beantwoord

Abonnement opzeggen i.v.m. emigratie

• 3 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 183 keer bekeken

Beste,

Ik ben al sinds half augustus informatie aan het opvragen over de mogelijkheden om mijn mobiel abonnement stop te zetten in verband met emigratie. Tot op de dag van vandaag heb ik geen duidelijkheid.

Sinds eind september woon ik op Curaçao en maak ik dus geen gebruik meer van mijn Telfort abonnement. Natuurlijk gebruik ik mijn mobiel nog wel en ik wil mijn nummer ook graag behouden. Dus ik hoopte dat ik enkel mijn mobiel kon afbetalen en de rest van het abonnement kon omzetten naar prepaid.

Volgens de medewerker die ik heb gesproken is er inderdaad een uitzondering voor mensen die emigreren die dat mogelijk maakt. Je moet dan enkel je telefoon afbetalen en niet meer je abonnement voor internet, SMS en bellen.
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat ik moet doen. Ik zit nog met de volgende vragen:
1. Klopt het dat ik een brief moet schrijven met de reden van opzeggen abonnement? Zo ja, naar welk adres? En welke gegevens moet ik in die brief vermelden? Zo niet, wat moet ik dan wel doen?
2. Kan ik in die brief ook vragen of mijn abonnement omgezet kan worden naar een prepaid simkaart. zodat ik wel mijn nummer kan behouden en bij eventuele bezoekjes aan Nederland toch kan bellen en sms'en?
3. Klopt het dat ik na opzeggen een rekening krijg om mijn mobiel in één keer af te betalen?

Ik hoop op een volledig en concreet antwoord zodat ik de stappen zo snel mogelijk kan uitvoeren.

Vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Stephen 3 oktober 2017, 20:29

Hallo Elo3, welkom op het forum! Zie de antwoorden op jouw vragen.

1. Klopt het dat ik een brief moet schrijven met de reden van opzeggen abonnement? Zo ja, naar welk adres? En welke gegevens moet ik in die brief vermelden? Zo niet, wat moet ik dan wel doen?

Wij ontvangen graag een bewijs van uitschrijving en begeleidend schrijven van je. Deze kun je mailen naar het mailadres dat ik jou zojuist kenbaar hebt gemaakt via een privébericht.

2. Kan ik in die brief ook vragen of mijn abonnement omgezet kan worden naar een prepaid simkaart. zodat ik wel mijn nummer kan behouden en bij eventuele bezoekjes aan Nederland toch kan bellen en sms'en?

Zodra ik je bewijs van uitschrijving en begeleide brief heb ontvangen dan zet ik je verzoek om je abonnement om te zetten naar prepaid door naar onze Backoffice afdeling.

3. Klopt het dat ik na opzeggen een rekening krijg om mijn mobiel in één keer af te betalen?

Onze Backoffice zal je hierover informeren.

In afwachting van jouw reactie.
Bekijk reactie

2 reacties

Badge +18
Ik denk dat je hier verder mee komt:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/verhuizen-naar-het-buitenland.htm

Edit:
Dit is voor internet, zoek nog even naar adres voor mobiel.
Dit is m:

Telfort Mobiel
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Elo3, welkom op het forum! Zie de antwoorden op jouw vragen.

Wij ontvangen graag een bewijs van uitschrijving en begeleidend schrijven van je. Deze kun je mailen naar het mailadres dat ik jou zojuist kenbaar hebt gemaakt via een privébericht.

Zodra ik je bewijs van uitschrijving en begeleide brief heb ontvangen dan zet ik je verzoek om je abonnement om te zetten naar prepaid door naar onze Backoffice afdeling.

Onze Backoffice zal je hierover informeren.

In afwachting van jouw reactie.

Reageer