel hetzelfde probleem.
Mijn twee dochters hebben beiden een 'simonly abbo' met Telfort-internet. Nu hebben ze allebei van opa en oma een prachtige Blackberry 9780 gehad. Nu voelt u hem al aankomen ... :?

Dat ze niet kunnen pingen, daar kunnen ze nog wel mee leven, maar dan zou internet het wel gewoon moeten doen. Zodat ze wel kunnen msn'en en hyves etc.

Ook ik heb de instellingen aangepast bij APN maar zonder resultaat. Staat er nu nergens een tutorial oid om die Blackberry's met Telfort online te krijgen? Het lijkt mij wel erg vreemd als dit niet gaat lukken, want Blackberry's zijn momenteel één van de meest verkochte telefoons en die zou Telfort dan niet ondersteunen?

Mvrg Luc
Alleen de specifieke BB apps werken niet, zoals pingen, de rest werkt gewoon hoor :mrgreen:

Nou met mijn BB bold 9780 kan ik geen internetverbinding krijgen met mijn telfort eindeloos online abbo.. enkel met wifi
Ook niet met opera, APN dingen veranderen etc 😞
Alleen de specifieke BB apps werken niet, zoals pingen, de rest werkt gewoon hoor :mrgreen:

Hoi, ik heb vandaag een blackberry bold 9780 aangeschaft en mijn Telfort abonnement wordt per eind maart overgezet naar een mtv mobile abonnement. Nu heb ik al wel de blackberry meegekregen en ik weet dat ik er niet mee kan pingen en instant mailen, maar ik heb begrepen dat ik wel met mijn telfort internetbundel 'gewoon' zou kunnen mailen. Hier kan ik nog wel even mee leven, maar nu merk ik dat de browser het niet doet. Ik ben al in fora gaan zoeken en heb opera gedownload maar elke keer als ik dit icoontje aanklik vraagt hij het opnieuw te installeren, plus mijn browser doet het nog steeds niet. Ook heb ik al bij de instellingen bij APN ingeschakeld, naam internet, username telfort, wachtwoord telfort ingevuld en ook mijn telefoon al aan en uitgeschakeld met de battery eruit.
Helaas doet mijn internet het nog steeds niet!!
Wie kan mij helpen waar ik welke stappen moet veranderen/invullen/checken om toch nog tot eind maart te kunnen internetten met een telfort abonnement op mijn nieuwe blackberry?

PS: met wifi kan ik wel mailen, maar dat heb ik natuurlijk niet meer zodra ik hier de deur uit moet... en ik zou het zo zonde vinden om mijn nieuwe mobieltje nog een tijd in de kast te laten liggen!!

groetjes,
Nelleke
oke, bedankt!
Reputatie 8
Badge +17
@RickC89,

Wij kunnen u hierbij (nog) niet van dienst zijn.

Daphne

Telfort levert (nog) géén BlackBerry diensten, dus...
is er wel een mogelijkheid op EEN manier om wel te kunnen pingen enzo
met sim only bellen smsen en internet?
moet je dan je internet bundel veranderen?
alvast bedankt
Badge +7
@RickC89,

Wij kunnen u hierbij (nog) niet van dienst zijn.

Daphne
Admins?
Technische dienst?
Helaas werkt die methode ook niet.

Het is wel raar, want de Torch heeft UMTS en GPRS.
Reputatie 8
Badge +17
mogelijk kan je een van deze instellingen als voorbeeld nemen:
http://qelp.telfort.nl/
Hoe verkrijg ik deze instellingen dan?
SPOT en automatisch opsturen lukt helaas niet.

Met vriendelijke groet,

Rick Craenen
Reputatie 8
Badge +17
Dus de normale internet applicaties zoals de browser werken wel?
Zelf heb ik namelijk de nieuwe BlackBerry Torch met een simonly abonnement voor bel en sms.
Als ik deze uitbreid met mobiel internet van Telfort, kan ik wel browsen en bijv. gebruik maken van Windows Live Messenger, navigatie e.d.?

Met vriendelijke groet,

Rick

Reageer