beantwoord

Abonnement geweigerd binnen 2 minuten

• 9 november 2012
  • 9 reacties
  • 3452 keer bekeken

vanochtend via internet een nieuw abonnement gesloten bij Telfort.
om 12:07 kreeg ik een mail "Hartelijk dank voor uw bestelling bij Telfort!".
daarin staan de stappen genoemd die moeten leiden tot het inwerkingtreden van het SIM-ONLY abonnement.

op mijn beeldscherm stond de orderstatus vermeld, incl de link naar bovenstaande mail.
in een tekstblok met kleine lettertjes staat echter dat de bestelling niet geaccepteerd wordt.
hoe en waarom na te vragen bij de Credit Risk Klant Acceptatie van Telfort. Alleen per brief....

de risico-check is kennelijk binnen 2 minuten uitgevoerd, dus louter machinaal.

ik vind het onbegrijpelijk dat Telfort op deze wijze met zijn nieuwe klanten omgaat.
natuurlijk zijn er zaken die je niet 'online' wilt wisselen, maar een moderne communicatie met de kredietbeoordelaars lijkt mij niet teveel gevraagd. zeker als er waarschijnlijk vergissingen (computerfouten e.d.)  in het spel zijn.

graag hoor ik een reactie van Telfort.

otja

nb
waarom is het vorige topic op dit onderwerp gesloten? wellicht waren de problemen even een tijdje opgelost?
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 9 november 2012, 16:32

@info@otja,

Wat vervelend dat de risicocheck negatief is uitgevallen. Ik wil je er op wijzen dat er bij klantacceptatie meerdere factoren meespelen. Graag help ik je verder. Hiervoor zijn je naw-gegevens, ordernummer en e-mailadres nodig. Deze kun je kenbaar maken in een privébericht.

Denise
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@info@otja,

Wat vervelend dat de risicocheck negatief is uitgevallen. Ik wil je er op wijzen dat er bij klantacceptatie meerdere factoren meespelen. Graag help ik je verder. Hiervoor zijn je naw-gegevens, ordernummer en e-mailadres nodig. Deze kun je kenbaar maken in een privébericht.

Denise
beste denise,

vrijdgag toonde je bereid om te kijken wat er nu mis is gegaan.
dat was hoopgevend om een kennelijk gemaakte vergissing uit de wereld te helpen. 

je antwoord aan mij van vandaag is echter teleurstellend: 
ik moet me maar schriftelijk tot Telfort wenden (op weer een ander adres).
een antwoord per e-mail is niet te sturen....

ik zou nieuwe klant willen worden. maar waarom zou ik daar zoveel moeite voor doen?
ja, ik vind het product van Telfort aantrekkelijk.
maar nee, de dienstverlening van Telfort is niet van deze tijd.

dus als denise en haar collega's mij als klant willen behouden, zal toch ergens duidelijk moeten worden waarom (en door wie/wat) ik binnen twee minuten op de zwarte lijst ben gezet.

ben ik de enige met deze ervaring??

groet
frits
NB

zie ook eerdere topic:

Risico analyse
Ook ik ben teleurgesteld na twee afzonderlijk mislukte pogingen.
Een keer omdat de plaatsnaam niet volledig was en nu omdat de tenaamstelling van de bankrekening niet klopt.
Heb geen zin om weer een brief te sturen en te wachten op antwoord waarom de derde poging is mislukt....
Je zal maar verkoper zijn bij Telfort en niet willen verkopen..........
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt afgelopen week. Op dezelfde dag een mail ter bevestiging van mijn abonnement, en een brief dat ik een te groot risico schijn te zijn, en ze me dus niet willen accepteren.

Maar wel met een alternatief namelijk een duurder abonnement wat nog even als noot onder aan de brief staat. 
De reden van het weigeren van mijn abonnement is mij een raadsel, ik ben erg benieuwd wat het enerome risico zou om mij een abonnement van €7.50 te weigeren.

Ik ben dan ook van plan dit tot op de bodem te gaan uitzoeken, ik spam het hele internet vol met klachten tot ze me op een normale manier van dienst kunnen zijn.   
Badge +1
Als ik bij zo'n bedrijf zou werken, wat gelukkig niet het geval is, zou ik me moeten schamen.

Omdat men niet eerst iemand moet gaan feliciteren en gelijk erachter aan condoleren.
Dan is er natuurlijk ook nog het feit dat het niet alteduidelijkis wat er precies speelt.

Het gebrek aan klantvriendelijkheid straalt er vanaf als je als reactie telezen(horen) krijgt
zoek het zelf maaruit.

Ik was altijd in de veronderstelling dat een webcare de soort bezemwagen is die de brokken
en puinhopen van onfortuinlijk wielrenners, is de helldesk, ophaalt maar bijnaderinzien zijn
ze niet echt zo daadkrachtig als je zou mogen verwachten.
Een troost dat is bijna overal zo.

Het wordt gewoonweg is tijd dat mensen, dus de potentiele klanten ingaanzien wat een macht
zij kunnen uitoefenen op de gedrochten die zich bedrijfsleiding noemen, weiger tekopen en in
een mum van tijd zijn ze een steuntrekker, wat ze niet krijgen om dat hun inkomen boven modaal
uitkomt, dat houd dus in potverteren.
Reputatie 3
Badge +1
@manifestatie,

Ik begrijp goed dat je de reden van de afwijzing wilt weten, ik kan deze helaas niet voor je achterhalen. Graag maak ik je erop attent dat bij een afwijzing meerdere factoren kunnen meespelen. De reden voor afwijzing is privé, om deze reden is er slechts één afdeling die deze informatie kan verstrekken. Deze gegevens worden alleen per post aan jou gecommuniceerd. Je kunt de reden van afwijzing opvragen door een brief met begeleidend schrijven te sturen naar onderstaand adres:

Klantenacceptatie Telfort
Postbus 13000
9700 EA Groningen

Denise
@manifestatie,

Ik begrijp goed dat je de reden van de afwijzing wilt weten, ik kan deze helaas niet voor je achterhalen. Graag maak ik je erop attent dat bij een afwijzing meerdere factoren kunnen meespelen. De reden voor afwijzing is privé, om deze reden is er slechts één afdeling die deze informatie kan verstrekken. Deze gegevens worden alleen per post aan jou gecommuniceerd. Je kunt de reden van afwijzing opvragen door een brief met begeleidend schrijven te sturen naar onderstaand adres:

Postbus 13000
9700 EA Groningen

Denise

Dat kan dan wel zo zijn en is dan ook te begrijpen, maar waarom moet de reaktie een maand op zich laten wachten?
En dan is het helemaal raar dat als je het telefonisch afsluit je de plaatsnaam foutief zou kunnen opgeven!! Postcodecheck is volgens mij voldoende...
@manifestatie,

Postbus 13000
9700 EA Groningen

Denise

Weet je wat ik denk beste Denise, dat er helemaal geen reden is, om mij een abonnement te weigeren. Ik heb namelijk vrijdag nog een brief in de brievenbus aangetroffen, deze voor de bevestiging van mijn nieuwe tv en internet abonnement bij Telfort, en een hartelijk welkom boekje!! 

Voor dit abonnement, interactieve tv en internet a €36.00 wat ik tegelijkertijd met het abonnement voor mijn mobiel had afgesloten ben ik blijkbaar geen risico. 
Maar voor een simonly van € 7.50 gaat Telfort liever niet met mij in zee omdat ik een te groot risico voor ze zou zijn? Ja stel je toch eens voor dat ik geen €7.50 kan betalen.

Telfort maakt er een beetje een poppekast van als je het mij vraagt.

Maar als het het zo moet, ik zal die brief sturen, en dan mogen ze het me uitleggen, en excuses maken! Want die zijn hier wel op zijn plaats na deze vernedering.

Reageer