Beste,
Op mijn iPhone 5c met iOS 7.1.2. werkt de Apple Push Notification service (APNs) niet over de mobiele data verbinding. Dus geen iMessages, Whatsapp, Gmail, Facebook, etc. Exact hetzelfde probleem doet zich voor bij twee anderen personen met een iPhone 4 waarbij een met iOS 7.1.2 en een met iOS 6 ook Telfort. Anderen met een iPhone met verschillende mobiele provider (Vodafone en T-Mobile) hebben het probleem niet.
Uitsluiting probleem bij apparaat of anderszins, maar bij verbinding met Telfort:
- Indien mobiele data is uitgeschakeld en wifi aan, werkt het wel. Zie de volgende link, helemaal onderaan de pagina in grijze balk, waar aangegeven wordt dat APNs de mobiele data verbinding gebruikt ook al staat wifi aan (dus alleen geforceerd is het mogelijk om wifi te gebruiken):
https://developer.apple.com/library/ios/documentation/NetworkingInternet/Conceptual/RemoteNotificationsPG/Chapters/WhatAreRemoteNotif.html#//apple_ref/doc/uid/TP40008194-CH102-SW1
- Indien wifi uit, mobiele data aan: geen meldingen, pas wanneer specifieke app wordt geopend (Op dat moment wordt verbinding gemaakt met de service van de App zelf).
- Indien mobiele data aan/wifi aan: geen meldingen scherm uit, wel meldingen wanneer scherm aangaat (op dat moment gaat de verbinding van de APNs weer via wifi)
- Anderen met een iPhone met verschillende mobiele provider (Vodafone en T-Mobile) hebben het probleem niet.
Wat heb ik al gedaan:
- Opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen
- Opnieuw uit- en ingelogd bij iTunes services met restart tussenin
- Netwerk instellingen gereset
- Apps verwijderd - restart - opnieuw geïnstalleerd - restart
- Instellingen berichten centrum gecontroleerd, notificaties staan aan.
- contact opgenomen met Apple Support, geen oplossing, verwijzing naar Telfort.
Graag verneem ik van u hoe het probleem op te lossen is. Het is immers vrij moeilijk communiceren met anderen indien ik geen melding ontvang van een nieuw bericht.
Beste antwoord door Michael
De oorzaak voor de problemen met Apple Push Notification service is gevonden en zou verholpen moeten zijn.
Kan één ieder een reactie geven en aangeven of iMessages, WhatsApp, Gmail, Facebook, etc. nu wel weer goed werken?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Michael