beantwoord

Annuleren binnen 14 dagen

• 12 juli 2016
  • 10 reacties
  • 475 keer bekeken

Ik heb de vorige week (telefonisch) een mobiel abonnement afgesloten en deze zou de volgende dag ingaan. Ik twijfelde eraan of het allemaal wel goed was gegaan en mijn naam is ook verkeerd gespeld dus daarom de klantenservice gebeld en de problemen voorgelegd. Er was geen probleem ik zou gewoon kunnen bellen binnen de bundel en voor de naam zou ik een keer bij een Telfort winkel langs kunnen gaan (met een ID bewijs) om het te laten veranderen.
In het weekend kwam ik er achter dat mijn internet zonder de WiFi niet werkte. Na veel gezoek kwam ik er achter dat mijn bundel niet werkte en ik dus buiten de bundel belde (gelukkig maar 1 keer) Omdat de naam fout was en ook de voorlichting niet correct wilde ik het abonnement annuleren, maar dat gaat je echt niet zomaar lukken. Ik heb eerst het 0800 nummer gebeld en kreeg mevrouw 1 maar zij mocht mij niet helpen omdat de kaart al geactiveerd was (dit moet je volgens de instructie ook direct doen) en ik moest het 0900 nummer bellen. Nadat ik ongeveer een kwartier in de wacht had gestaan kreeg ik iemand aan de lijn maar ook zij kon mij niet helpen en ging mij doorverbinden met de juiste persoon. Weer een tijdje in de wacht en toen kreeg ik mevrouw 1 weer aan de die mij natuurlijk nog steeds niet kon helpen. Zij beloofde dat ik binnen een half uur terug gebeld zou worden. Dat telefoontje kwam niet dus heb ik enkele uren later verzocht om gebeld te worden. Ongeveer een uur later werd ik gebeld maar zij kon niets voor mij doen en ik moest weer het 0900 nummer bellen. Toen ik aangaf dit niet te willen doen werd zij het gesprek beëindigd. Ik ben al jaren klant bij Telfort maar dit wordt de laatste maand.
icon

Beste antwoord door Michael 30 september 2016, 12:18

Hoi JoCo129,

Helder. Fijn dat het nu alsnog in orde is wat de factuur betreft.

Graag gedaan hoor.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Badge +2
Welkom op het forum JoCo129. Mijn oprechte excuses voor deze ervaring en maak het graag goed met jou. Hiervoor heb ik jouw naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, geboortedatum en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je deze gegevens doorgeven. Na ontvangst ga ik direct voor je aan de slag.
Nadat alles netjes opgelost leek ben ik van (18 augustus 2016) plotseling zonder enig bericht vooraf zomaar van mij abonnement afgesloten. De berichten hier over ontving ik pas nadat ik met de klanten(service?) gebeld had. Helaas houdt het nu echt op voor mij.
Reputatie 3
Dit soort ervaringen heb ik bij Tele2 gehad (niet omdat het moet, maar omdat ik daar gelukkig weg kon).....bij Telfort gelukkig (nog) niet.
Ik hoop dat dat zo blijft Aragorn want het is een heel gedoe als je hiermee geconfronteerd wordt zo vlak voordat je met vakantie gaat. Je kunt je nummer niet gebruiken omdat die minimaal 5 werkdagen niet vrijgegeven wordt en alle contacten zoals de verhuurders van de auto en het vakantiehuisje hebben dat nummer om contact met mij op te kunnen nemen. Hopelijk kan ik alles nog op tijd wijzigen anders kan er nog heel veel ellende uit voortkomen. Het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat zoiets kan gebeuren en dat Telfort dat niet snel kan oplossen
Nadat ik afgelopen woensdag een mailtje kreeg dat ik geen kosten verschuldigd ben krijg ik nu een aanmaning van ruim € 22,- met de dreiging van een deurwaarder en met een melding bij stichting Preventel. Het is toch werkelijk een gigantisch zooitje daar bij de klantenservice van Telfort. Is er daar nou helemaal niemand die de zaak eens fatsoenlijk kan afhandelen?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo JoCo129,

Wat een vervelende situatie inderdaad! Had je al de gegevens naar mijn collega gestuurd? Ik wil het hoe dan ook graag verder voor je oppakken als je postcode + huisnummer, e-mailadres, geboortedatum en 06-nummer naar mij stuurt in 'n privévenster.

Ik kom er na ontvangst zo snel mogelijk op terug!
Ik had de gegevens inderdaad gestuurd en het leek toen allemaal opgelost te zijn. Ik zit nu niet meer te wachten op een oplossing en ben al lang overgestapt naar Vodafone. Het enige wat nu weer fout gaat is dat op de eindfactuur een bedrag van € 20,- in rekening gebracht wordt voor een abonnement van 8 september tot 8 oktober ??????. Er was mij in een e-mail belooft dat ik al het betaalde geld terug zou krijgen maar dit is dus niet gebeurd en dus alweer een niet nagekomen afspraak van Telfort waar ik weer achteraan kan kleppen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi JoCo129,

Excuus voor de late reactie.

Bijzonder dat deze factuur alsnog in rekening is gebracht, ondanks toezeggingen die iets anders beweren.

Mijn collega's zullen zich hierover buigen en jou hierover benaderen. Ben je nog steeds te bereiken op het telefoonnummer dat je destijds hebt doorgegeven?

Ik hoor het graag van je.
Hallo Micheal,

Ik ben niet meer bereikbaar op het opgegeven nummer omdat ik ben afgesloten? Ik heb gisteren een verzoek bij Vodafone ingediend om het nummer per 12 oktober over te zetten en dat werd enkele minuten later al goed gekeurd en waarschijnlijk hebben jullie mij toen direct afgesloten en dat betekent dat ik nu 2 weken niet bereikbaar ben op dat nummer. Ik kon i.v.m. mijn vakantie in het buitenland niet eerder een verzoek indienen voor nummerbehoud. Met de factuur gaat het waarschijnlijk wel goed komen want ik heb de toezegging gekregen dat het restant midden oktober op mijn rekening gestort gaat worden. Bedankt dat je deze zaak voor mij op wilde pakken.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi JoCo129,

Helder. Fijn dat het nu alsnog in orde is wat de factuur betreft.

Graag gedaan hoor.