beantwoord

0900-8844 wel of niet in onbeperkt bellen bundel

• 24 juli 2019
  • 22 reacties
  • 385 keer bekeken

Reputatie 2
Is het politie nummer 0900-8844 gratis als je onbeperkt bellen hebt of valt dit niet binnen de bundel
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 juli 2019, 12:48

Hoi @arie61, dat is een goede vraag. Het nummer van de politie is een 0900-nummer, waardoor het onder de servicenummers valt. Die zijn opgebouwd uit 2 delen; de mobiele belkosten en de servicekosten. Het eerste valt binnen je bundel, als het nummer geen servicekosten rekent zal deze dus binnen de onbeperkte bundel vallen. Als het nummer ook servicekosten rekent zullen die apart op de factuur worden berekend.
Bij het 0900-nummer van de politie en ook ons klantenservicenummer worden er geen servicekosten berekend, dus kan je het onbeperkt bellen.

Edit: aangepast na oplettendheid van nelly jacoba
Bekijk reactie

22 reacties

Geen spoed, wel politie

0900 - 8844 (belkosten)
of zonder belkosten via het meldformulier

Hoe dat dan met onbeperkt bellen zit geen idee het nummer is niet gratis maar zou wel onder onbeperkt moeten vallen.
Dit staat in de tarieven lijst
  • Daarnaast betaal je de kosten voor het gebruik van het servicenummer, welke bepaald wordt door de aanbieder van het nummer. Voor 0900-nummers met een minuutprijs hoger dan 0,15 geldt een maximumtarief per gesprek.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @arie61, dat is een goede vraag. Het nummer van de politie is een 0900-nummer, waardoor het onder de servicenummers valt. Die zijn opgebouwd uit 2 delen; de mobiele belkosten en de servicekosten. Het eerste valt binnen je bundel, als het nummer geen servicekosten rekent zal deze dus binnen de onbeperkte bundel vallen. Als het nummer ook servicekosten rekent zullen die apart op de factuur worden berekend.
Bij het 0900-nummer van de politie en ook ons klantenservicenummer worden er geen servicekosten berekend, dus kan je het onbeperkt bellen.

Edit: aangepast na oplettendheid van nelly jacoba
Reputatie 2
Was ik al bang voor. Bedankt
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Ik hoop dat je de politie niet voor iets ernstigs nodig hebt.
Dat detail kon ik niet terugvinden. Bij de overige bundels gaat het daar van wel vanaf?
Reputatie 8
Badge +17
Graag gedaan, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
Ik hoop dat je de politie niet voor iets ernstigs nodig hebt.

Nee, dán moet je 112 bellen, @Jasper - Telfort 🙄😣
Reputatie 8
Badge +17
Het 0900-8844 (of naam bellen 0900-tuig 😂) nummer is overigens een "lokaal tarief" nummer!
Net als het Telfort klantenservice nummer.

Dus er mag niet méér dan lokaal tarief gerekend worden!
Reputatie 8
Badge +11
Nee, dán moet je 112 bellen, @Jasper - Telfort 🙄😣
Haha, dat is waar inderdaad! 🙂
Hoi @arie61, dat is een goede vraag. Het nummer van de politie is een 0900-nummer, waardoor het onder de servicenummers valt. Die vallen niet onder de onbeperkt bellen optie, waardoor de reguliere belkosten die voor het nummer van de politie worden gerekend wel op de factuur zullen komen. Hetzelfde geldt voor ons 0900-nummer.

Dus het bellen naar de klantenservice gaat niet uit de bundel?
Dat is hier wel vaak door mede-forummers gemeld, en nooit door webcare weersproken.
Wat ik van Jaspers antwoord begrijp in ieder geval niet uit het onbeperkt bundel. Gezien het lokaal tarief is gebaseerd op de reactie van Kees-jan zou het gewoon onder onbeperkt moeten vallen in mijn ogen.
Reputatie 8
Badge +17
Wat ik van Jaspers antwoord begrijp in ieder geval niet uit het onbeperkt bundel. Gezien het lokaal tarief is gebaseerd op de reactie van Kees-jan zou het gewoon onder onbeperkt moeten vallen in mijn ogen.
Nee, dat zeg ik niet.
Het is en blijft een service nummer, dus Telfort mag, alléén via mobiel(!), ook nog het normale 0900 tarief rekenen, maar daarnaast niet meer dan het lokale tarief.
Het wordt er niet echt duidelijker op. Het gaat in ieder geval niet uit dat onbeperkt bundel daar gaat het om.
Een service nummer mag een eigen klant toch niks extra kosten? Alleen het normale mobiele of vaste tarief?

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/tariefregels-voor-klantenservice

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/tariefregels-voor-informatienummers
Voor de eigen klanten zou er een gratis 0800 nummer moeten zijn.
Reputatie 2

Voor de eigen klanten zou er een gratis 0800 nummer moeten zijn.

Of een 085 / 088 nummer.
Overigens vind ik al jaren dat instanties als politie ook via gratis of lokaal tarief nummers beschikbaar horen te zijn ipv betaalnummers. Btw, met de telefoonstoring pas kon er wel opeens naar een 085 of 088 nummer gebeld worden ipv 0900-8844.
Reputatie 8
Badge +17

Voor de eigen klanten zou er een gratis 0800 nummer moeten zijn.Of een 085 / 088 nummer.
Overigens vind ik al jaren dat instanties als politie ook via gratis of lokaal tarief nummers beschikbaar horen te zijn ipv betaalnummers. Btw, met de telefoonstoring pas kon er wel opeens naar een 085 of 088 nummer gebeld worden ipv 0900-8844.

Ja, dat was het tipnummer van de telegraaf...
Reputatie 2
Nee dat was niet het tip nummer van de telegraaf. Het whatsapp nummer wat doorgegeven werd was van de telegraaf
Reputatie 8
Badge +11
Een service nummer mag een eigen klant toch niks extra kosten? Alleen het normale mobiele of vaste tarief?
Klopt, een klantenservicenummer mag hooguit de gebruikelijke belkosten vragen. Voorheen liep dat de pan uit, met 50 cent per minuut en hoger heb ik toen wel eens gezien. Gelukkig is dat een stuk beter nu.
@Jasper - Telfort

Maar worden deze nummers nu wel, of niet uit een bundel verrekend?
En is dit recent veranderd?
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben daar nog even achteraan gegaan en de verhalen zijn wisselend. Maar volgens mij heb ik het nu wel duidelijk kunnen krijgen, en is het antwoord 'ja en nee'. Een 0900-nummer is opgebouwd uit 2 verschillende delen; een mobiel deel en het servicedeel. De dienst die je belt bepaald wat er voor het servicedeel in rekening wordt gebracht. Het mobiele deel zijn de reguliere belkosten, en die gaan vanuit de belbundel. Dus als je onbeperkte bundel hebt vallen ze daar inderdaad onder. Ik pas mijn eerdere bericht daarom ook iets aan, zodat het antwoord op de vraag klopt.
@arie61, dankzij de alertheid nelly jacoba verandert de situatie 🙂
Reputatie 2
Mooi. Kan ik het in het vervolg vanaf mijn mobiel bellen. Tot nu toe deed ik het via mijn prepaid vastelijn, kan je nooit het schip ingaan als je eens een poos in de wacht staat.
@Jasper - Telfort

Bedankt voor het uitzoeken!

Dus als je onbeperkte bundel hebt vallen ze daar inderdaad onder.
Maar ze vallen er, neem ik aan, ook onder als je een bv een 150 min bundel hebt, die nog niet op is.
Reputatie 8
Badge +11
Klopt, die zin was specifiek gericht op de bundel waar arie naar vroeg. Het gaat uit de actieve belbundel, of dat de onbeperkte of een maandelijkse belbundel is maakt daarvoor niet uit.

die gaan vanuit de belbundel.
Fijn dat dit opgehelderd is ik belde van de week met een semi overheids organisatie had ik niet moeten doen in de wacht gestaan en toch nog €0,15 buitenbundel.

Moest ik even kwijt uit frustratie die paar cent gaat het niet om, Ik snap nu deze reactie heel goed en meteen daarbij de opmerking het kan ook anders. Deze organisatie brengt blijkbaar kosten inrekening terwijl je in de wacht staat is me nooit eerder opgevallen.
Mooi. Kan ik het in het vervolg vanaf mijn mobiel bellen. Tot nu toe deed ik het via mijn prepaid vastelijn, kan je nooit het schip ingaan als je eens een poos in de wacht staat.

Reageer