beantwoord

Aanpassen abonnement

• 15 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 494 keer bekeken

Ik heb een aanpassing gedaan in mijn abonnement, omdat ik internet t]egoed erbij wilde nemen en een kleinere belbundel.
In het scherm om deze bundels te wijzigen krijg ik te zien dat het nieuwe maandbedrag ongeveer 10 euro wordt, maar als ik na het controleren en bevestigen van de wijzigingen naar mijn abonnement ga, zie ik dat het nieuwe maandbedrag 13 euro wordt.
Het blijkt dat alleen de internet bundel is aangepast.
Als ik alsnog de belbundel wil aanpassen, krijg ik de foutmelding dat er nog een abonnementswijziginge loopt die binnen 30 dagen ingaat.
Ik heb de gegevens gecontroleerd en bevestigd op 2 wijzigingen en akkoord gegeven voor een nieuw maandbedrag van 10 euro (met nog iets achter de komma).
Aangezien ik op geen enkel scherm het bedrag van 13 euro heb gezien, maak ik bezwaar tegen dit nieuwe maandabedrag.
De wijziging.dient ongedaan gemaakt te worden (aangezien ik er geen akkoord voor heb gegeven) of beide wijzigngen dienen tegelijkertijd doorgevoerd te worden (aangezien ik hier wel akkoord mee ben gegaan).
icon

Beste antwoord door gudtel 25 augustus 2017, 17:20

Hallo Stephen, Ja dat klopt, dat is wat ik had gekozen. Ik zal op Mijn Telfort kijken of de gegevens daar nu hiermee overeenkomen.
Vr. gr, Gudrun Yildiz
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Gudtel, excuses voor de late reactie. Ik heb voor je gekeken in het systeem en zie dat je nieuwe maandbedrag uitkomt op een bedrag van € 10,06. Je hebt gekozen voor 150 belminuten en 125 MB. Kun jij dit bevestigen?
Hallo Stephen, Ja dat klopt, dat is wat ik had gekozen. Ik zal op Mijn Telfort kijken of de gegevens daar nu hiermee overeenkomen.
Vr. gr, Gudrun Yildiz
Beste Stephen, klopt het dat het resterende beltegoed dat ik nog had is verdwenen? In het laatste sms'je stond dat ik iets van 800 tegoed meenam naar de volgende mnd. Vr. gr, Gudrun Yildiz
Reputatie 8
Badge +16
Hallo gudtel, als het gaat om het telefoonnummer dat eindigt op 26 dan is het antwoord nee. Je hebt namelijk wel tegoed van de vorige maand meegenomen. In het systeem zie ik staan 600 belminuten en ruim 130 MB's. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Het gaat om het tel.nr. dat eindigt op 98. Ik weet niet welke het kan zijn dat eindigt op 26. Ik heb een waarschuwing ontvangen dat 80% van mijn tegoed al op is en in Mijn Telfort zie ik alleen het nieuwe tegoed (150 belminuten). Daarvan is dus nog maar 28 min. over.
Vr.gr, Gudrun Yildiz
Reputatie 8
Badge +16
Hallo gudtel, ik heb het even voor je uitgezocht. Doordat je je bundel hebt verlaagd van 300 naar 150 minuten is het resterende tegoed vervallen. Dit gebeurt altijd bij een bundelwijzing dus het klopt dat er geen tegoed is meegenomen.
Tja, wat een vervelende regel. Waar had ik dat moeten zien dan? Gudrun Yildiz
Reputatie 8
Badge +16
Hallo gudtel, zie onderstaande link. Daarop kun je de voorwaarden lezen voor het wijzigen van je bundel.

Voorwaarden wijzigen bundels
Reputatie 2
@Stephen - Telfort

Bij het verlagen of opzeggen van een bundel vervalt het resterende tegoed, duidelijk.
Ik heb een sim-only abonnement voor bellen en SMS-en, maar zonder internet.
Ik kan ergens in een factuurmaand een internet abonnement toevoegen, bijvoorbeeld 1.000 MB per maand.
Omdat ik maar weinig nodig heb, zeg ik het internet abonnement op de laatste dag van diezelfde factuurmaand weer op. Op dat moment heb ik 300 MB verbruikt.
Nu had ik begrepen dat ik dan het resterende internettegoed van 700 MB nog tot twee maanden na de betreffende factuurmaand zou kunnen gebruiken.
Maar dat komt dus blijkbaar direct te vervallen.

Wat is de uiterste termijn om te voorkomen dat ik toch twee maanden moet betalen, is dat voor 23.59 uur op de laatste dag van de factuurmaand voldoende, of toch maar eerder?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo JRe, er is geen uiterste termijn. Je betaalt alleen voor de dagen dat je van de bundel gebruik hebt gemaakt. Heb je teveel betaald dan wordt dat met de volgende factuurperiode gefactureerd. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Reputatie 2
@Stephen - Telfort

Ik maak hier uit op dat als ik op de laatste dag van de factuurmaand om 23.59 uur opzeg, dat ik dan die maand nog betaal. De eventueel al vooruit betaalde volgende maand wordt verrekend op de daarna volgende factuur.
Maar zeg ik op de eerste dag van de factuurmaand op om 00.01 uur, dan ben ik direct alle tegoed kwijt, maar ik moet wel de hele maand betalen.

Reageer