beantwoord

Abonnement verlenengen van Telfort naar KPN

• 5 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 317 keer bekeken

Reputatie 1
Goedendag,

Vandaag ben ik naar een kpn winkel geweest omdat ik mijn abonnement mocht verlengen en dus ook een andere telefoon kon uitkiezen. Ik werd prima geholpen door een jongen van de KPN, en nu besef ik mij dat hij het alleen maar over een kpn abonnement had en ik hier akkoord mee ben gegaan. Alleen loopt mijn contract voor mijn huidige abonnement pas af in februari. Dus ik vroeg mij nu dan af hoe dat in zij werk gaat, krijg ik nu dubbele abonnements kosten? Of kan ik met hun regelen dat het nieuwe abonnement pas in gaat als mijn huidige afloopt, aangezien Telfort over gaat naar Kpn?

Ik wil uiteraard niet komen te zitten met dubbele kosten, ik heb ook nog nergens voor getekend. Vind het wel jammer, dat je dan gelijk met een mooi praatje zo naar kpn geluld word. Ik ben namelijk wel tevreden over jullie, maar dacht er later pas aan toen ik een mail kreeg dat mijn nummerbehoud niet akkoord was door mijn lopende contract.

Graag krijg ik antwoord op mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Deborah.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 10 oktober 2019, 09:35

Goedemorgen @Deborah85, wat Galdor aangeeft klopt. Het gebeurt vaker dat je het toestel meteen al mee krijgt als je verlengt (of een nieuw abonnement aanvraagt) in de winkel.

Ik raad je aan om even contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Je kan ervoor kiezen om te bellen, je kan ook online chatten met de klantenservice. Dan ben je sneller geholpen en hoef je er ook geen reis voor te maken naar de KPN winkel. Het lijkt me verstandig dat zij deze aanvraag voor je nakijken en annuleren. Dan weten we zeker dat alles goed gaat, en kan je daarna rustig verder kijken naar een verlenging van jouw abonnement. Laat je weten of het is gelukt?
Bekijk reactie

8 reacties

Als de donder je KPN abo annuleren. Kan binnen 14 dagen.
https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/annuleren-wijzigen-retourneren.htm

Daarna je Telfort abo verlengen. Als je wilt met toestel.
Zou moeten kunnen in een KPN winkel. Denk om de gladde verkopers!
Maar kan ook online, bij Telfort, of bv bij Belsimpel.
Eventueel het advies van Nelly Jacoba opvolgen (zou ik ook adviseren)
Het KPN abonnement mag pas in gaan als je Telfort abonnement is afgelopen er mag geen sprake zijn van dubbele kosten.

Gezien het nummerbehoud niet is goedgekeurd lijkt er ergens iets niet goed te gaan.
Naar KPN kan je niet verlengen dat is gewoon overstappen.
Gezien het mailtje over het nummer behoud ben je blijkbaar wel akkoord gegaan heb je 0,01 eurocent gepind in de winkel? Dat staat gelijk aan een handtekening op papier.
Reputatie 1
dank jullie wel voor jullie antwoorden! Ik ga vandaag terug naar de kpn winkel, om het te annuleren of het in ieder geval uit te leggen. Ik neem aan dat ze het in de winkel ook kunnen annuleren 👍🏻

ik heb ook geen 0,01 cent betaald want de kassa’s waren in storing, dus er kon die dag niets verkocht worden. Geluk bij een ongeluk dan maar.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Deborah85, welkom op het Telfort forum! Ik begrijp dat je op zich goed geholpen bent in de KPN winkel, maar dat er mogelijk miscommunicatie was over het verlengen van jouw abonnement/afsluiten van een nieuw abonnement. Dat is niet de bedoeling, goed dat je dit aankaart!

Ik zie dat je goede tips gekregen hebt van nelly jacoba en Galdor. Je hebt inderdaad 14 dagen bedenktijd, is het inmiddels gelukt om het nieuwe contract te annuleren? Gewoonlijk heb je geen last van dubbele kosten. Bij een verlenging gaat het nieuwe contract pas in als het oude afgelopen is, en bij een nieuw abonnement met behoud van je nummer zou ook het nieuwe abonnement pas starten na aflopen van het huidige.

Ik ga er vanuit dat het niet de bedoeling is geweest om je op extra kosten te jagen en een geheel nieuw abonnement te geven, maar ik vind het jammer dat het zo gelopen is. Laat je weten of het is gelukt met het annuleren van het nieuwe contract en ook als je vragen hebt?
Reputatie 1
Hoi @Deborah85, welkom op het Telfort forum! Ik begrijp dat je op zich goed geholpen bent in de KPN winkel, maar dat er mogelijk miscommunicatie was over het verlengen van jouw abonnement/afsluiten van een nieuw abonnement. Dat is niet de bedoeling, goed dat je dit aankaart!

Ik zie dat je goede tips gekregen hebt van nelly jacoba en Galdor. Je hebt inderdaad 14 dagen bedenktijd, is het inmiddels gelukt om het nieuwe contract te annuleren? Gewoonlijk heb je geen last van dubbele kosten. Bij een verlenging gaat het nieuwe contract pas in als het oude afgelopen is, en bij een nieuw abonnement met behoud van je nummer zou ook het nieuwe abonnement pas starten na aflopen van het huidige.

Ik ga er vanuit dat het niet de bedoeling is geweest om je op extra kosten te jagen en een geheel nieuw abonnement te geven, maar ik vind het jammer dat het zo gelopen is. Laat je weten of het is gelukt met het annuleren van het nieuwe contract en ook als je vragen hebt?

hoi,

ik ben inderdaad naar een kpn winkel geweest en daar vertelde ze mij ook dat ik geen dubbele kosten zou hebben. Dus heb ik het niet geannuleerd, ik moest hiervoor ook naar dezelfde winkel als waar ik zaterdag ben geweest.

dit ga ik nog wel doen voor doen, want ik vraag me wel af hoe het dan zit. Mijn contract bij Telfort loopt pas in feb af, en dan zou ik nu al een telefoon van kpn krijgen voor een abb wat pas in feb in gaat?
Ik denk toch dat de KPN winkel je niet juist geïnformeerd heeft.
Soms lijkt het alsof zij niet op de hoogte zijn van Telfort klanten.
dit ga ik nog wel doen voor doen, want ik vraag me wel af hoe het dan zit. Mijn contract bij Telfort loopt pas in feb af, en dan zou ik nu al een telefoon van kpn krijgen voor een abb wat pas in feb in gaat?
Dat je de telefoon al mee krijgt is normaal. Al is het in de vorm van een abonnement(lees op afbetaling je hebt deze gekocht) Het grote verschil is nu je raakt vanaf februari je telfort voorwaarden kwijt zoals het neenemen van je bundel tegoeden, is dat verschil wel genoemd in de winkel?

Als je via de Mijn Telfort website of app had verlengd onder de Telfort naam werd er afhankelijk van de beschikbaarheid ook meteen eenneen nieuw toestel gestuurd.

Het nummerbehoud is mogelijk afgekeurd omdat het voor een overstap veel te vroeg is je bent echt lijkt het op de eerst mogelijke verleng dag naar de winkel gegaan. Nummerbehoud kan pas vanaf 60 of 30 dagen voor afloop van een abonnement worden aangevraagd dit is niet genoemd .

Je hoort naast de telefoon ook een nieuwe KPN sim kaart te krijgen deze moet je pas gebruiken zodra je nieuwe abonnement is ingegaan.
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen.htm
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Deborah85, wat Galdor aangeeft klopt. Het gebeurt vaker dat je het toestel meteen al mee krijgt als je verlengt (of een nieuw abonnement aanvraagt) in de winkel.

Ik raad je aan om even contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Je kan ervoor kiezen om te bellen, je kan ook online chatten met de klantenservice. Dan ben je sneller geholpen en hoef je er ook geen reis voor te maken naar de KPN winkel. Het lijkt me verstandig dat zij deze aanvraag voor je nakijken en annuleren. Dan weten we zeker dat alles goed gaat, en kan je daarna rustig verder kijken naar een verlenging van jouw abonnement. Laat je weten of het is gelukt?

Reageer