beantwoord

7 cent buitenbundelkosten in rekening gebracht op factuur

• 19 december 2019
  • 9 reacties
  • 182 keer bekeken

Reputatie 1

de titel zegt het.

Ik heb getracht om een e-mailadres te achterhalen of anderszins een manier om contact te krijgen, maar dit is blijkbaar de enige manier.

Bellen kan ook, maar kost meer dan het oplevert.

Het gaat me ook niet perse om het geld, maar om het principe.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 20 december 2019, 11:44

Dag @Mormel12. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat er buitenbundelkosten in rekening zijn gebracht, waarvan je het idee hebt dat die niet terecht zijn. Ik heb dit daarom direct voor je uitgezocht. Gaat het om de factuur van oktober? Ik zie inderdaad dat er op die factuur € 0,07 cent buiten je bundel is verbruikt. Als je naar de verbruiksspecificatie kijkt, zie je die kosten staan onder het kopje ‘Sms-en naar het buitenland'. Er is niet € 0,01 cent per SMS in rekening gebracht, maar het gaat in dit geval om één sms’je dat vanuit Nederland is verstuurd naar België. Dat valt niet onder roaming. Als je vanuit Nederland naar een buitenlands nummer sms’t of belt, dan gelden er andere tarieven. Een SMS versturen naar een land dat valt onder zone 1 kost € 0,073 cent per bericht. De kosten zijn dan ook terecht. Ik hoop dat het zo duidelijk is. :slight_smile:

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Die 7 cent kan te maken hebben met de inflatie correctie 

Reputatie 1

Nee, het heeft te maken met 7 sms'jes die in België zijn verzonden.

Die zouden gratis moeten zijn, maar er wordt 1 cent per sms gerekend.

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel aan  in het afgesloten gedeelte met je mobiel nummer en de naam van de contractant in, dan ziet webcare wie je bent Als ze aan je topic toezijn 

Reputatie 1

ok, thx

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Mormel12. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat er buitenbundelkosten in rekening zijn gebracht, waarvan je het idee hebt dat die niet terecht zijn. Ik heb dit daarom direct voor je uitgezocht. Gaat het om de factuur van oktober? Ik zie inderdaad dat er op die factuur € 0,07 cent buiten je bundel is verbruikt. Als je naar de verbruiksspecificatie kijkt, zie je die kosten staan onder het kopje ‘Sms-en naar het buitenland'. Er is niet € 0,01 cent per SMS in rekening gebracht, maar het gaat in dit geval om één sms’je dat vanuit Nederland is verstuurd naar België. Dat valt niet onder roaming. Als je vanuit Nederland naar een buitenlands nummer sms’t of belt, dan gelden er andere tarieven. Een SMS versturen naar een land dat valt onder zone 1 kost € 0,073 cent per bericht. De kosten zijn dan ook terecht. Ik hoop dat het zo duidelijk is. :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Mormel12. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er daarom van uit dat het zo duidelijk is waar de kosten vandaan komen. Als je toch nog ergens vragen over hebt, stel die dan gerust.

Reputatie 1

Hallo, ik zie pas vandaag dat er een reactie is gekomen (bericht stond in de spambox.

Ik zal even kijken hoe of wat

Reputatie 1

Natasja.

Allereerst bedankt voor het uitzoeken.

Ik kon zelf op de website deze gegevens niet vinden.

Blijkbaar staat het voor mij niet op een logische plek.

Het klopt inderdaad dat het gaat om 1 bericht verstuurd vanuit Nederland naar België.

Ik moet zeggen dat, uitgaande van de berichtgeving hierover, het niet erg duidelijk is dat het bellen en sms’en naar het buitenland niet uit de bundel gaat.

Vooral ook omdat het een EU land betreft waar je pal naast zit.

Evengoed ben ik blij dat ik nu begrijp waar de kosten vandaan komen.

Wellicht dat het voor anderen ook nuttige informatie is.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Mormel12. Graag gedaan. Het bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlands nummer valt niet onder roaming. Vandaar dat er dan andere tarieven gelden. Op onze website vind je een overzicht van wat je wél en niet uit je abonnement betaalt binnen de EU. In ieder geval goed om te lezen dat het nu duidelijk is waar de kosten vandaan komen. Als je toch nog ergens vragen over hebt, dan lees ik het graag.

Reageer