beantwoord

Abonnement zonder te vragen door laten gaan

• 30 januari 2018
  • 8 reacties
  • 178 keer bekeken

Telfort,

Ik ben een nieuw abonnement aangegaan bij BEN. Mijn telfort abonnement liep in november 2017 af maar tot mijn verbazing hebben jullie de twee maanden daarna nog rustig lopen afschrijven omdat het dus de regel (in kleine lettertjes) blijk te zijn dat ik, ondanks dat het een TWEE JARIG abonnement is, het abonnement moet opzeggen na TWEE JAAR !!!! Wat is dit voor een achterlijke regel ? Ik ga toch een twee jarig abonnement aan en niet een abonnement voor onbepaalde tijd ? Ik wil het geld terug want ik heb het abonnement niet gebruikt de laatste twee maanden want ik heb het BEN abonnement in gebruik. Mooi makkelijke manier om nog wat meer geld aan jullie klanten te verdienen zo...
icon

Beste antwoord door Franskia49 30 januari 2018, 11:06

Bij een abonnement ga je accoord met de voorwaarden. Hierin staat duidelijk dat na einde van je abonnement dit wordt omgezet in een doorlopend abonnement. Je moet het dus zelf opzeggen. Dit soort zaken krijg je dus als je de "kleine lettertjes" niet leest.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Frank Wacht, ik heb begrepen dat je je abonnement wilt opzeggen maar dit niet lukt. Kun je mij ter verificatie je e-mailadres, 06-nummer, naam en adresgegevens kenbaar maken via een privébericht? Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Er staat onjuiste informatie op de website, je kan niet per e-mail opzeggen.

Als je opzegt via het webformulier krijg je een bevestigingsemail waarin staat je opgebeld wordt voor een bevestiging.

Echter ik bevind mij in het buitenland en ben telefonisch niet bereikbaar en kan ook niet naar NL bellen.

Webcare heeft mij inmiddels via Facebook al laten weten dat ook die opzegpoging niet geregistreerd staat en heeft 2x hun excuses aangeboden omdat ze niet kunnen helpen.
Reputatie 2
Badge +1
Op de website staan een aantal manieren hoe je je contract kunt opzeggen. Dit vind je schematisch onder "service", antwoord op alle vragen. (https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-mobiel-abonnement.htm)
In de voorwaarden staat inderdaad dat een overeenkomst automatisch omgezet wordt naar eentje voor onbepaalde tijd.

Het knelpunt voor mij is dat Telfort de klant niet informeert nadat dit gebeurd is.

Mijn 1-jarig contract liep ook tot november 2017. Tot op de dag van vandaag staat er onder Mijn Gegevens op de Telfort website dat de einddatum van het contract in november 2017 ligt.

Nergens is te lezen dat ik nu een contract voor onbepaalde tijd heb. De opzegbrief die ik verstuurd heb in oktober 2017 is niet verwerkt.

Wat ook niet helpt is dat Telfort niet de mogelijkheid biedt je contract online op te zeggen.
Geen e-mailadres en het Webcare Team op Facebook en Twitter kan alleen gegevens inzien, het kan ze niet wijzigen of doorgeven.

Een nieuwe opzegbrief is inmiddels verstuurd en dus betaal ik minimaal 4 maanden abonnementsgeld voor een simkaart waarop nul activiteit is geweest op het Telfort netwerk.
Reputatie 2
Badge +1
Bij een abonnement ga je accoord met de voorwaarden. Hierin staat duidelijk dat na einde van je abonnement dit wordt omgezet in een doorlopend abonnement. Je moet het dus zelf opzeggen. Dit soort zaken krijg je dus als je de "kleine lettertjes" niet leest.
Reputatie 8
Badge +11
Als je niet proactief benaderd bent zou daar zeker een verbeterpunt zitten voor Telfort.
Ik zie het niet als geldklopperij of voor de gek houden maar begrijp best dat jij het in je irritatie anders ziet. Ik neem aan dat de mensen van Telfort wel reageren als ze aan je topic toe zijn.
Van dat bellen en mailen met reclame heb ik nog nooit last gehad, en ik ben al een heel poosje klant. In Mijn Telfort onder Privacy kun je dat zelf regelen. Maar ja, daar heb je nu niets meer aan 🙂
Dan kunnen ze toch een mail sturen wat ik wil ? Opzeggen of verlengen ? Ze bellen me wel met allerlei aanbiedingen en mailen met reclame. Maar zodra het hun beter uit komt om mij stilzwijgend door te laten betalen hoor ik ze niet. Geld klopperij is het, zou wel eens willen weten hoeveel geld ze extra verdienen door mensen op deze manier voor de gek te houden...
Reputatie 8
Badge +11
Of Telfort je hierin tegemoet komt weet ik niet.

Nadat je abonnement is afgelopen loopt dit gewoon door onder dezelfde voorwaarden. Verschil is alleen dat je na het aflopen maandelijks kunt verlengen (nieuwe voorwaarden) of opzeggen.
In jouw geval begrijp ik dat je het als nadelig ziet, maar andersom wil ook niemand aan het eind plotseling zonder verbinding zitten. Vandaar dat het gewoon doorloopt.

Reageer