beantwoord

Wat is het doel van een klantenservice wachtwoord?

• 10 april 2013
  • 3 reacties
  • 3022 keer bekeken

ik zie bij mobiel dat er een optie is om een "klantenservice wachtwoord" in te stellen. 

wat doet deze pincode precies (behalve het nut bij telefonische helpdesk, mail, forum en socialmedia webcare, enz) ? is dit een versleuting van mijn klantgegevens (zodat ze ook voor bepaalde eerstelijns en backoffice onzichtbaar zijn zonder de pincode) of is het een simpele extra veiligheidsvraagje ? in dat eerste geval, waar kun je zoiets instellen voor internet bel en tv klanten ?
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 11 april 2013, 10:10

@glenmorangie,

Een klantenservice wachtwoord heeft als enige doel dat een andere persoon voor jou kan bellen zonder verificatie van de klantgegevens. Het is alleen voor mobiele klanten mogelijk om dit in te stellen.

Weet je zo voldoende?

Denise
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@glenmorangie,

Een klantenservice wachtwoord heeft als enige doel dat een andere persoon voor jou kan bellen zonder verificatie van de klantgegevens. Het is alleen voor mobiele klanten mogelijk om dit in te stellen.

Weet je zo voldoende?

Denise
ok helder, wel jammer dat de verificatie daar niet wederzijds is.

weer wat wijzer 🙂
Ook ik had de vraag: "Wat is het doel van een klantenservice wachtwoord?"

Ik wilde net een topic starten maar ik heb toch eerst even gebruik gemaakt van die handige zoekfunctie. Vandaar deze post in een oud topic.
Het viel me vandaag pas op dat er zo een wachtwoord is.

Ik ben weer wat wijzer!

Reageer