Op 29 september heb ik mijn abonnement opgezegd, dus beëindiging per 29 oktober. Telfort hanteert 5 november omdat ze hun zaakjes bljkbaar niet zo snel op orde kunnen maken en gemakshalve de datum van aanvraag nummerbehoud aanhouden (=> beëindiging 5/11).
Na diverse mailtjes via het klachten systeem van Telfort (zonder - zichtbaar - resultaat) wordt die route geblokkeerd omdat ik geen account meer heb waarmee dat kan.
Op 5 november ontvang ik een factuur met het volledige termijnbedrag over november voor een bedrag van €30,56 (ex btw, het bedrag klopt als termijnbedrag). Dat bedrag wordt automatisch geïncasseerd dus dat laat ik storneren omdat ik het abonnement al heb opgezegd. Daarmee heb ik ook €4,05 verbruikskosten laten storneren, in afwachting van de goede afwikkeling.
Dus dan maar via dit forum ("Vraag het hier") gemeld dat dit niet goed is en op 5 december ontvang ik een creditnota voor €26,48 (merkwaardig genoeg wordt er dus 4 dagen minder gecrediteerd) maar wel een extra ceditering van €3,93 (ook dat is 4 dagen maar dan van oktober/31 dagen).
Per saldo blijft er een bedrag open staan van 5,08 (incl. btw).
Op 24 december krijg ik bericht dat ik als wanbetaler sta geregistreerd bij Preventel. Een briefje (per post) aan Preventel leert mij dat Preventel echt bedoeld zijn om de telco's te beschermen tegen hun klanten en niet tegen zichzelf. Hetzelfde briefje overigens ook (ook per post) aan Telfort gestuurd, wat vervolgens met een mail wordt bevestigd ("wij reageren asap ...", maar die termijn is uiteraard allang weer verstreken).
Omdat Telfort zelf weigert om zelf contact te zoeken en ik weinig zin heb om hun betaalnummer te gebruiken hierbij mijn verhaal te doen hierbij mijn oplossing:
Beëindiging per 29/10 betekent dat ik 3 dagen teveel heb betaald van het termijnbedrag op mijn factuur van 8 oktober => 3/31 * 30,56 = -/- 2,96
Omdat ik met mijn stornering ook 4,05 gebruikskosten heb teruggehaald moet ik die opnieuw betalen => + 4,05
Saldo 4,05 - 2,96 = 1,09, plus 21% btw => € 1,32
Dat is geen € 5,08, wat een googelaars.
Ik maak die € 1,32 over op de rekening die op de aanmaning staat, met verwijzing naar dit forum. Hopelijk is er iemand bij Telfort die de moeite neemt om alles recht te strijken.
Het gaat helemaal nergens over ..... Miljoenen winst en dan zo'n gedoe over 1 euro 32 (of zelfs 5,08 volgens deze rekenmeesters).
Mijn vraag hier: Kan iemand dit oppakken en op de juiste knoppen binnen de organisatie van Telfort drukken?
Beste antwoord door Kees-Jan
daar staat:
Abonnementskosten terwijl abonnement al beëindigd is
U betaalt de abonnementskosten altijd één maand vooruit. Hierdoor kan het voorkomen dat wij u abonnementskosten berekenen terwijl uw abonnement al is beëindigd. Teveel betaalde abonnementskosten worden op uw eindfactuur verrekend met eventuele gebruikskosten die u heeft gemaakt. Heeft u na deze verrekening nog een bedrag tegoed van Telfort? Dan storten wij dit binnen 14 werkdagen na ontvangst van de laatste factuur terug op uw rekening.
Door jouw stornering van de incasso ben je mogelijk zélf een oorzaak van de preventel registratie. Misschien had je beter éérst de eindfactuur kunnen afwachten.