Afkopen + nummerbehoud??

• 7 mei 2012
  • 2 reacties
  • 3774 keer bekeken

Badge
Hallo,

Sinds kort ben ik van plan om over te stappen naar een andere provider en wil hierbij mijn nummer behouden. Mijn abonnement loopt af op 1 november 2012. Ik zou graag per 1 juni een nieuw abonnement in willen laten gaan bij een andere provider.

Nu lees ik op een hoop website's van andere telco's in nederland dat ik bij het overgaan van de een naar de ander mijn nummerbehoud moet laten regelen door de desbtreffende aanbieder waar ik naartoe ga. Hiernaast staat er in kleine letterjes onder dat ik dit maximaal 2 maanden voor de einddatum van mijn huidige contract kan doen.

Mijn vraag luidt:
Moet ik nu eerst mijn abonnement afkopen bij telfort en vervolgens nummerbehoud aanvragen bij mijn nieuwe provider? Of wordt bij de aanvraag van nummerbehoud direct mijn abonnement stop gezegd en krijg ik vervolgens een laatste factuur met het resterende bedrag?

Alvast bedankt.

Bas

2 reacties

Voor mij geldt precies het zelfde zoals hier boven beschreven.

Alleen bij mij loop op 10-09-2012 mijn abonnement af, en ik zou rond half juli willen overstappen met behoud van nummer en

eventueel afkopen van het contract.

Jammer dat er nog geen reactie hierop is gegeven!
Badge
Welkom op het forum mich0811! Het bovenstaande bericht is dubbel geplaatst, onze reactie vind je in het andere topic. Stuur een e-mail naar de klantenservice met het verzoek dat u uw abonnement wilt afkopen per datum xx-xx-xx. U ontvangt dan binnen 2 weken een brief met daarin de afkoopsom. Op de brief van de afkoopsom kunt u aangeven dat u uw nummer wilt behouden.

Laïla

Reageer