beantwoord

Aankoopbewijs nodig voor reparatie

• 27 maart 2017
  • 7 reacties
  • 954 keer bekeken

Beste,
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn abbonement verlengd met een s7 edge
Die heeft nu een mankement en wel een rode streep door het beeld
Samsung repair kan dit onder de garantie repareren maar ik dien een aankoopbewijs te tonen
Die heb ik niet , ik heb gebeld met de klantenservice telfort en het enige wat ze kon doen was mij vertellen dat ik die per mail had ontvangen en dat ze niet verder dan een half jaar kan terugkijken
Ze kon mij niet verder helpen
Is het echt niet mogelijk om mij aan een kopie te helpen dat ik kan bewijzen dat het toestel van mij is en dat het gerepareerd wordt
Ik moet nog een jaar voordat ik weer kan verlengen met een nieuw toestel ...
Mvg johan rijnaarts
icon

Beste antwoord door Leon 29 maart 2017, 14:39

Hi Johan,

Wij hebben tot 6 maanden toegang tot die stukken. De documenten worden ook naar de klant gestuurd. Mocht een klant die niet hebben ontvangen dan zijn die bij ons op te vragen dus tot zes maanden.

Zorg er in ieder geval voor dat het online formulier volledig ingevuld wordt inclusief IMEI-nummer van de telefoon. Laat het me weten als je daar bent geweest... Ik hoop het ook dat ze de telefoon bij de winkel aan willen nemen (wijs ze op mijn notitie in het systeem). Mocht het niet gelukt zijn dan ga ik kijken of ik via andere kanalen iets voor elkaar kan krijgen.

In afwachting van je reactie!
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als Telfort een toestel levert bij een abonnement, dan vind ik het vreemd dat je naar Samsung repair stapt. Als consument mag je van Telfort verwachten dat zij zorgen voor reparatie.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi kajomidy, welkom op ons forum!

Nog een jaar doen met een toestel dat een streep over het beeld heeft is niet fijn. Het klopt dat een aankoopbewijs nodig is om het toestel te laten repareren. Laat mij kijken wat ik voor je kan betekenen!

Stuur me een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN. Na ontvangst duik ik erin voor je!
Als Telfort een toestel levert bij een abonnement, dan vind ik het vreemd dat je naar Samsung repair stapt. Als consument mag je van Telfort verwachten dat zij zorgen voor reparatie.

Dan moet dat wel verteld worden als je met telfort belt.
Dus als er word gezegd dat het niet mogelijk is dan ga ik idd op zoek naar een andere mogelijkheid.
Reputatie 5
Badge +1
Hallo kajomidy,

Bedankt voor de gegevens!

De aankoopbon wordt tot 6 maanden na aankoop door ons bewaard. Dit zal te maken hebben met de wet op privacy. Als het goed is dan heb je ten tijde van de verlenging twee e-mails ontvangen. Eén met de bevestiging van de verlenging en één met de nieuwe overeenkomst. Op die tweede hoort het IMEI-nummer van het toestel te staan. Wil je voor me kijken of je die nog ergens hebt staan?

Mocht je echt helemaal geen documenten meer bovenwater kunnen krijgen dan adviseer ik je om met het toestel naar een Telfort winkel te gaan en 'm vanaf daar ter reparatie aan te laten bieden. Ik heb een notie in het systeem gezet waar ze in de winkel mee werken. Daar staat, mocht je bij de winkel langs gaan, het verzoek om het toestel door hen te laten versturen en van te voren even te bellen met de reparatie-partij.

Ik hoor graag van je!
Hallo kajomidy,

Bedankt voor de gegevens!

De aankoopbon wordt tot 6 maanden na aankoop door ons bewaard. Dit zal te maken hebben met de wet op privacy. Als het goed is dan heb je ten tijde van de verlenging twee e-mails ontvangen. Eén met de bevestiging van de verlenging en één met de nieuwe overeenkomst. Op die tweede hoort het IMEI-nummer van het toestel te staan. Wil je voor me kijken of je die nog ergens hebt staan?

Mocht je echt helemaal geen documenten meer bovenwater kunnen krijgen dan adviseer ik je om met het toestel naar een Telfort winkel te gaan en 'm vanaf daar ter reparatie aan te laten bieden. Ik heb een notie in het systeem gezet waar ze in de winkel mee werken. Daar staat, mocht je bij de winkel langs gaan, het verzoek om het toestel door hen te laten versturen en van te voren even te bellen met de reparatie-partij.

Ik hoor graag van je!

Nou de mails heb ik niet meer.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat een bedrijf na 6 maanden de bonnen vernietigd want je sluit tenslotte een abonnement af voor 1 of in mij geval 2 jaar af.
Maar goed ik ga aankomend weekend naar de telfort winkel op Zuidplein te Rotterdam en hoop dan dat ze daar niet moeilijk gaan doen zonder garantie bewijs.

Groet,
Johan
Reputatie 5
Badge +1
Hi Johan,

Wij hebben tot 6 maanden toegang tot die stukken. De documenten worden ook naar de klant gestuurd. Mocht een klant die niet hebben ontvangen dan zijn die bij ons op te vragen dus tot zes maanden.

Zorg er in ieder geval voor dat het online formulier volledig ingevuld wordt inclusief IMEI-nummer van de telefoon. Laat het me weten als je daar bent geweest... Ik hoop het ook dat ze de telefoon bij de winkel aan willen nemen (wijs ze op mijn notitie in het systeem). Mocht het niet gelukt zijn dan ga ik kijken of ik via andere kanalen iets voor elkaar kan krijgen.

In afwachting van je reactie!
Reputatie 5
Badge +1
Hi Johan, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!