beantwoord

Apple Push Notifications service werkt niet!

  • 6 augustus 2014
  • 115 reacties
  • 10593 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
(Het contact formulier geeft melding van een technische probleem, daarom maar hier op het forum)

Beste,

Op mijn iPhone 5c met iOS 7.1.2. werkt de Apple Push Notification service (APNs) niet over de mobiele data verbinding. Dus geen iMessages, Whatsapp, Gmail, Facebook, etc. Exact hetzelfde probleem doet zich voor bij twee anderen personen met een iPhone 4 waarbij een met iOS 7.1.2 en een met iOS 6 ook Telfort. Anderen met een iPhone met verschillende mobiele provider (Vodafone en T-Mobile) hebben het probleem niet.

Uitsluiting probleem bij apparaat of anderszins, maar bij verbinding met Telfort:
- Indien mobiele data is uitgeschakeld en wifi aan, werkt het wel. Zie de volgende link, helemaal onderaan de pagina in grijze balk, waar aangegeven wordt dat APNs de mobiele data verbinding gebruikt ook al staat wifi aan (dus alleen geforceerd is het mogelijk om wifi te gebruiken):

https://developer.apple.com/library/ios/documentation/NetworkingInternet/Conceptual/RemoteNotificationsPG/Chapters/WhatAreRemoteNotif.html#//apple_ref/doc/uid/TP40008194-CH102-SW1

- Indien wifi uit, mobiele data aan: geen meldingen, pas wanneer specifieke app wordt geopend (Op dat moment wordt verbinding gemaakt met de service van de App zelf).
- Indien mobiele data aan/wifi aan: geen meldingen scherm uit, wel meldingen wanneer scherm aangaat (op dat moment gaat de verbinding van de APNs weer via wifi)

- Anderen met een iPhone met verschillende mobiele provider (Vodafone en T-Mobile) hebben het probleem niet.

Wat heb ik al gedaan:
- Opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen
- Opnieuw uit- en ingelogd bij iTunes services met restart tussenin
- Netwerk instellingen gereset
- Apps verwijderd - restart - opnieuw geïnstalleerd - restart
- Instellingen berichten centrum gecontroleerd, notificaties staan aan.
- contact opgenomen met Apple Support, geen oplossing, verwijzing naar Telfort.

Graag verneem ik van u hoe het probleem op te lossen is. Het is immers vrij moeilijk communiceren met anderen indien ik geen melding ontvang van een nieuw bericht.
icon

Beste antwoord door Michael 19 november 2014, 12:29

@allen,

De oorzaak voor de problemen met Apple Push Notification service is gevonden en zou verholpen moeten zijn.
Kan één ieder een reactie geven en aangeven of iMessages, WhatsApp, Gmail, Facebook, etc. nu wel weer goed werken?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Michael
Bekijk reactie

115 reacties

Is dit nog opgelost? Zit met hetzelfde probleem.
Reputatie 8
Badge +15
Controleer eens via instellingen > Berichtgeving / centrum of push notificaties aan staan.
Controleer eens via instellingen > Berichtgeving / centrum of push notificaties aan staan.

Had al eerder bij berichtencentrum gecontroleerd of notificaties aan staan, maar nogmaals even gekeken, alles staat goed (helaas, was dat het maar). Zojuist ook een sim-kaart van een andere provider geprobeerd, zonder instellingen te veranderen, en daarmee werkt het wel. Begint mij toch het gevoel te bekruipen dat meer mensen hier (onbewust) last van hebben.
I have also the same problem. Telfort please respond! Thank you
Reputatie 8
Badge +15
Ik heb eens zitten snuffelen en ben dit soort problemen meer tegen gekomen. Ook bij andere providers.
Jammere is dat er nergens de oplossing bij staat. 😞 Zie wel de tips voorbij komen die je zelf al geprobeerd hebt.

Heb je het internet op het netwerk al eens laten resetten?
Wellicht dat daar een verkeerde APN instelling staat die dit veroorzaakt.
Ik heb ook exact hetzelfde probleem en ben inderdaad heel erg benieuwd of Telfort hier reactie op kan geven!?
Reputatie 3
@Alt en @Littlest,

beiden; welkom op het forum!

Ik ga jullie verhaal doorzetten. Als ik meer weet, dan vernemen jullie dat hier.

Ingrid
Reputatie 1
Ik heb ook ditzelfde probleem. Heb het een week of 3 geleden op het forum geplaatst. Verschillende gebruikers hebben gereageerd en oplossingen geopperd, maar helaas heeft niets geholpen. Door Telfort is er totaal niet op gereageerd. Ik zat ook eerst bij T Mobile en na mijn overstap naar Telfort is dit probleem ontstaan. Heb er nog steeds geen oplossing voor ..
Reputatie 8
Badge +15
Komt omdat er 2 topics over lopen. Er is dus wel gereageerd en ze hebben het uitgezet.
Reputatie 1
Komt omdat er 2 topics over lopen. Er is dus wel gereageerd en ze hebben het uitgezet.

Hallo Koffiemok,

Ik moet zeggen dat jij in ieder geval wél bijna altijd reageert. Je schrijft dat er wel gereageerd is maar dat het uitgezet is. Ik begrijp het niet helemaal. Op mijn topic van een maand geleden heeft niemand van Telfort gereageerd. Ik ga niet alle topics af om te kijken of er soortgelijke onderwerpen bestaan waar iemand van Telfort op reageert.

En de link in je reactie verwijst wel naar een reactie van iemand van Telfort, maar is alweer 25 dagen oud. Geen oplossing vooralsnog helaas.
Reputatie 8
Badge +15
Ik ga niet alle topics af om te kijken of er soortgelijke onderwerpen bestaan waar iemand van Telfort op reageert.

Daar is een forum eigenlijk wel voor bedoeld. Maar dat terzijde. Je hebt ook het recht om in je eigen topic een reactie te ontvangen van Telfort.

Je schrijft dat er wel gereageerd is maar dat het uitgezet is. Ik begrijp het niet helemaal.

Een medewerker van Telfort heeft de vraag uitgezet binnen Telfort. Waarschijnlijk zal ze daar nog geen antwoord op hebben gehad.

Ik had zelf ook op het internet en via andere forums van providers gezocht naar een oplossing. Zie wel de vraagstelling maar geen oplossing. Alsof het vanzelf weer oplost. Heel vreemd en kan geen verklaring vinden.

Je hebt het topic weer een 'bump' gegeven zoals ze dat noemen. Dan kun je er wel vanuit gaan dat ze reageren. Hou je topic en het andere topic in de gaten de aankomende dagen.
Ik heb ook exact hetzelfde. Ook na mijn overstap van T-mobile. Wel toevallig. Nog geen antwoord?
@Alt en @Littlest,

beiden; welkom op het forum!

Ik ga jullie verhaal doorzetten. Als ik meer weet, dan vernemen jullie dat hier.

Ingrid

Is er al iets bekend over dit probleem Ingrid? Ik heb hetzelfde probleem.
Reputatie 1
@durftevragen,

Nee heb geen enkele reactie van Telfort gehad. Ik had even de hoop dat het na de update van iOS 8 misschien verholpen zou zijn, maar helaas.
Dit heeft toch echt met Telfort te maken, aangezien ik dit probleem pas kreeg nadat ik ben overgestapt. Inmiddels al 6 weken last van...
Badge +2
@all,

Bedankt voor het geduld. Een aantal comments heb ik verplaatst naar dit meest recente topic. Inmiddels wordt achter de schermen getracht dit probleem na te bootsen om een oplossing te kunnen vinden. In de tussentijd is het voor onze netwerk-specialisten ook handig weten:

- Is het toestel in Nederland aangeschaft
- Krijgen zij toestemming om IP-traces te maken
- Het 06-nummer

In een privébericht kunnen jullie de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken, aangevuld met naw-gegevens, geboortedatum en e-mailadres.

Daphne
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem. Nu iphone 6 met ios 8.0.2 maar daarvoor ook met mijn iphone 4 die op ios 7 draaide.
Het probleem bestaat sinds een aantal maanden. Daarvoor nooit last.
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem, gelijk de gevraagde gegevens naar Daphne gestuurd.. hopelijk lossen jullie dit snel op.

- Heb het getest met iemand die een iPhone 4 (iOS 😎 heeft met een Hi abonnement (wat ook op het KPN netwerk zit) en daar werkt alles wel naar behoren.
- Heb het ook getest met iemand die een iPhone 5 (iOS 😎 heeft met een Telfort abonnement en daar speelt het probleem ook.
- Heb het ook getest met iemand die een Windows Phone (WP 7.8) heeft met een Telfort abonnement en daar speelt het probleem ook.

Dus echt iets bij Telfort aan de hand.
@all,

Bedankt voor het geduld. Een aantal comments heb ik verplaatst naar dit meest recente topic. Inmiddels wordt achter de schermen getracht dit probleem na te bootsen om een oplossing te kunnen vinden. In de tussentijd is het voor onze netwerk-specialisten ook handig weten:

- Is het toestel in Nederland aangeschaft
- Krijgen zij toestemming om IP-traces te maken
- Het 06-nummer

In een privébericht kunnen jullie de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken, aangevuld met naw-gegevens, geboortedatum en e-mailadres.

Daphne


Hoe weet ik dat Daphne bij Telfort werkt en niks geks met mijn gegevens doet?
Reputatie 1
Hoe weet ik dat Daphne bij Telfort werkt en niks geks met mijn gegevens doet?

Neem aan dat je niet zomaar moderator kan worden op dit forum...
Is hier al nieuws over? Ik heb dit probleem ook. Kwam er op doordat een aantal zakelijke klanten begonnen te klagen dat de pushberichten van mijn APP altijd 6 -15 minuten te laat of nooit binnenkomen. Ze hebben allemaal Telfort, net als ik. Net getest met een SIM van KPN in mijn Iphone 4s en daar komen de push notificaties binnen een paar seconden door.

Wim
Reputatie 8
Badge +15
Hoe weet ik dat Daphne bij Telfort werkt en niks geks met mijn gegevens doet?
Neem aan dat je niet zomaar moderator kan worden op dit forum...

Daphne is een medewerker van Telfort. Medewerkers van Telfort kun je herkennen aan de Telfort logo (t) in hun avatar. Ze hebben ook moderator erbij staan en dit hebben alleen de medewerkers.
Toppers zijn de personen die veel reageren op het forum maar zijn geen medewerker van Telfort.

Het is lastig om te achterhalen waar het precies aan ligt. Hiervoor hebben ze de gegevens nodig waar Daphne om vraagt in dit bericht. Vervolgens moeten ze gaan testen en uitproberen.
Het vervelende is dat het niet bij iedereen en altijd voor komt. Daardoor is het lastiger om erachter te komen wat nu de oorzaak is.

Ik had al met jullie meegekeken en gezocht op het internet. Dit issue ben ik al eerder tegen gekomen bij andere providers namelijk. Echter vind ik zelf daar ook geen oplossing of waar het nu precies aan ligt. Ik lees de klacht en de reactie maar een oplossing wordt er niet gegeven. :(

Het lijkt er wel op dat het probleem automatisch verdwijnt en vooral na een reset of een iOS update. Misschien is het ook verstandig dat jullie laten weten welke iOS je hebben op de iPhone.
Reputatie 1

Het lijkt er wel op dat het probleem automatisch verdwijnt en vooral na een reset of een iOS update. Misschien is het ook verstandig dat jullie laten weten welke iOS je hebben op de iPhone.

8.0.2
Maar zoals ik zei speelt het ook op Windows Phone, dus lijkt weinig met iOS te maken te hebben.
Reputatie 8
Badge +15
Windows phone, Android of een ander besturingssysteem ben ik nog niet tegen gekomen.
Reputatie 1
Windows phone, Android of een ander besturingssysteem ben ik nog niet tegen gekomen.Collega heeft een Nokia met Windows erop en hetzelfde Telfort Sim-only abonnement. Heb met hem door middel van Whatsapp dit probleem kunnen testen.
Mijn vrouw en ik hebben precies hetzelfde probleem. ios 7.0.4 op een 4s en een 5c. Zodra ze haar Vodafone simkaart verwisselde naar telfort was dit probleem gelijk aanwezig. Ik had het dit ook gelijk bij de aansluiting. Het lijkt erop dat alle push berichten pas elk kwartier ververst worden (fetch) methode ipv push. Het lijkt erop dat telfort geen adequate Apple push notification server heeft draaien. Mijn mail wordt elke kwartier naar binnen gehaald net als whatsapp berichten, en vele andere notificaties. Of zelfs alleen wanneer je de home button aanraakt om even te kijken hoe laat het is, en hop 7 whatsapp berichtjes. Helaas dan een tijd geleden verstuurd door de verzender die alweer allang offline is.

Reageer