afkoop contract

• 4 januari 2012
  • 8 reacties
  • 4181 keer bekeken

Ik heb een sim only abbo afgekocht telfort zegt dat het een 2 jarig contract is terwijl het een 1 jarig contract is waardoor de kosten veel hoger uitvallen!(telefonische afgesloten en er bij vermeld dat het maar voor 1 jaar is)
In een mail naar de klantenservice kom ik niet verder daar zegt telfort gewoon nee dit klopt!
Ik weet zeker dat het een 1 jarig contract is maar duidelijkheid over hoe en wat ho maar.
Ik ben al 5 jaar trouwe klant en heb nooit geen ellende gehad maar sinds begin december 2011 wel met zowel mobiel als internet.De rekening is 141,88 euro terwijl in de winkel een bedrag is afgesproken van 104 euro en ik maar een klacht moest indienen omdat dat bedrag afkoop 2 ipv 1 jaar simonly is. Dus bij deze Telfort geef een financiele compensatie voor de ellende die ik niet veroorzaakt heb. Ik heb het contract afgekocht en een andere telefoon aangeschaft als ik dit had geweten had ik het 1 jarig simonly contract gewoon door laten lopen tot mei2012 dat was wel goedkoper geweest.Deze trouwe klant is het vertrouwen verloren omdat er tot nu toe nog niet duidelijk is en ik financieel benadeeld ben.

8 reacties

Ik heb de rekening specificaties ingezien en de rekening is gebaseerd op 200 minuten bundel ipv 300 minuten bundel :evil: Ik weet niet waar telfort mee bezig is maar het word steeds gekker!
Badge +7
Graag kijk ik dit voor u na. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla
Ik heb een antwoord gekregen ik kan 20 euro terug krijgen.
Ik voel me behoorlijk genaaid. Bedankt telfort het is niet eens mogelijk om op een mail te reageren.
Zo snel de contracten zijn afgelopen stap ik op.
Krijg je bij telefonische afsluiting geen schriftelijke bevestiging? Dan zal ik die er eens bij pakken en kijken wat daar staat. Wat waarschijnlijk ook kan, maar meer geregel... voor zover ik weet zijn ze bij het telefonisch aangaan van een contract verplicht een opname van een (gedeelte) van het gesprek op te nemen. Deze opname kan je wellicht opvragen.

Ik sluit om deze reden zelf nooit iets telefonisch af. Overeenkomst op papier voorkomt dit soort misverstanden, natuurlijk niet de papieren kwijt raken.
@menthix

Deze overeenkomst is telefonisch gegaan en telfort heeft mij daarna een mail gestuurd.
Er zijn wel meer fouten gemaakt maar in de mail staat idd een contract van 24maanden ipv 12 maanden waarom gevraagd is.Ik heb daar niet goed opgelet dus dat is niet slim van mij maar ook telfort is hierin fout omdat er om 12 maanden is gevraagd en 24 maanden door je mangel geduwd is!en ook een fout in de nota daarom een vergoeding van 20 euro.
Ik ben al 5 jaar klant bij telfort en vanaf december 2011 is de ellende begonnen met internet en vast bellen en gsm.
Als telfort niet met een normaal excuus en vergoeding over de brug komt stap ik met alle contracten(na aflopen ervan) over op een andere provider en ben ik er weg van!
Badge
Als je er zo zeker van bent dat je 12 maanden gevraagd hebt dan moet je gewoon het opgenomen gesprek opvragen.
@ aszen

Is dit mogelijk dan?
Zo ja , is het dan het beste om het schriftelijk te vragen of gewoon op mijn telfort?
Alvast bedankt robert
Badge
Hoe dit gedaan moet worden weet ik zo niet (mischien op google wel op te zoeken) maar voor zover ik weet behoren ze deze te behouden ook ter bescherming van hun zelf en tijdens misverstanden moet deze na te luisteren zijn om deze op te helderen.

Reageer