beantwoord

Abonnement Opgezegd, nog steeds incasso's

• 31 juli 2014
  • 16 reacties
  • 799 keer bekeken

Ik heb 15 april mijn abonnement opgezegd dat 25 mei 2014 zou eindigen.
Jullie hebben mij netjes een bevestigingsmail gestuurd dat het abonnement opgezegd ging worden.
Het is inmiddels bijna augustus en jullie incasseren nog steeds maandelijks.

Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Laila 12 augustus 2014, 15:06

@Alex van Room,

Mijn oprechte excuses voor de gang van zaken. Ik ben jou graag hierbij van dienst. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken? Na ontvangst van de gevraagde gegevens, ga ik direct voor jou aan de slag. De klantenservice kost trouwens €0,50 per gesprek en niet per minuut.

@florisz,

Ook aan jou wil ik mijn oprechte excuses aanbieden voor de gang van zaken. Erg vervelend dat je hier al een tijdje mee bezig bent. Ik heb het voor jou nagekeken. De opzegging wordt 1-09-2014 uitgevoerd. De kosten zijn vanaf 08-05-2014 vergoed. Ik kan jouw abonnement ook per direct beëindigen, wil je dat?

Laïla
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 1
Badge
Volgens mij heb ik hetzelfde. Ik had 12-4-2014 via het contact formulier op de site mijn contract opzegging per einde contract datum doorgegeven. Daarop een bevestigings email gehad.
In deze mail stond echter dat het abonnement nog niet opgezegd was omdat de contract termijn nog tot 5-5-2014 loopt. Ja heheh..!
Vervolgens moest je binnen 7 op een link in de bevestigingsmail klikken om definitief op te zeggen. Dat heb ik 13-4-2014 gedaan, maar incasso's lopen nog steeds door.
Wat me opvalt is dat de tekst in deze bevestigingsmail extreem klein is gemaakt, waardoor je het in de browser niet kan lezen.
Zie bijgaande screenshot.
Beetje lullig om dat op deze manier te doen!
Reputatie 1
Badge
@Alex van Room,

Welkom op het forum!

Dat er nog steeds geïncasseerd wordt, is inderdaad vreemd. Graag zoek ik voor je uit wat er hier aan de hand is. Hiervoor heb jouw NAW-gegevens, e-mailadres en het desbetreffende 06-nummer nodig. Zou je mij deze in eenprivébericht kenbaar willen maken?

Laura
Reputatie 1
Badge
@florisz,

Ik begrijp dat er bij jou ook nog geïncasseerd wordt? Ook in jouw geval zoek ik graag uit hoe dit zit. Zou jij mij eveneens jouw NAW-gegevens, e-mailadres en het desbetreffende 06-nummer willen toesturen via een privébericht?

Laura
Reputatie 1
Badge
@Laura,
Bedankt voor de reactie. PM is verstuurd.
Niet te geloven...Heb net een half uur aan de lijn gehangen (a 50ct/min + mobiele kosten) om te horen dat ze de opzegging niet ingang hebben gezet omdat ze de maand mei niet hebben kunnen incasseren.
Kijk ik bij mijn betalingsoverzicht online en wat zie ik....Telfort heeft t/m juni netjes automatisch de bedragen afgeschreven. Log ik in op "Mijn Telfort" zie ik ook dat alle facturen t/m juni zijn betaald. Hoezo betalingsachterstand?

Geef ik dit aan bij de telefoniste van Telfort, wordt mij medegedeeld dat ze de opzegging opnieuw in gang willen zetten met een maand opzegtermijn. Of wel, of ik nog even 2 maanden wil doorbetalen doordat Telfort de opzegging van 15 april niet in gang heeft gezet. Mijn contract zou 25 mei verlopen dus ik was meer dan op tijd met opzeggen.

Krijg ik 8 augustus een mailtje dat ze 19 mei contact met me hebben gezocht, terwijl er in de mail van 23 april stond dat ze binnen "enkele dagen" contact met me zouden opnemen. Enkele dagen is volgens mij geen maand. Ze hadden mijn mailadres, echter hier zoeken ze dan geen contact over, maar wel als het om een factuur gaat....

Hoe is dit mogelijk? Hebben jullie ook zoveel moeite om je abonnement op te zeggen? (Ook al is deze reeds verlopen?)

Ik sta echt versteld hoe moeizaam dit gaat. Jarenlang geen enkel probleem gehad met Telfort en nu dit.
Dat er niet gecommuniceerd kan worden over de mail vind ik ook ouderwets. antwoorden op een e-mail is dus niet mogelijk maar bellen a 50ct/min + mobiele kosten kan wel...Bijlagen met bewijzen (betalingen/mailtjes etc..) kan dus niet op deze manier worden verzonden...maar wél weer via het forum.....?!

Kan dit eens een keer worden opgelost?
@Laura,

Is dit bij jou nu wél opgelost florisz?
Reputatie 1
Badge
Het is na het versturen van bovenstaande pm bericht en een telefoontje met de klantenservice stil gebleven
Badge +2
@Alex; Het feit dat je rekeningen inmiddels betaald zijn doet niks af aan het feit dat Telfort inderdaad je abonnements beëindiging niet in gang heeft kunnen zetten zolang je rekeningen niet betaald waren. Aangezien Telfort veel klanten heeft, kunnen zij niet handmatig voor de klant gaan bij houden wanneer de klant nou wel de rekening betaald heeft om alsnog je abonnement beëindiging in gang te zetten. Je had dus zelf hier proactiever achteraan dienen te gaan, en zit dus nu ook zelf met de gebakken peren. Zoals we lezen kan Telfort alsnog jouw beëindiging in gang zetten, dus ik zou je adviseren daar gebruik van te maken.
@mathijs, het feit dat de automatische incasso's door telfort succesvol waren, elke maand weer is voor mij geen reden om de beëindiging niet in gang te zetten. Indien er geen afschrijving plaats kan vinden, snap ik waarom het niet in gang gezet kan worden. Dus als jullie bij Telfort op deze wijze nogmaals 2 afschrijvingen door iemands neus willen boren...ga je gang maar niet bij mij. Ik heb de incasso's geblokkeerd en beschouw de zaak als afgedaan. Alle termijnen zijn netjes voldaan tot de beëindiging van het contract.
Badge +2
@mathijs, het feit dat de automatische incasso's door telfort succesvol waren, elke maand weer is voor mij geen reden om de beëindiging niet in gang te zetten. Indien er geen afschrijving plaats kan vinden, snap ik waarom het niet in gang gezet kan worden. Dus als jullie bij Telfort op deze wijze nogmaals 2 afschrijvingen door iemands neus willen boren...ga je gang maar niet bij mij. Ik heb de incasso's geblokkeerd en beschouw de zaak als afgedaan. Alle termijnen zijn netjes voldaan tot de beëindiging van het contract.

Ik reageer niet namens Telfort, maar gewoon als door denkend mede consument. Ik wens je veel sterkte met het incassobureau, zolang je geen bevestiging van opzegging hebt gehad en de logischerwijs nog steeds volgende maandelijkse afschrijvingen niet betaald krijg je vanzelf een incassobureau achter je aan en wordt je op een zwarte lijst voor telecom gezet. Als mee denkend mede consument kan ik je dus alleen maar adviseren dit met Telfort uit te zoeken om vooral jezelf een hoop gedoe te besparen, maar... je mag het allemaal zelf weten, want het is mij om het even.

Succes!

Ik reageer niet namens Telfort, maar gewoon als door denkend mede consument. Ik wens je veel sterkte met het incassobureau, zolang je geen bevestiging van opzegging hebt gehad en de logischerwijs nog steeds volgende maandelijkse afschrijvingen niet betaald krijg je vanzelf een incassobureau achter je aan en wordt je op een zwarte lijst voor telecom gezet. Als mee denkend mede consument kan ik je dus alleen maar adviseren dit met Telfort uit te zoeken om vooral jezelf een hoop gedoe te besparen, maar... je mag het allemaal zelf weten, want het is mij om het even.

Succes!

@Matthijs, bedankt voor het meedenken.
Aan je reactie te zien, lijkt het alsof je hier behoorlijk wat ervaring mee hebt. Bovenstaand is natuurlijk ook een uiting van frustratie mijnerzijds omdat ik wél vind dat Telfort hier gebruik maakt van haar machtspositie. Ook de vormen van communicatie vind ik niet voldoende. En daarbij vind ik 50ct/min + mobiele kosten erg klant onvriendelijk en zo niet van deze tijd.
Wél moet ik toegeven dat ik al die jaren eigenlijk geen storingen heb meegemaakt bij Telfort. Ik vind het alleen jammer dat het op deze wijze zo slecht wordt beëindigd. Bedankt voor het meedenken Matthijs!
Badge +2
Dat kan ik me goed voorstellen Alex, das natuurlijk spijtige mosterd na de maaltijd...
Badge
@Alex van Room,

Mijn oprechte excuses voor de gang van zaken. Ik ben jou graag hierbij van dienst. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken? Na ontvangst van de gevraagde gegevens, ga ik direct voor jou aan de slag. De klantenservice kost trouwens €0,50 per gesprek en niet per minuut.

@florisz,

Ook aan jou wil ik mijn oprechte excuses aanbieden voor de gang van zaken. Erg vervelend dat je hier al een tijdje mee bezig bent. Ik heb het voor jou nagekeken. De opzegging wordt 1-09-2014 uitgevoerd. De kosten zijn vanaf 08-05-2014 vergoed. Ik kan jouw abonnement ook per direct beëindigen, wil je dat?

Laïla
Hier hetzelfde probleem. Abonnement is op 28-02-2014 opgezegd, heb bevestiging gekregen dat abo per 25-05-2014 beëindigd zou worden en toch is er vervolgens gewoon in juni, juli en augustus abonnementsgeld geïncasseerd. Ik zou graag zien dat het opgelost wordt!
Badge +2
De snelste manier hiervoor is zoals je leest via de klantenservice (€0,50 per gesprek). Af wachten kan uiteraard ook....
Reputatie 1
Badge
@Laura,

Is dit bij jou nu wél opgelost florisz?

Inmiddels kan ik melden dat Telfort het heel netjes heeft opgelost in een tegmoetkoming van de kosten.
Ik was wat nalatig geweest in het erg laat constateren dat mijn abonnement nog doorliep, maar anderzijds was de opzeg bevestigings email van Telfort niet duidelijk(leesbaar). Door gebruik van onleesbaar klein lettertype in het stuk dat het abonnement toch nog niet was opgezegd mits de link in de mail alsnog aangeklikt zou worden.