Al jaren 20 mb abonnement.

• 26 oktober 2012
  • 3 reacties
  • 2038 keer bekeken

Badge
Beste mensen.

Ik heb al jaren een abonnement bij Telfort, voorheen Tiscali. Nu ben ik om me heen aan het kijken voor een nog snellere internet verbinding, tot mijn verbazing heeft Telfort dit wel maar als ik een postcode check laat uitvoeren blijkt dat Telfort maar maximaal 6 mb levert op mijn huisadres. Dit snap ik even niet, ik heb toen een 20 mb abonnement afgesloten en daar betaal ik dus ook voor !!!

Hebben meerder mensen dit, dan betekend het namelijk dat ze onterecht 20 mb in rekening brengen voor iets wat ze niet kunnen leveren !!

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welkom op het forum!

Telfort (en andere providers ook) leveren met ADSL een snelheid tot 20Mbps. Door technische beperkingen (ADSL specificatie,lijnlengte) kan het dus zijn dat de uiteindelijke snelheid die "in huis" geleverd wordt lager ligt.

Oftewel, hoe dichter bij de centrale (of soms met VDSL bij de wijkkast), hoe hoger de snelheid kan zijn...

tijdens het afsluiten van je huidige abonnement heb je daar, als het goed is, al kennis van genomen en ben je daar mee accoord gegaan.
Badge
Kees-Jan,

Ik ben jaren geleden juist van een lage verbinding (ik dacht 6 mb) overgegaan naar 20 mb, die bood Tiscali mij toen aan. Maar het gaat mij erom dat ik het vreemd vindt dat ik volgens Telfort een niet hogere mb verbinding dan 6 mb kan krijgen. En dan vindt ik het onterecht dat ik wel betaal voor 20 mb !!  
Reputatie 8
Badge +17
Als het technisch niet mogelijk is, zoals gezegd vanwege lijnlengte, kan je inloggen in "Mijn Telfort" en dan kiezen voor het instap abonnement, die is tot 8Mbps.

Je kosten gaan dan omlaag en dan betaal je naar wat je krijgt.

Nogmaals, tijdens het afsluiten van je huidige abonnement heb je daar, als het goed is, al kennis van genomen en ben je daarmee accoord gegaan, óók met de bijhorende kosten.

Reageer