beantwoord

Aankopen Google Play Store verwijderen en blokkeren

  • 21 december 2019
  • 16 reacties
  • 1343 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Elke maand staan er 2 aankopen via Google Play Store op mijn factuur.

Ik krijg het via mijn Google account niet uitgeschakelt.

Kunnen jullie dit stopzetten en blokkeren?

Vriendelijke groet,

GERRIT

icon

Beste antwoord door Doornekamp33 1 januari 2020, 09:04

Misschien kun je hier verder komen met de iTunes problemen.

https://getsupport.apple.com/?caller=kbase&PGF=PGF51002&category_id=SC0060&symptom_id=23330

 

En voor Google kun je hier misschien verder komen.

https://support.google.com/pay/answer/7643923?hl=nl&ref_topic=7643911

 

https://support.google.com/pay/gethelp

 

Als je de betalingen niet zelf hebt geautoriseerd kan het zijn dat er een account van je gekaapt is, of je gegevens van Telfort, er moet ergens wat gebeurd zijn als je dit zelf niet hebt gedaan.

Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Dag @GERRIT1976. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je graag je Google Play Store aankopen/abonnementen wilt stopzetten. Ik zie dat het gaat om Music Premium en iTunes aankopen. Als je ervoor hebt gekozen om de aankopen te betalen via je factuur, dan zorgen wij voor de betaling naar Google. Echter, als je een abonnement wilt opzeggen, dan doe je dit via Google Play Store. Als je in Google Play Store naar ‘Abonnementen’ gaat zie je een overzicht van je abonnementen. Staan Music Premium en iTunes daar ook tussen? Als je vervolgens de app selecteert kun je kiezen voor ‘Abonnement opzeggen'. Laat je weten of het is gelukt? 

Reputatie 1

Dag Natasja,

Bedankt voor je reactie!

Er staan nergens abonnementen vermeld, niet in Google Play Store, als in de apps zelf..

We hebben met alle mogelijke accounts ingelogd.

Groet Gerrit

Vreemd, iTunes komt helemaal niet voor bij Android/Google play. Dit hoort bij IOS, iPhone.

 

Het andere zou van een nieuwe YouTube app moeten zijn, heb ik de indruk.. You Tube Music Premium.

Premium geeft kosten.

Nu ben ik leek, maar kan je de abonnementen niet zien bij de instellingen van je mobiel,
dan bij accounts?

@mandy,

 

Het gaat hierbij om bijvoorbeeld in app aankopen en deze premium kosten vindt je bij wat @Natasja - Telfort aangeeft.

Reputatie 8
Badge +10

Goed dat je dat nog opmerkt, @Friesian. Het klopt inderdaad dat iTunes-aankopen niet via de Google Play Store, maar de App Store van je iPhone of iPad gaan. Gek dat je de abonnementen niet terug kunt vinden, @GERRIT1976. Voor mij is niet te achterhalen aan welke accounts de abonnementen/aankopen zijn gekoppeld. Wij zorgen alleen voor de afrekening via je factuur. Je kunt ook nergens een aankoopbevestiging terugvinden? Zie je ook niets staan bij ‘Account’ > 'Transactieoverzicht’? 

Reputatie 1

Bedankt voor jullie reactie @Natasja - Telfort @Friesian.

Bijzonder, wij hebben helemaal geen iPhone of iPad. Via YouTube is ook geen abbonement te vinden.. Ik ga nog verder op onderzoek uit..

Waar kan ik account > Transactieoverzicht vinden? Bij mijn Telfort?

 

Groet Gerrit

YouTube heeft een update gehad.
Als ik YouTube open, zie ik als eerste staan, wordt lid van Music Premium, nu één maand gratis.
Dit heb ik weg geklikt.
Als YouTube geopend is, staat er bij mij een letter bovenin naast het vergrootglas/zoeken.
Ik klik de letter aan en kom zo bij mijn account.
Daar staat mijn emailadres en Je Google account beheren.
Daaronder staan verschillende dingen, zoals Je Kanaal, Tijd gekeken, Abonneren op YouTube Premium, Betaalde lidmaatschappen ect maar ook instellingen.
Ook daar staat een rijtje waaronder Betaalde lidmaatschappen, daar popt bij mij weer
Gezinsabonnement, één maand gratis op en Gekoppelde accounts en daar komen bij mij verschillende dingen naar boven, niet gekoppeld.
Het is misschien even zoeken maar misschien vindt je je zo wel waar je op zoek naar bent.

Reputatie 1

Bedankt voor je uitgebreide antwoord @mandy!

Helaas staan onder dat kopje geen enkel account/abbonement vermeld, op geen enkel mail adres van ons.

 

Nogmaals dank! We zoeken nog even verder.

Misschien kun je hier verder komen met de iTunes problemen.

https://getsupport.apple.com/?caller=kbase&PGF=PGF51002&category_id=SC0060&symptom_id=23330

 

En voor Google kun je hier misschien verder komen.

https://support.google.com/pay/answer/7643923?hl=nl&ref_topic=7643911

 

https://support.google.com/pay/gethelp

 

Als je de betalingen niet zelf hebt geautoriseerd kan het zijn dat er een account van je gekaapt is, of je gegevens van Telfort, er moet ergens wat gebeurd zijn als je dit zelf niet hebt gedaan.

Dank je wel voor de tips Doornekamp33, ik heb deze uit voorzorg onder favorieten gezet.

Maar ik vrees ook, dat als je niets geautoriseerd hebt, je account(s) misschien gekaapt zijn.

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @GERRIT1976. Wat lastig dat de abonnementen nog steeds niet boven water zijn. Ik zie dat @mandy en @Doornekamp33 heel bruikbare adviezen/uitleg hebben gedeeld. Het lijkt mij in dit geval ook verstandig om contact op te nemen met de Google Play support en Apple Store support. Je kunt een vraag stellen of klacht indienen vanuit de Google Play Store of via http://wallet.google.com, voor de Apple Store kan dat via https://reportaproblem.apple.com. Ik hoor graag of zij een en ander kunnen ophelderen!

Reputatie 1

Heel erg bedankt @mandy en @Doornekamp33 en @Natasja - Telfort 

Ik ga ermee aan de slag!

Succes, dat het snel opgelost mag zijn.

Misschien off topic, maar ik las net een artikel.

In dit artikel stond de link van Payinfo

Je kunt daar je mobiele telefoonnummer intoetsen.

Daar staat dit: 

Betalingen

Eenvoudig je abonnementen & betalingen inzien die via je telefoonrekening afgerekend worden.

en

Blokkades

Je instellingen voor het ontvangen van betaalde diensten wijzigen.

Maar ik weet niet of je hier iets aan hebt.…...

Reputatie 8
Badge +10

Geen probleem, @GERRIT1976. Mogelijk kun je nog eens kijken naar de tip die @mandy bovenstaand geeft. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt. 

Reageer