2tal vragen

• 28 juni 2017
  • 1 reactie
  • 63 keer bekeken

Goedendag,

Graag heb ik antwoord op het volgende. Er is door een kennis in het buitenland een sms naar mij verzonden. Deze sms zit in een soort van cirkel en krijg ik dus nu elke dag ongeveer 20x . Dit terwijl er bij niemand dus geld afgeschreven wordt. Nu mijn vraag is het ook mogelijk deze sms te blokkeren zonder het nummer van de kennis te blokkeren.

Tevens wil ik een mobiel zonder internet en een tablet. Is het mogelijk om op hetzelfde nummer 2 simkaarten te krijgen terwijl ik de ene gebruik voor telefoon en sms en de ander voor internet.

groetjes justin

1 reactie

Reputatie 8
Badge +15
@justinw78

Deze sms zit in een soort van cirkel en krijg ik dus nu elke dag ongeveer 20x
Dit wordt ook wel een sms loop genoemd. Vervelende dingen en soms lastig te stoppen. Je kan een paar dingen proberen:
1: Simkaart uit het toestel en voor miniaal 2 uur uit het toestel laten. Liefst zowel versturende als ontvangende simkaart/toestel.
2: Simkaart in een ander toestel plaatsen. Hopelijk krijgt de sms centrale dan wel een bericht terug dat de sms is afgeleverd en stopt de loop.
Als 1 niet helpt en 2 niet mogelijk is laat dan de simkaart een hele nacht uit het toestel. Hopelijk is daarmee de loop onderbroken.
Mocht niets helpen.. Een sms blijft 72 uur bewaard op het netwerk en wordt dan automatisch verwijderd van het netwerk.

Tevens wil ik een mobiel zonder internet en een tablet. Is het mogelijk om op hetzelfde nummer 2 simkaarten te krijgen terwijl ik de ene gebruik voor telefoon en sms en de ander voor internet
Voor particuliere abonnementen is dit niet mogelijk. Duo simkaarten zijn alleen bij zakelijk mogelijk.

Reageer