beantwoord

Abonnement wijzigen

• 9 februari 2013
  • 7 reacties
  • 3058 keer bekeken

Hoi,

Op dit moment heb ik een abbonement van; Belminuten 150 en SMS 500 zonder internet.
Nu wil ik dus sms uitzetten en bellen laten staan en daarbij een bundel van 500 MB internet.

Kan dit en zoja, wat zijn de voorwaarden hiervan?

Groetjes,

Rowena van der Velden
icon

Beste antwoord door Koffiemok 11 februari 2013, 07:01

@_Rowenaa
Als je het abonnement bent gestart met de 500 sms dan kun je deze niet verwijderen of downgraden. Als je dit toch wil dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht over de resterende maanden tot einddatum van je contract.
Ben je het contract aangegaan met minder sms dan kun je wel downgraden naar het aantal sms waarmee je bent begonnen.

Een internetbundel kun je altijd toevoegen aan het abonnement. Omdat je dit dan doe in contractperiode heb je ook altijd weer de mogelijkheid om de bundel  weer kosteloos te verwijderen. De bundel heeft dan een opzegtermijn van 1 maand.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@_Rowenaa
Als je het abonnement bent gestart met de 500 sms dan kun je deze niet verwijderen of downgraden. Als je dit toch wil dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht over de resterende maanden tot einddatum van je contract.
Ben je het contract aangegaan met minder sms dan kun je wel downgraden naar het aantal sms waarmee je bent begonnen.

Een internetbundel kun je altijd toevoegen aan het abonnement. Omdat je dit dan doe in contractperiode heb je ook altijd weer de mogelijkheid om de bundel  weer kosteloos te verwijderen. De bundel heeft dan een opzegtermijn van 1 maand.
Badge +2
Zet je je abonnement om naar met een leasr toestel, dan kan je wel evt minder/geen sms afnemen. Dit kan wel pas als je sim onlyminimaal3 maanden loopt.
@Matthijs1986 Kan dat dan? Kan ik zomaar mijn abonnement overzetten naar een sim only?
@Koffiemok hoeveel zou die afkoopsom dan zijn?
@Koffiemok en stel ik zet de smsjes weer laag en laat ze dan volledig verwijderen met afkoopsom, is de afkoopsom dan minder als ik nu minder smsjes erop zet alleen om de afkoopsom minder te maken?
Reputatie 8
Badge +15
@_Rowenaa
Matthijs1986 heeft gelijk wat betreft omzetting naar abonnement met toestel. Je kunt dan namelijk zelf bepalen welke bundels je wilt hebben.
Via Mijn Telfort > Abonnement kun je controleren of je er in aanmerking voor komt. Bovenaan de pagina zie je dan "Overstap service" staan.

Nee, je betaalt dan juist meer.
Je betaalt de afkoopsom van de originele bundel en de maandkosten van de nieuwe bundel. Bij afkopen gooi je in principe geld weg want je hebt voor iets betaald wat je niet gebruikt.
@_Rowenaa : hallo, ik heb hetzelfde probleem
ik wou ook graag minder smsjes en dan internetbundel toevoegen..
Poosje terug contact gehad met klantenservice (helaas geen naam opgeschreven)
en deze vertelde mij dat ik mijn smsjes wel naar beneden kon doen (heb nu 1000, wilde naar 300)
maar dat dat niet veel voordeliger zou zijn.. Dus besloten om dit niet te doen.
Nu heb ik nieuwe tel en wilde hier graag internet op..
Maar nu wordt mij verteld dat ik de smsjes niet kan verlagen.
Ik vind dit vreemd, omdat dit bij andere providers wel kan.
Hoor van verschillende mensen(die abbo bij andere provider hebben) dat zij hun bundels wel kunnen aanpassen ook naar beneden.
Bij de klantenservice werd mij verteld dat ik wel een internetbundel toe kon voegen, maar ik ben niet van plan om 30 euro te gaan betalen voor een Simonly
abbo... Ben benieuwd wat jij gaat doen..

Reageer