beantwoord

Abbo verlengd en nu klantvoordeel kwijt.

• 26 april 2018
  • 10 reacties
  • 232 keer bekeken

Ik werd in december gebeld dat mijn abonnement verlengd kon worden, de vriendelijke dame vertelde dat ze een heel mooi aanbod voor me had, Klonk toen heel goed. Ik zou meer belminuten en mb's krijgen en minder gaan betalen. Omdat ik al heel lang klant van Telfort ben heb ik klantvoordeel, wat inhoud dat ik 1000mb en 25 belminuten per maand extra op mijn abonnement krijg. Ik nog expliciet nagevraagd of dit ook mee ging in de verlenging, dit zou volgens de dame allemaal hetzelfde blijven. Nu is mijn abonnement ingegaan en is mijn klantvoordeel nergens meer te vinden. Ik had eerst in mijn oude situatie 175 min en 2000mb (met klantvoordeel erbij), en heb nu 175min en 1200mb. Ik zou volgens de dame in december 200 min en 2200mb gaan krijgen, daar ben ik mee ingestemd en heb voor 2 jaar verlengd. Ik heb hier over gebeld, maar de dame die ik toen aan de lijn kreeg zei dat dit niet kon en dat haar collega dit nooit hadden kunnen zeggen en was niet erg behulpzaam om het op te lossen. Ben altijd erg tevreden geweest over Telfort, maar vind dit erg treurig. Als ze in december dit niet verteld hadden, had ik mijn abonnement niet verlengd maar in de oude vorm door laten lopen!!
Ik voel me dan ook gedupeerd door jullie marketingactiviteiten.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Mvgr Arjan
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 3 mei 2018, 15:47

Hi Arjan1974,

Ik heb het nog even bekeken met mijn collega's. De MB's en minuten die je aangeeft te hebben afgesproken met mijn collega zijn dus wel uitgegeven, maar dit komt niet overeen met wat ik in andere systemen terug zie. Zou je mij in een privébericht misschien je contract of overeenkomst kunnen sturen die je hebt ontvangen? Dan kan ik het even naast elkaar leggen. Ik begrijp dat de verlenging op 9 december is ingevoerd, klopt dit?

Jammer dat je zo teleurgesteld bent in de nieuwe abonnementsvorm, @Cor1964. Als ik iets voor je kan betekenen hoor ik het graag. Wanneer je het geen aantrekkelijk aanbod vindt, snap ik goed dat je in je oude abonnementsvorm blijft zitten, @Ron46. Wanneer je nog vragen hebt, laat het me weten!
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als je inlogt op je mijn Telfort mobiel kun je onder het kopje verbruik de verloren gewaande mb's' en belminuten wel zien als het goed is
Dank je wel Jimmy voor je snelle reactie, ik heb geen verloren gewaande mb's' en belminuten. Maar ik heb volgens de laatst gesproken dame geen recht meer op mijn klantvoordeel omdat ik een nieuw abonnement heb afgesloten, maar ik heb mijn abonnement verlengd voor 2 jaar!!
Reputatie 8
Badge +11
Daar zit hem de kneep. Hoe leg je "verlengen" uit......
Bij verlengen sluit je een nieuw contract af in de zienswijze van Telfort voor een nieuwe looptijd, met nieuwe voorwaarden. Dat geldt voor de voordelen, maar ook voor de nadelen.

Je hebt er niet veel meer aan, maar in sommige situaties is het zinvol om het contract na einde looptijd gewoon door te laten lopen. Dit gebeurt stilzwijgend. Alles blijft dan bij het oude en je kunt maandelijks kiezen voor verlengen of opzeggen. Zolang je niets doet loopt het contract gewoon door onder dezelfde (oude) voorwaarden.

Overigens wel heel slordig dat jou aan de telefoon is voorgespiegeld dat je voordelen behouden zouden blijven!
Ik heb het al eerder geschreven en ook dit geval laat het duidelijk zien de term 'verlengen' wordt in weze foutief gebruikt.
Wat je verlengt is je verbondheid aan Telfort als klant maar dan wel tegen de op dat moment geldende voorwaarden dus een nieuw contract.
Dit geld voor Mobiel telefonie/ internet waar het hier om gaat als wel bij Internet thuis.

Wanneer heb je het nieuwe contract ontvangen, daar zouden de geldende voorwaarden en getallen in moeten staan.
Het blijft natuurlijk lastig, mondelinge overeenkomsten horen ook bindend te zijn.
Ter verdediging bij de klanten service waren in december deze aankomende wijzigingen in maart vermoedelijk nog niet bekend.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Arjan,

Goed dat je even een bericht plaatst! Heb je je uitgegeven bundels teruggezien in Mijn Telfort? Dit wordt namelijk momenteel niet helemaal juist weergegeven. Ik zie in het systeem dat er deze maand wel 2200 MB en 200 minuten zijn uitgegeven. Ik zie ook in een ander overzicht dat je basisabonnement bestaat uit 175 minuten en 2000 MB; dit komt dus niet overeen met wat in de praktijk is uitgegeven. Ik ga even contact leggen met de technische dienst om na te vragen waarom dit niet overeen komt. Sowieso zal er op de eerstvolgende factuur meer inzicht komen wat betreft de uitgegeven bundels.

Het is inderdaad zo dat er met de nieuwe mobiele abonnementen sinds 26 maart geen verschil meer is in voordeel voor bestaande en nieuwe klanten. In jouw specifieke geval gaat het om een persoonlijke aanbieding, dus dat wijkt af van de huidige regels.

Ik ga het voor je uitzoeken, en je krijgt een terugkoppeling van me zodra ik meer informatie heb!
Hallo Rozemarijn,
Alvast bedankt voor je hulp!! Ik zie je terugkoppeling graag tegemoet.

Met vriendelijke groet;
Arjan van den Kieboom
Reputatie 3
Badge +8
Hi Arjan,

Net heb ik een terugkoppeling gekregen van de technische afdeling. Zij hebben het even bekeken en de 2200 MB en 200 minuten zijn gelukkig wel gewoon uitgegeven. De weergave in Mijn Telfort staat nog steeds niet juist, er wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen. Ter info: je huidige tegoed staat op 630 minuten en 5121 MB.

Ik zou je willen adviseren om de eerstvolgende factuur even goed in de gaten te houden, waar alles juist op moet staan. Mocht dit nu onverhoopt niet het geval zijn, geef dan even een seintje zodat we dit meteen kunnen oplossen!
@Ik werd in december gebeld dat mijn abonnement verlengd kon worden, de vriendelijke dame vertelde dat ze een heel mooi aanbod voor me had, Klonk toen heel goed. Ik zou meer belminuten en mb's krijgen en minder gaan betalen. Omdat ik al heel lang klant van Telfort ben heb ik klantvoordeel, wat inhoud dat ik 1000mb en 25 belminuten per maand extra op mijn abonnement krijg. Ik nog expliciet nagevraagd of dit ook mee ging in de verlenging, dit zou volgens de dame allemaal hetzelfde blijven. Nu is mijn abonnement ingegaan en is mijn klantvoordeel nergens meer te vinden. Ik had eerst in mijn oude situatie 175 min en 2000mb (met klantvoordeel erbij), en heb nu 175min en 1200mb. Ik zou volgens de dame in december 200 min en 2200mb gaan krijgen, daar ben ik mee ingestemd en heb voor 2 jaar verlengd. Ik heb hier over gebeld, maar de dame die ik toen aan de lijn kreeg zei dat dit niet kon en dat haar collega dit nooit hadden kunnen zeggen en was niet erg behulpzaam om het op te lossen. Ben altijd erg tevreden geweest over Telfort, maar vind dit erg treurig. Als ze in december dit niet verteld hadden, had ik mijn abonnement niet verlengd maar in de oude vorm door laten lopen!!
Ik voel me dan ook gedupeerd door jullie marketingactiviteiten.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Mvgr Arjan

Precies om deze reden zal ik mijn abo bij Telfort niet meer verlengen. Ik blijf gewoon onder de oude voorwaarden. Die blijven gelden. En als het me niet meer zint, ben ik met 1 maand opzeggen weg. Ben overigens al heel lang klant, altijd tevreden geweest, maar zo'n nadelig aanbod heb ik nog nooit meegemaakt.
Extra voordeel heb je nu helemaal niet meer,, ja voor 1 euro onbeperkt bellen, daar heb je nog al veel aan als je 5 minuten per maand belt, nog maar niet te spreken dat je alleen nog maar een ab voor 2 jaar kan afsluiten, of anders een behoorlijk bedrag bij moet betalen om per maand op te zeggen,,tja zo ga je met je klanten om die bijna 20 jaar klant zijn..maar goed andere providers zijn net zo erg,, zo niet erger.
Ik was altijd bij telfort omdat het bereik goed was, maar sinds 4G er is, is dat voordeel weg.

Gr,

Cor
Reputatie 3
Badge +8
Hi Arjan1974,

Ik heb het nog even bekeken met mijn collega's. De MB's en minuten die je aangeeft te hebben afgesproken met mijn collega zijn dus wel uitgegeven, maar dit komt niet overeen met wat ik in andere systemen terug zie. Zou je mij in een privébericht misschien je contract of overeenkomst kunnen sturen die je hebt ontvangen? Dan kan ik het even naast elkaar leggen. Ik begrijp dat de verlenging op 9 december is ingevoerd, klopt dit?

Jammer dat je zo teleurgesteld bent in de nieuwe abonnementsvorm, @Cor1964. Als ik iets voor je kan betekenen hoor ik het graag. Wanneer je het geen aantrekkelijk aanbod vindt, snap ik goed dat je in je oude abonnementsvorm blijft zitten, @Ron46. Wanneer je nog vragen hebt, laat het me weten!

Reageer