beantwoord

Alleen noodoproepen / Geen service

• 14 september 2017
  • 3 reacties
  • 365 keer bekeken

Badge
Al tijden heb ik heel regelmatig de melding 'alleen noodoproepen'. In mijn inlogscherm zie ik ook wel 'geen service' staan.

Ik heb de werkwijze via het forum doorgelopen. Hierbij heb ik mijn instelling voor mobiele netwerkeren aangepast van '2G/3G/4G' automatisch naar '2G/3G automatisch' en naar 'Alleen 2G'. Na de wijziging opnieuw opgestart. Het probleem blijft bestaan.

Ik heb geen mobiele telefoon om niet bereikbaar te zijn.

Wat is er aan de hand? Hoe kan ik - of jullie - dit oplossen?

Groet,
Linda
icon

Beste antwoord door GJC 14 september 2017, 21:45

Ben je gewoon in Nederland? Dan denk ik aan een defecte simkaart of een slecht contact in het simkaart-slot. Zo mogelijk even testen in een ander toestel. Als het probleem meeverhuisd naar dat toestel zit het in de simkaart. Als het daar wel goed werkt zit het in je toestel. Een slecht contact waarschijnlijk. Een instelling lijkt me niet erg waarschijnlijk, omdat het niet doorlopend is.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ben je gewoon in Nederland? Dan denk ik aan een defecte simkaart of een slecht contact in het simkaart-slot. Zo mogelijk even testen in een ander toestel. Als het probleem meeverhuisd naar dat toestel zit het in de simkaart. Als het daar wel goed werkt zit het in je toestel. Een slecht contact waarschijnlijk. Een instelling lijkt me niet erg waarschijnlijk, omdat het niet doorlopend is.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Linda, wat rot dat je geen service hebt en dat is uiteraard ook niet de bedoeling. Er liggen 2 dingen voor de hand, of je simkaart is kapot of je simkaartlezer van je telefoon. Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart te testen in jouw telefoon en vice versa, zoals GJC zegt? Dan weten we waar het probleem zit. Als het aan je simkaart ligt, dan is een nieuwe simkaart snel geregeld 🙂.
Reputatie 6
Badge +7
Hi Linda, ben je inmiddels via een andere weg geholpen? Ik hoop dat je inmiddels bereikbaar bent. Als je nog hulp van mijn kant kunt gebruiken dan hoor ik het graag.

Reageer