beantwoord

Aanvraag nieuwe simkaart "CRM er is een onverwachte fout opgetreden"

• 19 november 2017
  • 48 reacties
  • 1548 keer bekeken

Afgelopen vrijdag geprobeerd, en vanmorgen vroeg, maar online aanvragen van een nieuwe simkaart blijft foutmeldingen genereren op de website.
Nu iets van "CRM er is een onverwachte fout opgetreden"
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 7 januari 2019, 12:48

Dag @Jan Dik. Zoals @GJC al aangeeft, werkt Rozemarijn niet meer bij het Forum. Maar gelukkig kan ik je ook helpen. 🙂 Lastig dat het aanvragen van een nieuwe simkaart niet lukt. Dit is een bekende bug. Heb je bij het aanvragen een spatie gebruikt in je postcode? Dan is dat waarschijnlijk het probleem. Lukt het wel als je de postcode (het numerieke en het alfanumerieke deel) aaneenschrijft?
Bekijk reactie

48 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@jongjaEr waren werkzaamheden aan Mijn Telfort en de Telfort app. Die zijn ondertussen al afgerond en zou je een nieuwe simkaart weer kunnen aanvragen.
Dan zijn die werkzaamheden (nog) niet correct uitgevoerd, ik krijg nu nog dezelfde foutmelding als zondagmorgen:

CRM : er is een onbekende fout opgetreden.
Waarom worden dit soort werkzaamheden dan niet weergegeven op de website onder storingen en onderhoud?

Daar heb ik namelijk als eerste gekeken om een reden voor de foutmeldingen te zoeken, daar was echter geen sprake van onderhoud, jammer gemiste kans.
Reputatie 6
Badge +12
Hallo jongja, welkom op het forum. Het heeft wat voeten in de aarde lees ik zo. Wat jammer, want het zou juist met 1 druk op de knop moeten lukken en met onderhoud dan zou je daar inderdaad een duidelijke melding van terug moeten vinden. Sorry dat dit niet duidelijk is geweest. Lukt het inmiddels al wel? Ik ben benieuwd!

@Koffiemok; bedankt voor je hulp!
Nope, nog steeds dezelfde foutmelding.
CRM, foutmelding .
Zowel met Google Chrome als MS Edge geprobeerd.
Achterliggende Customer Relationship Management systeem zit nog dwars denk ik.
Heb thuis een erg ongeduldige tiener zitten met een nietwerkende telefoon met oude simkaart en een eindelijk nieuw binnengekomen nieuwe telefoon waar die Sim niet in past.
Kan ik ergens op een andere manier een nieuwe simkaart bestellen ?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Jongja, dat klinkt niet goed. Lukt het om een screenshot ervan te plaatsen? Dan pak ik dat hier verder op. Wil je mij een privébericht toesturen met hierin het 06-nummer, de naam waarop het contract staat en je adresgegevens? Dan help ik je verder.
Hier een beelschermafdruk van de foutmelding.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Jongja, hartelijk dank voor het screenshot, erg nuttig voor ons. Bij prepaid zijn er wat wijzigingen geweest en ik ben bang dat dit een gevolg is ervan. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug hoe en wat.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Jongja, ik heb helaas nog geen oplossing voor de aanvraag van de simkaart. De kortste klap is om even langs mijn collega's in de winkel te gaan.
Ik heb de oplossing gezocht in een overstap naar Simyo met nummerbehoud, probeerde net in te loggen om zijn verbruik op te vragen, werkte dat ook niet, bekende druppel.
Sorry, we hebben steeds minder geduld tegenwoordig.
Ik probeer ook een nieuwe simkaart aan te vragen (abonnement), maar krijg dezelfde foutmelding.
Zowel met Chrome en IE op de laptop, als via de mobile.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Bas, welkom op het forum. Ik heb helaas geen directe oplossing voor je. Ben je in de mogelijkheid om naar de winkel te gaan? En gaat het om een abonnement dat je van ons gebruikt of een prepaid aansluiting?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Bas, is het bij jou gelukt via de winkel? Ik hoor het graag.
Bij de winkel zeggen ze dat het ook niet werkt. Als het niet snel lukt ben ik ook weg. Heb net een nieuw mobieltjeen wil die gebruiken
Reputatie 6
Badge +12
Dat is gek @Jis en bovenal lastig. In welke winkel ben je geweest? Dan doe ik een belletje voor je.
In Maastricht, het was een prepaid kaart
Ik heb hetzelfde probleem. Aangezien ik in het buitenland ben, heb ik ook niet de mogelijkheid om langs een winkel te gaan. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden!
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Lieke, we versturen geen prepaid kaarten naar het buitenland toe, dus dat is iets wat niet gaat lukken. Ben je lang in het buitenland? Anders is het handiger denk ik om iemand langs de winkel te laten gaan en de kaart opt e sturen.

@Jis; ik hoop vandaag uitsluitsel te hebben.
Helaas bij mij ook de CRM fout bij het aanvragen van een nieuwe sim. Mijn nieuwe toestel heeft een micro sim nodig.
Deze diverse keren met mijn Telfort geprobeerd aan te vragen, maar dat lukt dus niet.
Ik heb diverse malen gebeld met Telfort, maar telkens werd mij verteld dat er een storing in het systeem was. Uiteindelijk eerd mij verteld dat ik maar naar een Telfort winkel moest gaan. Helaas is dat geen optie omdat de dichtstbijzijnde 40km is! Vervolgens werd mij geadviseerd om dan maar naar de Phonehouse te gaan, zij zouden mij ook van een nieuwe Sim kunnen voorzien.
Je raadt het al, door de sneeuwbui daarheen gefietst om vervolgens daar te horen te krijgen dat zij dit niet konden met prepaid!
Thuis vervolgens maar weer eens gebeld met Telfort om daar doodleuk te horen te krijgen dat zij ook niets konden doen. Aanvraag van een nieuwe sim moet toch echt via mijn Telfort. Hoe kwaad kan je iemand maken!
Gesprek heb ik toen maar beëindigd, daarbij nu alle vertrouwen in Telfort kwijt ben.
Dit forum is mijn laatste poging om wat geregeld te krijgen. Het is dat ik nog aardig wat beltegoed heb staan, maar zodra dat op is, is de stap naar Simyo snel gemaakt.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi AGR, dat is niet fijn gelopen, mijn excuses daarvoor! Het is niet de bedoeling om je moeite te laten doen voor iets wat niet lukt. Ik wil wel direct eerlijk tegen je zijn, op dit moment kan ik je geen nieuwe simkaart toesturen. Op dit moment laat ons systeem dit niet toe. Ik kan me goed voorstellen dat je graag een ander antwoord wilt hebben, alleen helaas kan ik er niks anders van maken. Ik hoop snel een update te kunnen geven wanneer het aanvragen de simkaart weer online mogelijk is.
Daar was ik al bang voor, zoals ik schreef duurt het mij nu al te lang. Ik heb nu al meer dan een week een nieuwe telefoon liggen die ik niet kan gebruiken.

Helaas verwacht ik dus niets meer van Telfort, als ik op dit forum teruglees zie ik dat deze fout er al (te) lang is. Ik heb er dan ook geen enkel vertrouwen in dat dit goed gaat komen. Ik ga dan mijn beltegoed opmaken en indien Telfort dit probleem niet voor die tijd opgelost heeft dan toch maar over naar een andere provider.

Ik ben behoorlijk teleurgesteld in Telfort, ben vanaf het eerste uur al klant en tot aan vorige week zeer tevreden. Wat mij opvalt is dat nieuwe kaarten etc aanvragen wel gaat, maar prepaid aanpassingen toch een "ondergeschoven kindje" is.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi AGR, het duurt inderdaad al een tijdje en dat is iets wat vooraf absoluut niet de bedoeling is geweest. Neemt niet weg dat dat het niet minder hinderlijk of vervelend maakt. Ik hoop dat we het hebben opgelost voordat je beltegoed op is. Zodra ik iets weet, houd ik jou en andere klanten hier op het forum op de hoogte.
Ok, ik wacht af...
[quote=Cindy - Telfort]Hoi Lieke, we versturen geen prepaid kaarten naar het buitenland toe, dus dat is iets wat niet gaat lukken. Ben je lang in het buitenland? Anders is het handiger denk ik om iemand langs de winkel te laten gaan en de kaart opt e sturen.

Ik snap natuurlijk dat het niet mogelijk is om hem naar het buitenland te sturen, maar familie van me wilde dat doen en ik kan hem daar dus niet laten bezorgen. Ik zal nu wachten tot ik volgende maand terug ben en dan langs de winkel gaan, maar ik hoop natuurlijk dat het dan wel opgelost is!
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Lieke, ik hoop het ook! Ik houd jullie op de hoogte in dit topic. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik dat weten.

Reageer