4g van Telfort

• 24 maart 2014
  • 48 reacties
  • 3870 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +7
Ik las dat er ook 4g beschikbaar komt voor Telfort klanten om daar gebruik van te kunnen maken moet men een aparte bundel kopen van 5 euro en krijgt men een andere simkaart.

Bron:

http://www.nu.nl/tech/3734302/klanten-telfort-krijgen-toegang-4g.html

Ps waarom wordt dat niet vermeld op dit Forum ? en moeten wij als gebruikers het lezen op een nieuws site ?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

48 reacties

Badge +2
@cobus,

Het is correct dat we vanaf 31 maart een InternetVersneller 4G aanbieden. Vandaag hebben we hierover een vooraankondiging gedaan naar de media. Voor vandaag mocht dit nieuws niet naar buiten worden gebracht, ook niet op ons forum. We gaan hiermee wel aan de slag met betrekking tot toekomstige introducties. Het geïnformeerd houden van onze community is zeer belangrijk voor ons.

Daphne
Badge +1
Het is nu 31 Maart. Ik zie in Mijn Telfort nog nergens de 4G internetversneller optie.
Is dit nog niet beschikbaar? Moet ik eerst de 3G versneller uitzetten?
Waarom is het zo onduidelijk hoe je 4g kan activeren? Dat kan toch v.a. vandaag? Het is nu nog alleen mogelijk om de 3g versneller aan te zetten.... Op de hele site niets te vinden. Het verbaast me dat dit zo slecht gecommuniceerd wordt.
Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt er inderdaad op dat het bestellen van 4G nog niet mogelijk is, maar let even goed op de voorwaarde voor het gebruik van 4G, toestel MOET geschikt zijn voor 4G, Telfort voert geen controle uit of je toestel geschikt is voor 4G.
Je kan dus zelfs een 4G bundel aanschaffen zonder dat je toestel dit ondersteunt.

De letterlijke tekst uit de voorwaarde:

Voorbeeld: de iPhone 5 is niet geschikt voor 4G van Telfort. De iPhone 5C en iPhone 5S zijn wel geschikt voor 4G van Telfort. Bekijk op onze website of uw toestel geschikt is voor 4G (vanaf 31 maart).

Let op: Telfort controleert uw toestel niet op geschiktheid als u de InternetVersneller 4G bestelt. U kunt de bundel dus ook bestellen als uw toestel niet aan de voorwaarden voldoet. 4G werkt in dat geval niet, maar de InternetVersneller 4G wordt wel in rekening gebracht. Zorg dus voor een geschikt toestel voor u de InternetVersneller 4G bestelt!

Update installeren op Samsung of iPhone toestel

Let op! Samsung en iPhone toestellen hebben in maart een update gekregen om de toestellen geschikt te maken voor 4G. Heeft u deze update niet ontvangen of niet geïnstalleerd? Installeer de update om alsnog gebruik te kunnen maken van 4G.
Het lijkt er inderdaad op dat het bestellen van 4G nog niet mogelijk is, maar let even goed op de voorwaarde voor het gebruik van 4G, toestel MOET geschikt zijn voor 4G, Telfort voert geen controle uit of je toestel geschikt is voor 4G.
Je kan dus zelfs een 4G bundel aanschaffen zonder dat je toestel dit ondersteunt.

De letterlijke tekst uit de voorwaarde:

Voorbeeld: de iPhone 5 is niet geschikt voor 4G van Telfort. De iPhone 5C en iPhone 5S zijn wel geschikt voor 4G van Telfort. Bekijk op onze website of uw toestel geschikt is voor 4G (vanaf 31 maart).

Let op: Telfort controleert uw toestel niet op geschiktheid als u de InternetVersneller 4G bestelt. U kunt de bundel dus ook bestellen als uw toestel niet aan de voorwaarden voldoet. 4G werkt in dat geval niet, maar de InternetVersneller 4G wordt wel in rekening gebracht. Zorg dus voor een geschikt toestel voor u de InternetVersneller 4G bestelt!

Update installeren op Samsung of iPhone toestel

Let op! Samsung en iPhone toestellen hebben in maart een update gekregen om de toestellen geschikt te maken voor 4G. Heeft u deze update niet ontvangen of niet geïnstalleerd? Installeer de update om alsnog gebruik te kunnen maken van 4G.

Afgezien van wel of niet beschikbaar zijn, vin d ik het raar dat er wordt aangekondigd dat het vanaf vandaag mogelijk is en vervolgens is nergens iets te vinden. Dat is de reden van mijn reaktie op dit forum. Het gaat om de communicatie.
Ik ververs al de hele dag de self care omgeving, maar nog geen 4G internet versnel bundel...

(Ik heb vorige week al 1,22 weg gegooid door de klanten service te bellen om na controle van mn toestel en sim kaart tot de conslusie te komen dat er pas vanaf vandaag besteld kan worden)

Geldt de korting die weergegeven wordt bij de 3G internet versneller ook voor de 4G internetversneller?

Hopelijk snel 4G nieuws!!!
Reputatie 3
Badge +1
@all,

In tegenstelling tot wat wij eerder hebben aangekondigd, is de InternetVersneller 4G nog niet beschikbaar voor klanten van Telfort. Vlak voor de introductie van deze nieuwe dienst hebben wij een technisch probleem geconstateerd. Dat willen wij eerst oplossen zodat wij jou de kwaliteit kunnen bieden die je van ons gewend bent. Wij hopen spoedig bekend te maken wanneer de InternetVersneller 4G wel beschikbaar is.

Houd http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Snel-naar/Mededelingen.htm in de gaten voor updates.

Denise
Hallo weet iemand wanneer 4g in gaat dat zou vandaag toch ingaan
Reputatie 8
Badge +16
Door technische problemen heeft Telfort besloten om op dit moment de 4G bundel nog niet beschikbaar te maken als bestel optie op de website
Badge +2
Voor meer informatie en wanneer het beschikbaar is, zie mededelingen op de Telfort website.
Badge +1
Of was 4G bij Telfort een 1 april grap  😃
Beste Matthijs,

waar op de Telfort website?

Er staat immers nog op meerdere plekken dat 4G vanaf 31 maart aan te vragen is...

En dit is toch echt de slechtste 1 april grap die ik dit jaar voorbij heb zien komen 😞
Reputatie 8
Badge +16
Ik quote Denise - Telfort nog maar even:

@all,

In tegenstelling tot wat wij eerder hebben aangekondigd, is de InternetVersneller 4G nog niet beschikbaar voor klanten van Telfort. Vlak voor de introductie van deze nieuwe dienst hebben wij een technisch probleem geconstateerd. Dat willen wij eerst oplossen zodat wij jou de kwaliteit kunnen bieden die je van ons gewend bent. Wij hopen spoedig bekend te maken wanneer de InternetVersneller 4G wel beschikbaar is.

Houd http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Snel-naar/Mededelingen.htm in de gaten voor updates.

Denise
Mag ik dan jullie eigen site quoten?

http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel/telefoon-gebruiken/netwerk/4g.htm

"Vanaf 31 maart 2014 biedt Telfort 4G aan. Zo kunnen Telfort klanten in heel Nederland gebruikmaken van supersnel mobiel internet."

en

http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel/veelgestelde-vraag-persoonlijk-mobiel/biedt-telfort-ook-4g-aan.htm

"Telfort biedt 4G aan vanaf 31 maart 2014."
Reputatie 8
Badge +16
Mag ik dan jullie eigen site quoten?

http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel/telefoon-gebruiken/netwerk/4g.htm

"Vanaf 31 maart 2014 biedt Telfort 4G aan. Zo kunnen Telfort klanten in heel Nederland gebruikmaken van supersnel mobiel internet."

en

http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel/veelgestelde-vraag-persoonlijk-mobiel/biedt-telfort-ook-4g-aan.htm

"Telfort biedt 4G aan vanaf 31 maart 2014."

Ik val niet onder jullie ( als in medewerker van Telfort) en ben net als jij een klant.

Het aanpassen van de content op een site is soms lastiger en duurt langer dan het plaatsen van een mededeling. Weet niet of je uit het verleden de heisa rond Otto en Tv's tegen bodem prijzen nog kan herinneren? Het plaatsen van een mededeling zoals http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Snel-naar/Mededelingen.htm is makkelijker dan het even offline halen van een complete set bladzijdes met communicatie en verwijzingen naar 4G. Online media en advertenties zijn nog altijd een product van mensenhanden en kost soms meedere dagen om dit weer aan te passen.
Sorry, ik zag forum topper staan en dacht das vast een Telforter.

Newby mistake
Reputatie 8
Badge +16
Sorry, ik zag forum topper staan en dacht das vast een Telforter.

Newby mistake

Ik ben ook absoluut niet boos, maar geef wel duidelijk aan waar het verschil zit...:p
Heb zelf een aantal jaren met content voor een grote nederlandse webshop gewerkt en weet hoe lastig dit soort processen zijn.
Reputatie 3
Badge +1
@all,

Het is vanaf nu mogelijk om bij Telfort gebruik te maken van 4G. 4G van Telfort is echter nog niet beschikbaar op Samsung telefoons. Heb je een ander merk telefoon? Ga dan naar Mijn Telfort om de InternetVersneller 4G toe te voegen aan jouw abonnement, of neem contact op met de klantenservice.

Let op! U kunt alleen gebruikmaken van 4G als u een geschikte telefoon, een geschikte simkaart en een geschikt abonnement heeft. Kijk voor meer informatie op telfort.nl/4g.

Een aantal toestellen van Samsung zijn nog niet geschikt voor 4G. Deze toestellen hebben nog niet de juiste updates ontvangen. We verwachten dat de noodzakelijke updates voor Samsung telefoons volgende week beschikbaar zijn. We zullen hier spoedig meer over bekend maken. Onze excuses voor het ongemak.

Denise
Badge +1
Hier werkt het. Bedankt voor de feedback Denise.
hallo ik zie dat 4g nu wel er is alleen op somige samsung nog niet heb ik gelezen maar welke samsung is dat waar het nog niet op werkt die een update nodig hebben die als het goed is volgende week uitkomt ik hoor het wel groetjes ronald 
en wat voor update heb je nodig dan dat hij wel geschikt is want ik heb de s4 alleen ik heb de lte niet in mijn instellingen staan dus heb ik daar dan die update voor nodig of niet ik hoor het wel groetjes ronald
Reputatie 8
Badge +15
@ronaldhelmons
Samsung verstrekt de 4G update pas als het netwerk geschikt is voor 4G. Voor die tijd heeft het geen nut om de 4G (LTE) optie te laten zien op het toestel en neemt het alleen maar ruimte in. Zodra volgende week de update beschikbaar is en geinstalleerd hebt zal je de 4G(LTE) optie terug vinden bij mobiele netwerken in het toestel.
Nieuwe SIM kaart (want volgens Telfort systeem nodig) besteld, na dat ie binnen is en ik hem geactiveerd heb kan ik hopelijk ook de 4G versneller aanzetten...
Reputatie 1
zit in schevengingen hebt 4g zeggen ze in de telfort winkel je geen 4g internet hebt het alleen weg valt neemt maar 3g doe ik dat zit ik zonder bereikbaarheid wil graag geholpen worden hebt ik weer 4g aan gezet was gisteren echt zooitje vooral in schevengingen hebt een netwerk meter weet 48 mbps snelheid download maximale is en upload klopt van telfort onder de netwerk van kpn zit 3 maanden op app te rotzooien geen verbinding of vaak halfuurjte zonder internet elke keer schakelt hij 4g naar de 3g de toestel is voor zien van 4g zit in mederen delen van land met problemen het er is het goed zie geen 4g logo maar de r van roaming 😠
Reputatie 1
zorg de 4g goed is dan hoor je mij niet en hebt medemalen klacht in gestuurd