beantwoord

Abonnement overzetten naar prepaid

• 7 november 2019
  • 10 reacties
  • 138 keer bekeken

Hallo,

Ik ga 2 December backpacker en ik wil graag me abbonement overzetten naar prepaid met nummerbehoud. 

Hoe kan ik dit het beste doen?

Kan het online niet vinden.

Gr Wendy 

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 8 november 2019, 13:57

Dag @Wendy van den Brink. Van harte welkom hier. Wat tof dat je gaat backpacken! Waar gaat de reis naartoe? :airplane:  Wat @GJC zegt klopt: sinds 15 juni is Telfort Prepaid automatisch overgezet naar KPN Prepaid. Je kunt daarom het beste een prepaid simkaart bij KPN aanschaffen en vervolgens bij het bestellen aangeven dat je jouw nummer wilt behouden. Je mobiele abonnement zit buiten je contracttermijn. Dit kun je dus op elk gewenst moment opzeggen. Houd wel rekening met 1 maand opzegtermijn. :slight_smile:

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Spannend, @Wendy van den Brink. Dat moet een ontzettend mooi land zijn! Ik lees ook dat het inmiddels, na veel gedoe, is gelukt om een prepaid simkaart aan te schaffen en nummerbehoud aan te vragen. Hiervan heb je gisteren ook een bevestiging gehad per e-mail. Excuses dat je daarvoor steeds heen en weer werd gestuurd. Alvast een fijne en veilige vlucht gewenst!

Reputatie 8
Badge +17

Inderdaad wat omslachtig en  gedoe maar fijn dat het gelukt is 

Het is gelukt. Alleen jammer dat je van de kpn winkel moet bellen naar telfort. En dan weer terug naar KPN winkel. Dan weer terug bellen naar telfort. En uiteindelijk is het toch gelukt bij de kpn winkel. Beetje jammer dat het pas na zoveel gedoe is gelukt.. 

Reputatie 8
Badge +17

Je kunt het beste naar de KPN winkel gaan en daar een KPN prepaid Simcard kopen en tevens aangeven dat je het huidige nummer van je sim only wilt laten overzetten naar je prepaid card.

Bij de KPN winkel kunnen ze dan je huidige abonnement stopzetten met een opzegtermijn van 1 maand 

hallo,

De reis gaat naar Australie !

ik ga straks naar een kpn winkel om daar nogmaals het te regelen.

Ik werd van telfort naar kpn gestuurd en weer terug naar telfort en dan weer naar kpn.

ik begreep dat ik eerst een prepaid simkaart moet kopen en daarna kunnen ze nummerbehoud regelen.

moet ik dan wel eerst mijn abonnement opzeggen?

gr wendy

Reputatie 7
Badge +9

Dag @Wendy van den Brink. Van harte welkom hier. Wat tof dat je gaat backpacken! Waar gaat de reis naartoe? :airplane:  Wat @GJC zegt klopt: sinds 15 juni is Telfort Prepaid automatisch overgezet naar KPN Prepaid. Je kunt daarom het beste een prepaid simkaart bij KPN aanschaffen en vervolgens bij het bestellen aangeven dat je jouw nummer wilt behouden. Je mobiele abonnement zit buiten je contracttermijn. Dit kun je dus op elk gewenst moment opzeggen. Houd wel rekening met 1 maand opzegtermijn. :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Ik vraag me overigens af of dit nog zomaar kan. Alle prepaid-aansluitingen zijn onlangs overgegaan naar KPN. Verder geldt bij Telfort de voorwaarde dat je eens in de 6 maanden (?) een handeling met je telefoon moet verrichten die effect heeft op je saldo. Data gebruiken, telefoneren, sms’en of opwaarderen om je aansluiting (en dus je nummer) in stand te houden. Hou ook dat in je achterhoofd.

Reputatie 8
Badge +17

Graag gedaan, ben je trouwens wel contract vrij v.w.b.je mobiel abonnement zoniet dan moet je de resterende maanden afkopen 

Super! Bedankt! 

Reputatie 8
Badge +17

Zie onderstaande link alwaar je teruggebeld kan worden en daar kun je ook aangeven dat je nummerbehoud wil toepassen op prepaid

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opzeggen-mobiel-abonnement.htm

Reageer