3g aan wel service 3g uit geen service

• 20 juni 2015
  • 6 reacties
  • 492 keer bekeken

Badge
hallo,

als 3g aanstaat heeft mijn zoon wel bereik om te bellen en als 3g uit staat helemaal niet? Ligt dit aan telfort of aan het toestel?

6 reacties

Badge +2
Dat is van teveel variabelen afhankelijk om daar een definitief antwoord op te geven. Waarschijnlijk heeft de dekking op locatie er mee te maken. De 2G/3G (en 4G) dekking van kpn kan je bekijken op www.coveragechecker.nl
Badge
Dat is van teveel variabelen afhankelijk om daar een definitief antwoord op te geven. Waarschijnlijk heeft de dekking op locatie er mee te maken. De 2G/3G (en 4G) dekking van kpn kan je bekijken op www.coveragechecker.nl

Beide een iphone hier aanwezig, ik heb nergens last van en zoon wel....
Reputatie 8
Badge +15
Hebben jullie beide dezelfde iPhone?
Test dan eens de simkaarten in elkaars toestel.

Als zijn simkaart in jouw toestel hetzelfde euvel heeft dan is de simkaart van je zoon defect. Hij kan dan een andere simkaart bestellen via Mijn Telfort of de klantenservice.

Als jouw simkaart in zijn toestel hetzelfde euvel vertoond en zijn simkaart in jouw toestel geen problemen geeft dan ligt het aan het toestel. Hij zou dan eens de netwerkinstellingen kunnen herstellen op zijn toestel. Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Let op! Met deze reset worden wifi wachtwoorden ook gewist en zal hij deze daarna weer eenmalig in moeten stellen.
Badge
Hebben jullie beide dezelfde iPhone?
Test dan eens de simkaarten in elkaars toestel.

Als zijn simkaart in jouw toestel hetzelfde euvel heeft dan is de simkaart van je zoon defect. Hij kan dan een andere simkaart bestellen via Mijn Telfort of de klantenservice.

Als jouw simkaart in zijn toestel hetzelfde euvel vertoond en zijn simkaart in jouw toestel geen problemen geeft dan ligt het aan het toestel. Hij zou dan eens de netwerkinstellingen kunnen herstellen op zijn toestel. Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Let op! Met deze reset worden wifi wachtwoorden ook gewist en zal hij deze daarna weer eenmalig in moeten stellen.

Idd vanavond even de sim swap doen. Echter hebben meer mensen hier in vught last van geen bereik, ik knal er zelf ook uit tijdens een telefoongesprek als ik thuis ben, en net mijn vader ook die telfort heeft. Opvallend blijft als 3g aanstaat wel bereik en als 3g uitgezet word totaal geen bereik ..........
Reputatie 8
Badge +15
Maar eerder schreef je dat zelf nergens last van had?

Uit de omschrijving lijkt het een issue met de 2G masten. Controleer ik de dekking op coveragechecker van KPN dan is het 2G netwerk prima. Op de KPN site staan ook geen storingen vermeld in Vucht of omgeving.

Ben benieuwd wat de sim swap op zal leveren. 🙂
Badge
Maar eerder schreef je dat zelf nergens last van had?

Uit de omschrijving lijkt het een issue met de 2G masten. Controleer ik de dekking op coveragechecker van KPN dan is het 2G netwerk prima. Op de KPN site staan ook geen storingen vermeld in Vucht of omgeving.

Ben benieuwd wat de sim swap op zal leveren. :)

sim swap geeft direct bereik na opstarten van mijn gsm op de simkaarten, bij gsm zoon helaas niet. Blijkt dat iphone lastig kan zijn als tijd niet goed staat, die stond goed dus dat is m ook niet. echt de antenne die gehemeld is met andere woorden.

idd alleen hebben wij wel bereik en houden wij berek ( papa en ik) en vallen niet weg zoals zoonlief. heb alleen op t werk geen 3g op een gebouw maar dat kan wel eens kloppen oud gebouw en een hoek waar meer mensen problemen hebben.

Reageer