activatie simkaart lukt niet

• 23 april 2014
  • 2 reacties
  • 371 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Omdat we een nieuw abonnement hebben afgesloten ontvingen we een nieuwe micro Sim. Deze proberen we nu te activeren.
Op Mijn Telfort staat de mededeling voor me klaar: 'U heeft een nieuwe simkaart ontvangen?', wanneer ik vervolgens op 'Activeer uw nieuwe simkaart' druk, krijg ik het volgende bericht:'Uw nieuwe Telfort-simkaart is nog niet gebruiksklaar. Activeer uw simkaart eerst om er gebruik van te kunnen maken. Nadat u de simkaart heeft geactiveerd, belt u weer met uw huidige nummer. U behoudt uw beltegoed.'

En daaronder:'Uw activatie is reeds uitgevoerd. De status kan niet automatisch ververst worden. Zodra u opnieuw inlogt ziet u de juiste status.'

Wanneer ik opnieuw inlog zie ik hetzelfde bericht. Zodoende weet ik niet waar ik aan toe ben. Wanneer zal mijn nieuwe SIM werken?

Met vriendelijke groet,

Nicolas

2 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Nicolas en welkom op het forum.

Controleer eens op Mijn Telfort > Toestel en simkaart welke simkaartnummer daar staat.
Staat daar de oude (huidige) simkaartnummer of de simkaartnummer van de nieuwe micro simkaart?

Als de daar het oude simkaartnummer staat en niet die van de nieuwe micro simkaart dan zal het niet lukken om de simkaart via Mijn Telfort te activeren.
Je zou dan de nieuwe simkaart via de klantenservice kunnen activeren.
Je kan ook wachten tot een webcare medewerker je nieuwe simkaart activeer. Hou wel rekening met een verwerkingstijd en je zal je topic goed in de gaten moeten houden.
Reputatie 3
Badge +1
@nxgeensen,

Welkom op het forum! Vervelend dat het niet lukt om de simkaart te activeren. Kun je de tips van Koffiemok eens nalopen? Als er bij 'Toestel en simkaart' staat dat jouw nieuwe simkaart reeds is geactiveerd helpt het vaak om jouw toestel even uit- en aan te zetten.

Denise

Reageer