Abbonement 1 jaar te lang betaald

• 22 december 2016
  • 1 reactie
  • 83 keer bekeken

Badge
beste telfort,

eind 2013 heb ik bij telfort een abbonement af gesloten op een iphone 4s met 100 bel/sms en 1 gb internet.
Dit abbonement liep tot 01-2016. Een paar maanden daarvoor had ik het zelfde abbonement al afgesloten maar deze was voor mijn zus.

Ik heb deze abbonementen maandelijks uiteraard altijd netjes betaald alleen ging ik er vanuit dat als ik niks van mij zelf liet horen dat het abbonement op 01-2016 ook zou beeindigen. Echter hier zelf niet duidelijk genoeg opgelet, en na een jaar tijd kom ik er eigenlijk pas achter dat er als nog maandelijks 1 malig 30 euro word overgeschreven ( de reden dat dit niet is opgevallen is omdat ik een aparte rekening heb waar ik eigenlijk zelde op kijk omdat ik er vanuit ging dat alles goed verliep).

Ik heb wel in maart met jullie aan de telefoon gehangen om de allebei de telefoon abbonement stop te zetten alleen blijkt nu dat er toen die tijd maar 1 van de twee abbonementen stop is gezet. Uiteraard ligt het grootste gedeelte van de fout bij mij omdat ik niet gecontroleerd heb of de abbonement stop zijn gezet en daardoor al die tijd wel betaald heb maar zonder gebruk te maken van de diensten omdat ik in januari al een nieuw abbonement had aangesloten bij hollandse nieuwe ( wat uiteraard ook een slechte beslissing was want ik was 100 keer meer tevreden over telfort).

Nu is mijn vraag ik heb vanaf januari elke maand 30 euro betaald en deze maand omdat jullie stoppen met leasen nog maar 13, wat neer komt op 343 euro in totaal. Of ter compensatie omdat ik eigenlijk nooit gebruik gemaakt heb vanaf januari van u diensten en daarnaast het toetstel al dubbel en dwars heb terug heb betaald:

Want heb dus in totaal 35 x 30 euro betaald is 1050 euro.

of er een tegemoedkoming zou kunnen plaats vinden of dat dit gewoon weg mijn eigenschult is en ik dit zelf had moeten voorkomen. Want ik snap dat in de kleine letters vermeld staat dat het abbonement gewoon doorloopt als ik dit zelf niet aangeef dat ik het stop wil zetten. Maar vind het wel een fout van telfort dat als je dit niet aangeeft de kosten van het abbonement hetzelfde blijven terwijl de telefoon wel al 2 jaar ouder is. Je zou zeggen dat de kosten dan een stuk lager moeten worden inverband de waarde van de telefoon al vele malen gedaalt is.

Wat ik mij dus afvraag is dat over de 343 euro die ik het afgelopen jaar heb betaald terwijl ik 0 smsjes of 0 belminuten gebruikt heb en 0 mb's of ik ter compensatie geld terug kan krijgen. Want ik ben altijd wel heeel erg tevreden over telfort geweest en mijn volgende abbonement zal zeer zeker weer bij telfort worden afgesloten alleen vind ik dit erg jammer dat dit zo gegaan is en dat ik niet beter op de hoogte ben gesteld. ( heb geen mail gehad dat het abbonement bijna afgelopen was of iets dergelijks.

Alvast bedankt

Groetjes Bjorn Kuipers

1 reactie

Reputatie 8
Badge +2
Hi Bjorn,

Bedankt voor het aanmaken van een topic.

Allereerst wil ik je op het hart drukken dat je bij ons een contract aangaat voor een bepaalde tijd. Na dit contract zal het doorlopen. Je hebt dan de mogelijkheid om het abonnement te beëindigen of om te verlengen. Aangezien je aangeeft dat het bedrag constant hetzelfde is gebleven nadat het abonnement is geëindigd, vermoed ik dat het ToestelLease betreft. Er gelden dan andere voorwaarden dan als je een toestel bij het abonnement neemt met een ToestelBundel.

Graag kijk ik voor je welke situatie op jouw kwestie van toepassing is als je je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een apart bericht stuurt. Ik kom er na ontvangst op terug.

Bij voorbaat dank.

Reageer